  • 1. Data: 2009-09-21 01:37:09
    Temat: czy to zbyt maly prąd na porcie USB ?
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    stary [z okolo 2000/2001 roku] laptop compaq armada m700.

    Do portu usb 1.0 laptopa podpiety malenki hub/rozgaleznik [ma cztery
    wejscia-gniazdka], by przez niego mozna podpiac do laptopa kilka peryferow.
    Hub nie ma (oczywiscie?)zadnego zasilacza.

    A do huba w dwoch wejsciach podpiete sa peryferia:
    - modem usb iplusa (oczywiscie zero wlasnego zasilacza)
    - dysk zewnetrzny w obudowie i _z_wlasnym_zasilaczem_ zewnetrznym (obudowy)

    Gdy dysk jest WYŁączony [ale podpiety do huba, tak samo jak i modem iplusa],
    to lampka huba wprawdzie swieci, lampka modemu także swieci, ale internet
    dziala przez kilka chwil i koniec. Zero stabilnosci, zero laczenia z
    internetem.
    Ale:
    wystarczy, że wlączę włącznikiem obudowe dysku - dysk zamelduje sie i oto
    modem dziala bez zarzutu.

    Dlaczego tak jest?
    Gdy zasilacz dysku jest WYŁaczony,ale lampki huba i modemu swieca sie, to
    znaczy, ze jednak dostaja zasilanie z portu USB laptopa. Czy ten prad jest
    niewystarczajacy, by podtrzymac prace modemu, w kazdym razie tak, by nie
    trwala minute?
    Czyzby zasilacz wlaczonego dysku _przejmowal_zasilanie_ calego huba a tym
    samym modemu?? Przeciez to bzdura. Jakim cudem zasilacz dysku moze nagle
    zasilic hub/modem?

    Czy to w ogole problem zasilania modemu?
    Jesli w tym moze byc problem - to jak sprawdzic [jakim softem] faktyczna
    wielkosc pradu na porcie usb laptopa? Moze wowczas porownac z wymagana przez
    modem....

  • 2. Data: 2009-09-21 05:08:48
    Temat: Re: czy to zbyt maly prąd na porcie USB ?
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    1634Racine wrote:
> [...]
    > to znaczy, ze jednak dostaja zasilanie z portu USB laptopa. Czy ten
    > prad jest niewystarczajacy, by podtrzymac prace modemu, w kazdym razie

    Byc moze jest wystarczajacy, ale hub tez bierze swoje, dodatkowo on lubi
    sam z siebie wywolywac rozne problemy. Mam bardzo zle doswiadczenia z
    takimi wynalazkami (mowa o noname - jesli masz cos lepszego, to moze
    problem lezy gdzies indziej).

    > Czyzby zasilacz wlaczonego dysku _przejmowal_zasilanie_ calego huba a
    > tym samym modemu?? Przeciez to bzdura. Jakim cudem zasilacz dysku moze
    > nagle zasilic hub/modem?

    Hm? Jesli kieszen jest w miare porzadna, to z pewnoscia zadbano o to, by
    obwod zasilania dysku i obwod USB byly niezalezne i wzajemnie niepolaczone
    (polaczone jedynie masa).

    > Jesli w tym moze byc problem - to jak sprawdzic [jakim softem]
    > faktyczna wielkosc pradu na porcie usb laptopa?

    Jaki system? W Windows mozesz to sprawdzic bez zadnych programow.
    Rzeczywisty pobierany prad pokaze Ci miernik (tyle, ze musisz wpiac go w
    szereg), ale mysle, ze nie tu lezy problem.

    k,

  • 3. Data: 2009-09-21 05:29:30
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Proponuje huba z wlasnym zasilaniem.

  • 4. Data: 2009-09-21 09:20:09
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    KILu in news:h971p2$c0$1@inews.gazeta.pl
    > Byc moze jest wystarczajacy, ale hub tez bierze swoje,

    to jasne, nie wspomnialem o wszystkim, o czym wiem,lub czego domyslam sie.
    [ale to raczej wszystko :)

    > dodatkowo on lubi
    > sam z siebie wywolywac rozne problemy. Mam bardzo zle doswiadczenia z
    > takimi wynalazkami (mowa o noname - jesli masz cos lepszego, to moze
    > problem lezy gdzies indziej).

