  • 1. Data: 2011-10-08 12:44:27
    Temat: Gwintowanie pręta fi20
    Od: " " <m...@g...pl>

    Dzień dobry!
    Mam do nagwintowania końcówki 10 metrowych prętów fi 20mm
    Narzynka M20 x 1,5

    Mam kilka pytań do doświadczonych w tej materii majsterkowiczów.

    1. Aby być na 100% pewnym, że narzynka będzie prowadzona prostopadle
    do pręta wymyśliłem taką tuleję/prowadnicę :

    http://img192.imageshack.us/img192/2856/mojefantazje
    .jpg

    Czy to ma sens ? Czy może jest prosty sposób by dobrze zacząć standardową
    oprawką ?

    2. 2 obroty wprawo, 1 w lewo.... Czy inaczej ?
    3. Smarowanie olejem roślinnym (jadalnym)
    3. Narzynka Fanar czy Fwp ? Jedna sztuka czy więcej ?
    (Do zrobienia około 40 odcinków po kilka cm)
    4. O czym zapomniałem ? ;)

    Z góry dzięki za info.

  • 2. Data: 2011-10-08 14:21:32
    Temat: Re: Gwintowanie pręta fi20
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik <m...@g...pl>

    > 2. 2 obroty wprawo, 1 w lewo.... Czy inaczej ?

    1/2 w prawo, 1/4 w lewo.

    Ta tulejka jest ok. Sąsiad tak gwintuje.
    Reszty nie wiem.

    Robert

  • 3. Data: 2011-10-08 14:46:44
    Od: "Psot" <p...@T...pl>

    Użytkownik <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 3. Smarowanie olejem roślinnym (jadalnym)
    > 3. Narzynka Fanar czy Fwp ? Jedna sztuka czy więcej ?
    > (Do zrobienia około 40 odcinków po kilka cm)

    Nie opisałeś materiału! Zwykła stal? Nie opisałeś wymiary pręta! To
    dokładnie 20 mm?! Optymalny wymiar to około 19,85.Nie opisałeś długości
    gwintu! To tylko kilka centymetrów? To szkoda zachodu, bo musi się
    udać...Olej jadalny? Nie -raczej łój wołowy, abo smalec..W dramatycznych
    przypadkach dwusiarczan molibdenu rozprowadzony w płynie do
    gwintowania...Narzyna [dla zwykłej stali] najtańsza, w miarę nowa

    Psot

  • 4. Data: 2011-10-08 16:33:38
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    <m...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > 3. Smarowanie olejem roślinnym (jadalnym)
    > 3. Narzynka Fanar czy Fwp ? Jedna sztuka czy więcej ?
    > (Do zrobienia około 40 odcinków po kilka cm)

    Jak to nie podzespół Międzynarodowej Stacji Kosmicznej to ja bym do prętów
    przyspawał nagwintowane końcówki.

  • 5. Data: 2011-10-08 16:42:12
    Od: " " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    kogutek <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    > Jak to nie podzespół Międzynarodowej Stacji Kosmicznej to ja bym do prętów
    > przyspawał nagwintowane końcówki.

    Ankry. Do spawania musiałbym kogoś znaleźć, a gwintować mogę sam.
    Tak przynajmniej mi się wydaje ;)

  • 6. Data: 2011-10-08 16:44:26
    Od: " " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Psot <p...@T...pl> napisał(a):

    > Nie opisałeś materiału!
    Zwykła stal?

    Zwykła stal kupiona w ogromnej hurtowni

    Nie opisałeś wymiary pręta! To
    > dokładnie 20 mm?!

    Tak.

    Optymalny wymiar to około 19,85.Nie opisałeś długości
    > gwintu! To tylko kilka centymetrów?

    Max. 10 cm, ale będzie tego x 40

  • 7. Data: 2011-10-08 17:59:39
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    > Ankry. Do spawania musiałbym kogoś znaleźć, a gwintować mogę sam.
    > Tak przynajmniej mi się wydaje ;)

    Obstawiam że polegniesz nie na gwintowaniu tylko na mocowaniu pręta żeby się
    nie kręcił.

  • 8. Data: 2011-10-08 18:15:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 8 Oct 2011 17:59:39 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):
    > Obstawiam że polegniesz nie na gwintowaniu tylko na mocowaniu pręta żeby się
    > nie kręcił.

    Imadla zlikwidowali ? (a propos - gdzie kupic dobre i tanie ?)

    A jak nie wydoli ... to druga narzynka mocowac :-)

    J.

  • 9. Data: 2011-10-08 18:56:08
    Od: "Psot" <p...@T...pl>

> [...]
    > 3. Smarowanie olejem roślinnym (jadalnym)
    > 3. Narzynka Fanar czy Fwp ? Jedna sztuka czy więcej ?
    > (Do zrobienia około 40 odcinków po kilka cm)

    Jeśli Cię stać na wykonanie takiego przyrządu to lepiej daj piwo tokarzowi i
    Ci nagwintuje na tokarce.
    W zwykłej stali nie wykonuję lewo-prawo. Ale jeśli średnica będzie większa
    to może być potrzeba...Czasem tylko nierdzewka [i kilka innych] tego
    wymaga.20 mm w zykłej stali powinno wydać przy smarowaniu.

    Psot

  • 10. Data: 2011-10-08 19:14:11
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-10-08 14:44, m...@g...pl pisze:
> [...]
    >
    > 1. Aby być na 100% pewnym, że narzynka będzie prowadzona prostopadle
    > do pręta wymyśliłem taką tuleję/prowadnicę :

    Ameryki nie odkryłeś, tak są prowadzone narzynki do prac hydraulicznych.

> [...]
    > 3. Smarowanie olejem roślinnym (jadalnym)
    > 3. Narzynka Fanar czy Fwp ? Jedna sztuka czy więcej ?
    > (Do zrobienia około 40 odcinków po kilka cm)

    O kondycji :)

    MSZ daj zarobić tokarzowi, szkoda czasu.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem