  • 1. Data: 2012-03-18 22:33:34
    Temat: Niestartujący wentylator w obudowie - zagrożenie?
    Od: Doggie <d_o_g_g_i_e_@_p_r_i_v_i_l_e_g_e_._p_l>

    Witam,

    Zastanawiam się czy wentylator, który przestał startować w czasie
    włączania komputera, może stanowić zagrożenie w kontekście
    zwarciowo-pożarowym. Proszę o opinie.

    --
    Zdrówka,
    Doggie

  • 2. Data: 2012-03-18 22:36:06
    Od: Doggie <d_o_g_g_i_e_@_p_r_i_v_i_l_e_g_e_._p_l>

    W dniu 2012-03-18 23:33, Doggie pisze:
    > Zastanawiam się czy wentylator, który przestał startować w czasie
    > włączania komputera, może stanowić zagrożenie w kontekście
    > zwarciowo-pożarowym. Proszę o opinie.

    Dodam, że prąd nadal do niego dochodzi, a powodem odmawiania współpracy
    są zabrudzenia oraz mniejsze niż nominalne napięcie.

    --
    Zdrówka,
    Doggie

  • 3. Data: 2012-03-18 22:46:51
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Doggie" napisał:

    > Zastanawiam się czy wentylator, który przestał startować w czasie
    > włączania komputera, może stanowić zagrożenie w kontekście
    > zwarciowo-pożarowym. Proszę o opinie.

    Bezpośrednio raczej nie. Jednak radziłbym, abyś doprowadził do sytuacji, w
    której mógłbyś powiedzieć: "E pur si muove". Nawet jeśli oznaczałoby to
    (tymczasowo oczywiście) konieczność ręcznej ekscytacji wiatraczka. Po
    ruszeniu go z miejsca powinien już dalej samodzielnie się kręcić.

    JoteR

  • 4. Data: 2012-03-18 23:22:50
    Od: BartekK <s...@d...org>

> [...]
    >
    > Zastanawiam się czy wentylator, który przestał startować w czasie
    > włączania komputera, może stanowić zagrożenie w kontekście

    Nie ma szans w normalnych warunkach. Nawet wentylator (taki komputerowy)
    totalnie zatarty i zasilany pełnym napięciem 12v - pobiera maksymalnie
    prąd tak mniejwięcej ~2x nominalny, co może go podgrzeje, ale do
    kilkudziesięciu stopni, a nie do stopienia plastiku czy zapłonu.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 5. Data: 2012-03-19 07:48:11
    Od: Tomaszek <t...@f...onet.pl>

    W dniu 2012-03-18 23:36, Doggie pisze:
    > Dodam, że prąd nadal do niego dochodzi, a powodem odmawiania współpracy
    > są zabrudzenia oraz mniejsze niż nominalne napięcie.

    Wiatraczek masz zasilany na 12V? Napięcie na linii 12V jest tak małe, że
    wiatrak się nie uruchamia? Jeśli tak to zacznij się tym martwić, a nie
    wiatraczkiem;)

  • 6. Data: 2012-03-19 07:55:50
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Doggie nabazgrał(a):

    > Witam,
    > Zastanawiam się czy wentylator, który przestał startować w czasie
    > włączania komputera, może stanowić zagrożenie w kontekście
    > zwarciowo-pożarowym. Proszę o opinie.

    A nie możesz go odpiąć ??

  • 7. Data: 2012-03-19 10:14:23
    Od: "Remek" <n...@g...com>

    Użytkownik "Doggie" napisał:

    > Dodam, że prąd nadal do niego dochodzi, a powodem odmawiania współpracy
    > są zabrudzenia oraz mniejsze niż nominalne napięcie.

    Debil, czy prowokator? Czego oczekujesz? Może chcesz, aby ktoś odchamił Twój
    wentylator?

    Remek

  • 8. Data: 2012-03-19 19:17:43
    Od: Doggie <d_o_g_g_i_e_@_p_r_i_v_i_l_e_g_e_._p_l>

    W dniu 2012-03-19 08:48, Tomaszek pisze:
    > Wiatraczek masz zasilany na 12V? Napięcie na linii 12V jest tak małe, że
    > wiatrak się nie uruchamia? Jeśli tak to zacznij się tym martwić, a nie
    > wiatraczkiem;)

    Do wentylatora mam doprowadzone 5V zamiast 12. Po czyszczeniu startuje
    OK, ale po paru miesiącach historia się powtarza. Komputer robi za
    pomocniczy serwer. Mam w nim płytę Abit BH6 z PIII Tualatin 512kB na
    dwóch przejściówkach :) - płyta jest na chodzie od 1999 roku :)
    Hobbystycznie interesuje mnie utrzymanie tego stanu ;) A sam wiatrak
    chłodzi kondensatory wokół procesora. Już raz je wymieniałem, potem
    dodałem też dobry zasilacz, jednak wolę, żeby coś na nie również
    dmuchało. A że pudło zasadniczo stoi w kącie i nie zaglądam do niego za
    często, chciałbym wiedzieć, czy ew. kolejne przyblokowanie wiatraka może
    stanowić jakiś problem z punktu widzenia elektryczności.

    --
    Zdrówka,
    Doggie

  • 9. Data: 2012-03-19 19:21:47
    Od: Doggie <d_o_g_g_i_e_@_p_r_i_v_i_l_e_g_e_._p_l>

    W dniu 2012-03-19 08:55, Chris pisze:
    > A nie możesz go odpiąć ??

    Jest w trudno dostępnym miejscu, chłodzi kondensatory i nie mam pod ręką
    innego modelu 5cm. Wolę, żeby został, pod warunkiem, że nie będzie w
    stanie spowodować zwarcia itp.

    --
    Zdrówka,
    Doggie

  • 10. Data: 2012-03-19 20:05:30
    Od: Doggie <d_o_g_g_i_e_@_p_r_i_v_i_l_e_g_e_._p_l>

    W dniu 2012-03-18 23:46, JoteR pisze:
> [...]
    > to (tymczasowo oczywiście) konieczność ręcznej ekscytacji wiatraczka. Po
    > ruszeniu go z miejsca powinien już dalej samodzielnie się kręcić.

    :)

    Taki sposób działa - sprawdzałem! Jednakowoż, wolę nie musieć czekać w
    pobliżu w pogotowiu z paluchem ;)

    --
    Zdrówka,
    Doggie