    nie mam papieru od tego huba, na obudowie tylko info, ze na 98/me/xp/2000 i
    MAC-i, i pecety.
    ale byl to drobiazg polecony mi [ z wieloma potwierdzeniami] na jakiejs
    sensownej grupie hardwarowej pare lat temu i na pecetach - bez zarzutu
    dziala.
    Prosta rzecz:
    kabelek + plaska kwadratowa kostka prawie wielkosci dloni, na kazdym boku
    jedno wejscie dla przylączen, w srodku kwadratu lampka sygnalizujaca,czy
    dziala,czy nie,czy zasilany, czy nie.
    Podlaczony do peceta hub, a modem z kolei do huba - daja info ,ze i hub
    zasilany, i modem zasilany. wiecej: przez chwile jest lacznosc z internetem.
    za chwile klops, lampki huba i modemu swieca sie,ale zero lacznosci,
    wiecej: niemozliwa do przywrocenia, trzeba odlaczac hub od laptopa,
    przylaczac,a wowczas znow udaje sie na krotko. Po wlaczeniu zasilania dysku
    zewn. [podlaczonego do tego huba] - wszystko dziala bezblednie. Jakby
    zasilany dysk [a raczej jego obudowa] mial cos w tehj sprawie do
    powiedzenia...
    powtorzylem story jakby bylo niejasne z nocnego pisania :)

    > Hm? Jesli kieszen jest w miare porzadna, to z pewnoscia zadbano o to, by
    > obwod zasilania dysku i obwod USB byly niezalezne i wzajemnie niepolaczone
    > (polaczone jedynie masa).

    wlasnie dlatego napisalem,ze to bzdura by zasilal huba.Teoretyzowalem z ta
    świadomoscią.
    btw: kieszen - ICY BOX na chipie NEC, poki co - super.

    > Jaki system? W Windows mozesz to sprawdzic bez zadnych programow.

    xp.

    > Rzeczywisty pobierany prad pokaze Ci miernik (tyle, ze musisz wpiac go w
    > szereg), ale mysle, ze nie tu lezy problem.
    > k,

    chodzilo mi o to:

    ile potrzebuje modem [nizej dolaczylem info z softu PC Wizard] i to juz
    wiem, bowiem wychodzi z "pc wizarda", ze ten modem usb iplusa potrzebuje max
    500mA. Ale tez ztcw [nie jest ze mnie elektryk ,choc po matfiz :), to usb ma
    wlasnie swoje specyfikacyjne 500mA, wiec..., no wlasnie, to jest pytanie o
    owe "max" dla modemu - moze wraz poborem jeszcze dodatkowo przez huba
    dostaje za malo pradu...?

    PYTANIE:
    ile _faktycznie_ mA daje port usb laptopa? Moze port usb laptopa jest lekko
    skopany? To chcialem wyciagnac "jakos" z laptopa softowo. Nie mam takiej
    podrecznej sposobnosci pomiaru.
    Malo mozliwe - ale jednak mozliwe - wydaje mi sie, by calkowicie wydolny
    laptop dawal za malo pradu na usb. A i hub wydaje sie dobry, chociaz ponizej
    okazuje sie, ze dziwna jest detekcja portow huba, jeden jakby nieokreslony,
    podczas gdy pozostale sa OK. Co to znaczy?...

    WYCIĄG Z PC Wizard 2009 dotyczacy portu usb laptopa

    Port installed : Uniwersalny kontroler hosta Intel 82371AB/EB PCI do USB

    General Information :
    Type : Universal Serial Bus (USB)
    Number of ports : 2 <---------- NIE ROZUMIEM, JEST TYLKO JEDEN PORT
    USB W LAPTOPIE (na zewnatrz. Moze... tylko jeden wylozony na zewnatrz?).

    USB Port 1 : <---------- USB LAPTOPA
    USB Version : 1.10
    Product ID : VEN_03EB,DEV_0902,PRT_00
    Max. Packet Size : 8 bytes
    Type : Hub <----------- TO JEST TEN HUB W LAPTOPIE
    Number of ports : 4 <------ TO PRAWDA,HUB MA 4-y WEJSCIA USB DLA PERYFERIOW

    USB Port 1 - Hub Port 1 :
    Manufacturer : Option N.V.
    Product : Globetrotter HSDPA Modem
    USB Version : 1.10
    Product ID : VEN_0AF0,DEV_6971,PRT_FF
    Class : Vendor Specific
    Max. Packet Size : 64 bytes
    Max. Power : 500 mA <------------- MODEM CHCE MAX 500mA
    Open Pipes : 8

    USB Port 1 - Hub Port 2 :

    USB Port 1 - Hub Port 3 :
    USB Version : 2.00
    Product ID : VEN_04B4,DEV_6830,PRT_00
    Class : Storage <-------------------- DYSK ZEWNETRZNY
    Max. Packet Size : 64 bytes
    Open Pipes : 2
    Transfer Type : Bulk

    USB Port 1 - Hub Port 4 :
    OD TRZECH POZOSTALYCH?

