  • 1. Data: 2011-10-16 16:21:08
    Temat: Niewyrywalna kotwa ziemna.
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

    Witam,

    co sądzicie o takim pomyśle: trójkąt równoboczny z jakiegoś słusznego
    kątownika (niech będzie blacha 6-8 mm, ramię 4-5 cm), o długości boku
    ok. 80 cm.
    W każdym wierzchołku ok. 20 cm kawałek równie słusznego płaskownika,
    przyspawanego prostopadle to płaszczyzny trójkąta. Te płaskowniki będą
    wbijane w ziemię tak, aby trójkąt leżał na ziemi. Wszystkie 'płaskie strony'
    skierowane w jedną stronę tak, aby zapierały się podczas ciągnięcia
    siłą skierowaną prostopadle do płaskiej strony, równoległą do powierzchni
    ziemi.

    Wszystko to przyciśnięte 200-litrową beczką napełnioną wodą.

    Czy jeżeli przyczepię do tego wyciągarkę samochodową, to mam szansę
    pociągnąć 500 kg kamień ? Nie wyrwie się z ziemi ?

    --
    pozdrawiam
    Nullification

  • 2. Data: 2011-10-16 17:06:56
    Temat: Re: Niewyrywalna kotwa ziemna.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 16 Oct 2011 18:21:08 +0200, pluton napisał(a):
> [...]
    >
    > Czy jeżeli przyczepię do tego wyciągarkę samochodową, to mam szansę
    > pociągnąć 500 kg kamień ? Nie wyrwie się z ziemi ?

    Takie 3 "szpadle" ? IMO - moze wyrwac. Szczegolnie jesli sila bedzie
    dzialac troche wyzej, albo bedzie szarpac.

    J.

  • 3. Data: 2011-10-16 18:19:21
    Od: Padre <P...@n...net>

    W dniu 2011-10-16 18:21, pluton pisze:
> [...]
    > W ka?dym wierzcho?ku ok. 20 cm kawa?ek równie s?usznego p?askownika,
    > przyspawanego prostopadle to p?aszczyzny trójk?ta. Te p?askowniki bed?
    > wbijane w ziemie tak, aby trójk?t le?a? na ziemi. Wszystkie 'p?askie strony'
    > skierowane w jedn? strone tak, aby zapiera?y sie podczas ci?gniecia
    > si?? skierowan? prostopadle do p?askiej strony, równoleg?? do powierzchni
    > ziemi.
    >
    > Wszystko to przyci?niete 200-litrow? beczk? nape?nion? wod?.
    >
    > Czy je?eli przyczepie do tego wyci?garke samochodow?, to mam szanse
    > poci?gn?ae 500 kg kamien ? Nie wyrwie sie z ziemi ?

    Przejrzyj siec w poszukiwaniu tematu "kotwica lądowa" albo lepiej
    "ground anchor", trzeba czasem wyciągnąć terenówkę albo i cięższy pojazd
    z błota a nie zawsze ma się drzewo w pobliżu, wojsko tez używa takich
    żeby wyciągnąć transporter po przeprawie przez rzekę jeśli brzeg jest za
    stromy lub grząski, do drzewa trzeba line wiązać a kotwicę ziemną można
    wystrzelić bez wysiadania.

    Oczywiście mam na myśli podejrzenie konstrukcji a nie zakup :)

  • 4. Data: 2011-10-16 18:43:24
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

    > Takie 3 "szpadle" ? IMO - moze wyrwac. Szczegolnie jesli sila bedzie
    > dzialac troche wyzej, albo bedzie szarpac.

    Tak, 3 szpadle. Siła raczej pozioma, bez szarpania (wyciągarka),
    ale moze sie zdarzyć, że w końcówce nie będzie za bardzo pozioma.

    --
    pozdrawiam
    Nullification

  • 5. Data: 2011-10-16 18:43:56
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

    > Przejrzyj siec w poszukiwaniu tematu "kotwica lądowa" albo lepiej
    > "ground anchor",

    Dzieki !

    --
    pozdrawiam
    Nullification

  • 6. Data: 2011-10-16 20:12:57
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    pluton <z...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Czy jeżeli przyczepię do tego wyciągarkę samochodową, to mam szansę
    > pociągnąć 500 kg kamień ? Nie wyrwie się z ziemi ?

    Ja to myślę że mniej się narobisz jak wywiercisz w kamieniu z 5 dziur
    powiedzmy fi8 na głębokość wiertła, w jednej linii oczywiście. Potem po kolei
    będziesz w nie wbijał stalowe kliny. Z dwoma kawałkami po 250 kilo łatwiej
    sobie poradzisz. Przy okazji zobaczysz co siedzi w środku takiego kamora. Tam
    Panie takie cudeńka mogą być że ho ho.

  • 7. Data: 2011-10-16 21:19:45
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Ja to myślę że mniej się narobisz jak wywiercisz w kamieniu z 5 dziur
    > powiedzmy fi8 na głębokość wiertła, w jednej linii oczywiście. Potem po kolei
    > będziesz w nie wbijał stalowe kliny.

    Terenówkę jak utknie w błocie tez łatwiej wyciągnąć jak ją palnikiem
    pociąć na parę kawałków :)

    Kolega pytał jak przesunąć kamień a nie jak go rozwalić :)

  • 8. Data: 2011-10-16 21:45:56
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 16 Paź, 19:19, Padre <P...@n...net> wrote:

> [...]
    > wystrzelić bez wysiadania.
    >
    > Oczywiście mam na myśli podejrzenie konstrukcji a nie zakup :)

    W Gdyni przed co drugim blokiem leży stara kotwica, jako pomnik. Taka
    fest, od statku. Też by dała radę :-)
    Konrad

  • 9. Data: 2011-10-16 22:51:58
    Od: venioo <p...@o...eu.WYTNIJTO>

    W dniu 2011-10-16 22:12, kogutek pisze:

> [...]
    > sobie poradzisz. Przy okazji zobaczysz co siedzi w środku takiego kamora. Tam

    To jeszcze łatwiej wbić w otwory drewniane kliny i zalać je wodą. Metoda
    stosowana już w starożytności. Ewentualnie zalać wodą, uszczelnić i
    czekać na mróz.

    --
    venioo
    gg:198909

  • 10. Data: 2011-10-16 22:52:40
    Od: venioo <p...@o...eu.WYTNIJTO>

    W dniu 2011-10-16 18:21, pluton pisze:

    > Czy jeżeli przyczepię do tego wyciągarkę samochodową, to mam szansę
    > pociągnąć 500 kg kamień ? Nie wyrwie się z ziemi ?

    Jeżeli przy wyciąganiu zastosujesz jeszcze jakiś wielokrążek, to jest
    nadzieja, że się uda (IMHO)

    --
    venioo
    gg:198909