  • 1. Data: 2009-03-06 08:29:31
    Temat: mobilny internet kontra kabel
    Od: Waldemarrr <m...@n...mojej.str>

    Rozwazam rezygnacje z tradycyjnego internetu kablowego na rzecz
    mobilnego przez USB i prosze o rade tych, ktorzy korzystaja z jednego i
    drugiego. Czy jesli jestem w zasiegu 3G i nie potrzebuje wielkich
    predkosci to jest to alternatywa godna rozwazenia? Jesli chodzi o usluge
    internetowa to priorytetem jest dla mnie stabilnosc lacza, czyli brak
    zerwan przy kilkugodzinnym przebywaniu on-line.

    Waldek

    www.waldek.sewera.pl

  • 2. Data: 2009-03-06 08:38:44
    Temat: Re: mobilny internet kontra kabel
    Od: Skorupa <lukasz.skorupski@[nospam]gmail.com>

    Waldemarrr pisze:

    priorytetem jest dla mnie stabilnosc lacza, czyli brak
    > zerwan przy kilkugodzinnym przebywaniu on-line.

    Możesz o tym pomarzyć.

    Ja mam Net24 w domu oraz iPlusa w firmie. Jakość łącza to dzień a nic,
    oczywiście na korzyść kabla.

    --
    Pozdr.
    Skorupa

    --
    Wolność. Po co wam wolność?
    Macie przecież do pracy autobusy

  • 3. Data: 2009-03-06 08:48:42
    Od: sunwick <s...@W...op.pl>

    Witaj,
    odpowiedz sobie na dodatkowe pytania:
    - czy potrzebujesz nielimitowane łącze? Taki np. 1GB wystarczy? Dzis?
    W przyszłości?
    - czy jesteś w zasięgu 3G, najlepiej PLAY bo są jednak najtańsi?
    - czy nie będzie Ci przeszkadzać jak czasem nie będziesz mógł się
    połączyć albo łącze spowolni znacznie (tłok na łączach:]) - mi się
    przydarza to dość często niestety.

    Mi to wszystko przeszkadzało dlatego do umowy którą miałem z orange
    (play nie miał jeszcze wowczas zasiegu u mnie), dokupilem lacze
    stacjonarne, i dopiero teraz moge powiedziec ze jestem zadowolony z
    internetu.

    Ja zawsze mówię że kabel to kabel. I od wielu lat tylko to się
    sprawdza. Duzo szybciej wczytuja sie strony na 1 megowym laczu, nie
    muli nic, nie ma opoznien, wszelkie voip czy skype dzialaja bez
    opoznien!
    Jesli korzystasz z internetu niewiele, nie korzystasz prawie z p2p to
    mobilny net wystarczy.
    W innym przypadku - tylko kabel.
    Zresztą, wyprobuj - pozycz od kogos na kilka dni, nawet na 1 dzien
    mobilny net i porownaj.

  • 4. Data: 2009-03-06 10:01:07
    Od: szwagier <k...@p...fm>

    Waldemarrr pisze:
> [...]
    > internetowa to priorytetem jest dla mnie stabilnosc lacza, czyli brak
    > zerwan przy kilkugodzinnym przebywaniu on-line.

    Nie ma co porownywac. Pomimo ze jestem w zasiegu 3G (Brwinow pod
    Warszawa) to jakos nigdy nie udalo mi sie osiganac nawet w miare
    przywoitego ulamka tych 7,2 Mbita.
    Najszybsza uzyskana predkosc to cos w oklicach 350 kbit a i tak
    polaczenie nie utrzymywalo tej predkosci tylko chwilami bylo znacznie
    mniej (na poziomie 115 kbit)
    Dla mnie - kicha.

    szwagier

  • 5. Data: 2009-03-06 10:09:14
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "szwagier" <k...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Nie ma co porownywac. Pomimo ze jestem w zasiegu 3G (Brwinow pod Warszawa)
    > to jakos nigdy nie udalo mi sie osiganac nawet w miare

    W Radomsku jestem w zasiegu Playa 3G i czasem dochodzi transfer (downlink)
    do 800 kbps, przewaznie jest ok 600.
    Uplink do 200 z kawalkiem w porywach. Nie jest to rewelacja ale dziala
    poprawnie. Korzystam tez z VoIPa przez to i ni ejest nawet najgorzej.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2009-03-06 10:12:42
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "szwagier" <k...@p...fm> napisał w wiadomości

    Aha - jedyne na co narzekam w Playu to zaniki polaczenia od czasu do czasu.
    To jest glowna pieta achillesowa, ktora moze utrudnic zycie, gdy wazne jest
    utrzymywanie neiprzerwanego polaczenia z netem.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2009-03-06 10:15:32
    Od: Waldemarrr <m...@n...mojej.str>

    > - czy potrzebujesz nielimitowane łącze? Taki np. 1GB wystarczy? Dzis?
    > W przyszłości?

    Transfer miesieczny 1GB to dla mnie duzo za duzo wiec tu problemu nie
    widze. Korzystam z netu duzo ale nie sciagam. Brak zerwan polaczen to
    dla mnie priorytet.

    > albo łącze spowolni znacznie (tłok na łączach:]) - mi się
    > przydarza to dość często niestety.

    Stacjonarny osiaga mi transfer wysylania FTP 7 Kilobajtow/s, wiem ze to
    nieduzo a mimo wszystko w pelni mnie taka predkosc zadowala. Czy 3G
    osiaga tyle czy roznie z tym bywa?

> [...]
    > internetu.
    > Zresztą, wyprobuj - pozycz od kogos na kilka dni, nawet na 1 dzien

    Wezme to pod uwage. Od lat mam tylko stacjonarny i pewne potencjalne
    problemy moga byc dla mnie obce, dlatego wlasnie pytam praktykow.
    Z tym wyprobowaniem to doskonala mysl.

    Waldek.

    www.waldek.sewera.pl

  • 8. Data: 2009-03-06 12:07:15
    Od: hephalump <b...@t...pl>

    Waldemarrr pisze:
> [...]
    > internetowa to priorytetem jest dla mnie stabilnosc lacza, czyli brak
    > zerwan przy kilkugodzinnym przebywaniu on-line.

    Od roku używam OrangeFree bo jest to jedyna możliwość połączenia się z
    internetem tam gdzie mieszkam. Co do jakości połączeń mogę powiedzieć
    tylko to, że wszystko zależy od tego gdzie jesteś i kiedy się łączysz.
    Ja o stabilności połączenie tam gdzie używam go najczęściej to mogę
    sobie tylko pomarzyć. Umowy raczej nie przedłużę, zostanie mi modem to
    pomyślę nad jakąś ofertą na kartę. I tylko czekam na możliwość
    podłączenia się kablem.

    --
    <<śmierć wegetarianom>>
    to powiedział *hephalump*

  • 9. Data: 2009-03-06 12:18:25
    Od: Waldemarrr <m...@n...mojej.str>

    Zadzialem od razu i juz wieczorem wyprobuje w praktyce co oznacza jakosc
    blue connect.

    Waldek.

    www.waldek.sewera.pl

  • 10. Data: 2009-03-06 13:34:25
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Waldemarrr" <m...@n...mojej.str> napisał w wiadomości
    > Zadzialem od razu i juz wieczorem wyprobuje w praktyce co oznacza jakosc
    > blue connect.
    Najlepiej wybadaj ktore sieci maja w Twojej lokalizacji zasieg 3G - bo tak
    naprawde w internecie komorkowym tylko 3G ma sens

    Pozdrawiam
    SDD