  • 11. Data: 2011-02-14 13:23:00
    Temat: Re: Nikon D90 i kit 18-105 rozczarowanie
    Od: Dawid <m...@n...pl>

    W dniu 2011-02-14 14:14, januszek pisze:
    > Dawid napisa?(a):

    > Ok. Na podstawie czego doszedłeś do tego przekonania?
    >
    > j.

    Na podstawie *używania* :-)
    Może trafił do mnie jakiś felerny 18-105, wróciłem do starych obiektywów
    i jestem zadowolony.Nie mam zamiaru testować następnego, za dużo ta
    plastikowa zabawka kosztuje.

  • 12. Data: 2011-02-14 13:31:43
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Dawid napisa?(a):

    > Na podstawie *używania* :-)
    > Może trafił do mnie jakiś felerny 18-105, wróciłem do starych obiektywów
    > i jestem zadowolony.Nie mam zamiaru testować następnego, za dużo ta
    > plastikowa zabawka kosztuje.

    Na podstawie uzywania jednego 18-105 doszedles do wniosku, ze ostrosc
    zdjecia zalezy od obudowy obiektywu i/lub materialu z jakiego wykonany
    jest bagnet? Czy dobrze rozumiem? ;)

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 13. Data: 2011-02-14 13:36:07
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 14.02.2011 14:23, Dawid wrote:

    > Na podstawie *używania* :-)
    > Może trafił do mnie jakiś felerny 18-105, wróciłem do starych obiektywów
    > i jestem zadowolony.Nie mam zamiaru testować następnego, za dużo ta
    > plastikowa zabawka kosztuje.

    W sądzie odbywa się rozprawa rozwodowa, mąż twierdzi, że żona mu nie
    odpowiada seksualnie.
    Na to z sali słychać głos - całej wsi odpowiada, a temu nie.

    Nie spotkałem się jeszcze z osobą, która by miała jakieś problemy z
    ostrością w tym obiektywie. Twój problem jest jakiś seksualny.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 14. Data: 2011-02-14 13:56:31
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    b...@n...pl napisa?(a):

    [...]

    > Nie spotkałem się jeszcze z osobą, która by miała jakieś problemy z
    > ostrością w tym obiektywie. Twój problem jest jakiś seksualny.

    Mój??? Dlaczego tak sądzisz? ;P

    j.

  • 15. Data: 2011-02-14 14:17:32
    Od: Dawid <m...@n...pl>

    W dniu 2011-02-14 14:31, januszek pisze:
> [...]
    >
    > Na podstawie uzywania jednego 18-105 doszedles do wniosku, ze ostrosc
    > zdjecia zalezy od obudowy obiektywu i/lub materialu z jakiego wykonany

    Gdzie napisałem, że ostrość zależy od obudowy lub bagnetu?
    Naucz się czytać
    Nie podoba mi się jego plastikowość i tyle.
    Ostrość była do bani, co potwierdza również przypadek wątkotwórcy.
    Może przyjedziesz i razem z kolegą bofh zmusicie mnie siłą do używania
    tego obiektywu.
    Druga sprawa.Tyle postów, ogłoszeń i zapytań o wyłamany bagnet
    w tym obiektywie,świadczy bardzo dobrze na jego korzyść :-)
    Na Allegro zapasowe bagnety do niego rozchodzą się jak ciepłe bułeczki.

  • 16. Data: 2011-02-14 14:20:10
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Dawid napisa?(a):

    > Gdzie napisałem, że ostrość zależy od obudowy lub bagnetu?

    Tutaj:
    https://groups.google.com/group/pl.rec.foto.cyfrowa/
    msg/cfcc25368c3e3a29?hl=pl&dmode=source

    Może nie wprost - ale tak wynika z kontekstu. Dlatego postanowiłem
    dopytać.

    > Naucz się czytać

    Uważasz, że nie umiem? Dlaczego?

    > Nie podoba mi się jego plastikowość i tyle.

    I to jest jako-tako konkretna opinia.

    > Ostrość była do bani, co potwierdza również przypadek wątkotwórcy.

    Na czym konkretnie polega to co nazywasz "ostrością do bani"?

    > Może przyjedziesz i razem z kolegą bofh zmusicie mnie siłą do używania
    > tego obiektywu.

    ???

