  • 1. Data: 2009-09-21 10:15:43
    Temat: Nieudana aktualizacja BIOSu
    Od: "Zet" <n...@p...onet.pl>

    Witam!
    Mam problem z aktualizacją biosu w płycie głównej Gigabyte EP45-UD3LR, obecny F5
    nie rozpoznaje mojego procesora prawidłowo (c2d e8400), z tego co wyczytałem na
    stronie producenta to nowy bios F7 rozwiązuje ten problem. Aktualizacje robię
    przy pomocy aplikacji @BIOS producenta płyty bezpośrednio serwera Gigabyte,
    wszystko niby dobrze, aplikacja prosi o restart komputera. Komputer się
    uruchamia ponownie, w biosie zmieniam napięcie vram na 2.2v (Pamięci Kingston
    HyperX), zapisuję zmiany, kolejny restart komputera i uruchamia się on na starym
    BIOSie F5. Nie wiem nawet czy po pierwszym restarcie ten bios nadal nie jest w
    wersji F5. Płyta posiada Dual BIOS w czym upatruję winowajcę. W jaki sposób
    zaktualizować ten BIOS zakańczając proces powodzeniem ? Komputer posiada nawet
    FDD jak by było potrzebne.
    --
    Pozdrawiam!
    Zet

  • 2. Data: 2009-09-21 11:01:01
    Temat: Re: Nieudana aktualizacja BIOSu
    Od: "pIOTER" <g...@w...peel>

    mialem dosc podobny problem tyle ze na intelowskim mobo. Okazalo sie nowe
    opcje wprowadzone to ostatniego biosu gryzly sie sie z ustawieniami
    aktalizowanego biosu i plyta nie chciala startowac. W przypadku intela jest
    mozliwosc wejscia do biosu w trybie maintenance i wyresetowanie ustawien,
    wtedy zaczyna dzialac. Pomaga tez zmiana ustawien na defaultowe przed
    aktualizacja

    pIOTER

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 4390
    (20090902) __________

  • 3. Data: 2009-09-21 11:25:57
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > zaktualizować ten BIOS zakańczając proces powodzeniem ? Komputer posiada
    > nawet
    > FDD jak by było potrzebne.

    a próbowałeś ściągnąć bios od producenta, rozpakować plik zip albo rar,
    wgrać tak rozpakowany plik biosu na pendrive. Po wejściu do biosu jest opcja
    q-flash (bodajże klawisz F8). Ten Q-flash powinien sobie wczytać nowy bios z
    pena i go wgrać.

  • 4. Data: 2009-09-21 14:55:51
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    Zet pisze:
> [...]
    > zaktualizować ten BIOS zakańczając proces powodzeniem ? Komputer posiada nawet

    Zrob normalny upgrade BIOSu tzn. nagraj obraz na dyskietke i flashuj. Mi
    sie za pomoca tego programu @BIOS nigdy nie udalo zrobic aktualizacji.

  • 5. Data: 2009-09-21 19:08:09
    Od: "Zet" <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > q-flash (bodajże klawisz F8). Ten Q-flash powinien sobie wczytać nowy bios z

    Zrobiłem tak, ale zamiast pamięci USB użyłem starego i poczciwego FDD :) Ale
    teraz pojawia się mały problem wykasowałem ustawie BIOSu i na nowo chyba trzeba
    dostroić BIOS do procesora i pamięci. Procesor to już wspominany e8400 teraz
    wykrywany jako około 2,8GHz (8,5x333) i pamięci Kingston HyperX KHX8500D2T1K2/4G
    1066MHz, płyta gł. Gigabyte EP45-UD3LR. Jak ustawić BIOS by wszystko grało :) ?
    --
    Pozdrawiam!
    Zet

  • 6. Data: 2009-09-21 19:10:06
    Od: "Zet" <n...@p...onet.pl>

    > Zrob normalny upgrade BIOSu tzn. nagraj obraz na dyskietke i flashuj. Mi
    > sie za pomoca tego programu @BIOS nigdy nie udalo zrobic aktualizacji.

    Dzięki, tak się udało sfinalizować proces :)
    --
    Pozdrawiam!
    Zet

  • 7. Data: 2009-09-21 19:21:38
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

> [...]
    > KHX8500D2T1K2/4G
    > 1066MHz, płyta gł. Gigabyte EP45-UD3LR. Jak ustawić BIOS by wszystko grało

    Ustaw mnożnik x9, Pci express 100MHz (zostawienie na auto może robić
    problemy), pamięci według specyfikacji. Te płyty ustawia się dość ciężko,
    mnóstwo opcji a na dodatek na default lubi się wywalać więc tam gdzie możemy
    opcję auto lepiej zmienić na właściwą. Hyperów nie znam zbytnio bo mnie
    overclockerskie pamięci nie przekonują i wolę tańszy wariant value ram z
    którymi nie mam zbytnio wiele problemów gdy pracują na standardowych
    ustawieniach.