  • 1. Data: 2011-10-14 18:54:58
    Temat: Przekładnia planetarna
    Od: Donek <b...@b...brak>

    Możecie poradzić jakąś literaturę do przekładni planetarnych. Mam do
    wykonania projekt przekładni typ 2KH i to na czym by mi zależało to
    rysunki. Z obliczeniami ogromnego problemu nie będę miał a jeszcze
    osobiście nie widziałem rysunku technicznego takowej przekładni. Czy
    jakaś literatura zawierała by przykładowe rysunki niekoniecznie tej
    przekładni?

  • 2. Data: 2011-10-15 12:56:19
    Temat: Re: Przekładnia planetarna
    Od: "W.Kr." <k...@p...onet.pl>

> [...]

    > osobiście nie widziałem rysunku technicznego takowej przekładni. Czy

    > jakaś literatura zawierała by przykładowe rysunki niekoniecznie tej

    Tu omal wszystko na temat przekładni obiegowych.
    Schematy, przekroje głowne, rozmieszczenie kól,wałków i łożyskowania.
    Rozdział 6, to projektowanie przekładni obiegowych. Zaś siódmy to konstrukcje
    przekładni
    obiegowych.
    Ludwik Muller, Przekładnie obiegowe. Państwowe Wydawnictwo Naukowe. Warszawa 1983.
    Książka jest z cyklu tematycznego Podstawy konstrukcji maszyn.
    ISBN 83-01-04627-9 ( ówczesna cena zł 70).

  • 3. Data: 2011-10-18 19:22:49
    Od: Adampio <a...@o...pl>

    W dniu 2011-10-15 14:56, W.Kr. pisze:
    > Ludwik Muller, Przekładnie
    Noo, w czasach przedpecetwych była w którymś "Milerze" wielowierszowa
    tabelka do liczenia kół zębatych prostych.

    I pomysleć że jeszcze nie tak dawno nikt sie tak nie spieszył...

  • 4. Data: 2011-10-18 22:12:06
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-10-18 21:22, Adampio pisze:
    > Noo, w czasach przedpecetwych była w którymś "Milerze" wielowierszowa
    > tabelka do liczenia kół zębatych prostych.
    >
    > I pomysleć że jeszcze nie tak dawno nikt sie tak nie spieszył...

    Ja nawet aplikacje m.in. do tego pisalem na prace mgr :)

    --
    venioo
    GG:198909

  • 5. Data: 2011-10-19 09:48:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "venioo" napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > I pomysleć że jeszcze nie tak dawno nikt sie tak nie spieszył...
    >
    >Ja nawet aplikacje m.in. do tego pisalem na prace mgr :)

    A ja sobie dopiero calkiem niedawno uzmyslowilem ze to wcale nie taka
    prosta sprawa z tym doborem - nie wystarczy dobrac srednice zeby sie
    zgadzalo, jeszcze musza byc ilosci zebow takie zeby dalo sie wszystkie
    satelity obsadzic - bo jak jeden pasuje, to na pozycji kolejnego zeby
    wewnetrznego i zewnetrznego kola moga kolidowac.

    J.

  • 6. Data: 2011-10-19 17:34:21
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-10-19 11:48, J.F pisze:

> [...]
    > satelity obsadzic - bo jak jeden pasuje, to na pozycji kolejnego zeby
    > wewnetrznego i zewnetrznego kola moga kolidowac.

    Do tego zeby musza miec jeszcze odpowiedni ksztalt, zeby odpowiednio sie
    zazebialy, nie halasowaly za wiele i sie nie przegrzewaly :)

    --
    venioo
    GG:198909