  • 17. Data: 2011-02-14 14:30:21
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 14.02.2011 15:17, Dawid wrote:

> [...]
    > w tym obiektywie,świadczy bardzo dobrze na jego korzyść :-)
    > Na Allegro zapasowe bagnety do niego rozchodzą się jak ciepłe bułeczki.

    Używam tego obiektywu ponad 1,5 roku. Często zmieniam obiektywy, czasami
    noszę aparat w zwykłym plecaku i nic. Na google też jakoś nie widać
    masowych opisów tej usterki.
    Co do ostrości. W tej cenie nie ma lepszego co do ostrości obiektywu.
    Wystarczy zajrzeć na optyczne czy podobne strony. Za te pieniądze nikt
    nie oferuje nic lepszego. 18-55 to się chowa przy nim.
    A swoją drogą to bagnet w 18-55 i w 18-105 jest taki sam.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 18. Data: 2011-02-14 14:42:57
    Od: Dawid <m...@n...pl>

    W dniu 2011-02-14 15:30, b...@n...pl pisze:

> [...]
    > nie oferuje nic lepszego. 18-55 to się chowa przy nim.
    > A swoją drogą to bagnet w 18-55 i w 18-105 jest taki sam.

    Oczywiście, tylko waga i długość znacząco różne.
    http://www.google.pl/search?source=ig&hl=pl&rlz=1G1G
    GLQ_PLPL296&q=bagnet+18-105&btnG=Szukaj+w+Google&aq=
    f&oq=
    Nawet na ceneo o tym wspominają :-)

  • 19. Data: 2011-02-14 15:31:35
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    januszek pisze:
> [...]
    >
    > Na podstawie uzywania jednego 18-105 doszedles do wniosku, ze ostrosc
    > zdjecia zalezy od obudowy obiektywu i/lub materialu z jakiego wykonany

    Ja na podstawie dwóch egzemplarzy stwierdziłem, że z jakością bywa
    różnie. Tzn. trafił mi się taki egzemplarz, który udało się wymienić i
    ten nowy jest ok. Znajomy natomiast dalej foci nieostrym.
    W obu przypadkach objawiało się to w ten sposób, że na najmniejszej i
    największej ogniskowej ostrość była bardzo dobra w całym kadrze,
    natomiast wystarczyło ustawić ogniskową gdzieś tak pośrodku zakresu
    (nieco powyżej 50mm), by jedna strona kadru była wyraźnie nieostra, a
    reszta bez zastrzeżeń. Trafił mi się również 70-300VR z tą samą
    przypadłością. Gdy go kupowałem, pewnie jak większość cyknąłem parę
    fotek na 70mm - żyleta w całym kadrze. Na 300mm to samo, więc już dalej
    nie testowałem. Za to po powrocie z już "normalnych" zdjęć rozczarowanie
    - wszystkie na zakresie 150-200mm miały jedną stronę kompletnie mydlaną.
    Na szczęście również udało się wymienić na inny. Nie wiem czym to było
    spowodowane - może element będący częścią układu redukcji drgań jakoś
    się przekrzywiał? W każdym razie felerne sztuki też się trafiają :)
    Andrzej
    www.radom.ws

  • 20. Data: 2011-02-14 16:04:46
    Od: Andrzej Zbierzchowski <...@v...pl>

    W dniu 2011-02-14 14:23, Dawid pisze:
    > Na podstawie *uĹźywania* :-)
    > MoĹźe trafiĹ? do mnie jakiĹ? felerny 18-105, wrĂłciĹ?em do starych
    > obiektywĂłw i jestem zadowolony.Nie mam zamiaru testowaÄ? nastÄ?pnego,
    > za duĹźo ta plastikowa zabawka kosztuje.

    Powiem ja Tobie Dawidzie to, co powiedziałem ciut wyżej: Jak dla mnie
    przyczyną nieostrości zdjęć zrobionych 18-105 VR jest VR. Ot, po prostu.
    Jeśli ma się rękę pewną jak u Clinta Eastwooda w "Dobry, zły i brzydki"
    albo robi ze statywu względnie na krótkich czasach (jak pisałem 2 x
    ogniskowa lub krótsze) to VR i tak będzie Ci stabilizował obraz. I może
    go wtedy poruszyć :) I obstawiam, że tak się właśnie dzieje.

    --
    http://plfoto.com/4922/autor.html