    USB Port 1 - Hub Port 2 :
    port drugi
    huba...

  • 5. Data: 2009-09-21 11:30:51
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    1634Racine in news:h97gh5$nj3$1@inews.gazeta.pl
    > KILu in news:h971p2$c0$1@inews.gazeta.pl
    [...........................]

    dodam jeszcze to:

    odpialem huba od usb laptopa, w wolny port w laptopie podpialem modem usb
    bezposrednio. Efekt jak w linku nizej.

    http://xs.to/xs.php?h=xs343&d=09391&f=modem_do_usb57
    9.gif

    Jest tak zawsze, po restartach laptopa, po kilkakrotnych odpinaniach i
    przylaczaniach modemu. Manager urzadzen nie pokazuje modemu, tak poza
    wszystkim.

    Wystarczy wszakze podpiac modem poprzez hub usb, ale koniecznie z WŁĄCZONYM
    dyskiem zewnetrznym takze podpietym jednoczesnie do huba - modem dziala bez
    problemu. wiec jest tak, jak w poprzednim moim duzym poscie + nie dziala
    modem bezposrednio podpiety pod usb laptopa.

    wnioski:
    moze to nie hub, a port usb laptopa skopany?
    ale dlaczego modem dziala via hub?

  • 6. Data: 2009-09-21 12:06:29
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    1634Racine in news:h97o5q$qvm$1@inews.gazeta.pl
    [......................]

    dodam i to, ze byc moze mam odpowiedz [malo odkrywcza, ale zdaje sie
    dobra] na problem - od pewnego magika i pisze o niej w poscie jako
    odpowiedz dla "Jacka".

  • 7. Data: 2009-09-21 12:21:35
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Jacek in news:pzls80gamkke.12if2mti94krn.dlg@40tude.net
    > Proponuje huba z wlasnym zasilaniem.

    prawdopodobnie dales bingo, bowiem gdy stwierdzilem, ze i modem
    _bezposrednio_ podpiety do usb laptopa nie dziala jak powinien, zadzwonilem
    do super magika jednego i dal prosta diagnoze:
    1.
    skoro modem ma w specyfikacji swojej max 500mA i zdaje sie 5 V {?} [a ma tak
    wlasnie], stosunkowo wysoko dzialaja nowoczesne modemy [ten co mam, to zdaje
    sie opticon], to widocznie nawet sprawny technicznie port usb w starym
    laptopie nie spelnia min. warunkow pracy modemu. I nie ma prawa modem
    dzialac.
    2.
    dalej: modem podpiety do laptopa przez hub, do ktorego z kolei podpiety jest
    dysk zewn. [z wlasnym zasilaniem] - tak podpiety modem dziala, bo jednak,
    mimo wszystko, mimo jakiejs tam znanej logiki, jednak dostaje zasilanie z
    zasilacza dyskowego [a wlasciwie z zasilacza obudowy zewn. dysku].
    No i magik mowi, ze najprosciej sprawdzic, by nie dywagowac - wylaczyc
    zasilanie dysku. Dziala modem? Nie dziala. To jasne - dostaje zasilanie z
    zasilacza dysku.

    Konkluzja:
    jaki hub usb z zasilaczem polecasz? do domu, naprawde w miare moizliwosci
    niewielki, o polecanej jakosci, moze sprawdzony jakis ? ten co to mam - ma
    4-y wejscia. Jak na garbatego moze byc min 4.
    [moze dam osobny post w tej sprawie?]

  • 8. Data: 2009-09-22 12:12:41
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    W dniu 2009-09-21 07:08, KILu pisze:
> [...]
    > sam z siebie wywolywac rozne problemy. Mam bardzo zle doswiadczenia z
    > takimi wynalazkami (mowa o noname - jesli masz cos lepszego, to moze
    Ciekawi mnie, których marek nie zaliczysz do no-name?

  • 9. Data: 2009-10-04 19:26:08
    Od: "Fristajler" <f...@g...com>

    Własnie dlatego ci nie działa, bo HUB nie ma zasilacza. Ja się tez kiedyś na
    takim przejechałem do momentu, gdy kupiłem ośmio wyjściowy z zasilaczem.
    Działa idealnie ;]