  • 11. Data: 2020-09-23 22:19:31
    Temat: Re: Nikt nie odpowiada za wybuch akumulatora?
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    l...

    >>> https://youtu.be/ehcGWLOH-Js?t=440

    >>> https://www.youtube.com/watch?v=zqV6zEO7hEQ

    > W przypadku samochodów elektrycznych topienie ich na noc w basenie?

    Wystarczy ognioodporna plandeka.

    WM

  • 12. Data: 2020-09-23 23:41:55
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 23 września 2020 o 22:19:32 UTC+2 WM napisał(a):
    l...

    > Wystarczy ognioodporna plandeka.
    >

    > WM
    A co proponujesz w czasie jazdy? W czasie jazdy akumulatory też są w pewnych
    okolicznościach ładowane? Poza tym w czasie rozładowania też się może cos spierdolić
    i się zapalą

  • 13. Data: 2020-09-24 04:45:29
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-09-23, WM <c...@p...onet.pl> wrote:
    > Prokuratura wydała oświadczenie:
    > "W wyniku stanu awaryjnego akumulatora lub jego ładowarki doszło do
    > gwałtownego wydzielania się palnego (dymu lub gazu), a następnie jego
    > zapłonu."
    >
    > Skąd tam się mógł wziąć palny dym?

    Np. z dowolnego, niepełnego spalania. Czad przecież też jest palny i
    tworzy z powietrzem mieszaninę wybuchową. Wystarczy, że coś się grzało,
    wysoka temperatura, następowała jakas piroliza / niepełne spalanie i
    już.

    > https://wawalove.wp.pl/warszawa-sledztwo-ws-wybuchu-
    hulajnogi-umorzone-6557111131679616a

> [...]
    >
    > Czyli można takie niebezpieczne akumulatory włożyć do dowolnego
    > urządzenia, (może nawet do samolotu) i będzie to w pełni dopuszczalne?

    Musiałbyś wykazać:
    1) że to nie był jednostkowy wypadek, lub/i
    2) pewnie jakieś rażące zaniedbanie

    Jak się urwie koło, czy szczebel w drabinie z powodu wady ukrytej to
    przecież też nie wystarczy aby kogoś wsadzić.

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2020-09-24 14:12:08
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale z drugiej strony ... tysiace takich hulajnog pewnie jezdza i nie
    > zabijaja, wiec moze bezpieczne.

    Do czasu.

    Kupiłem kiedyś taką chińską hulajnogę (używaną, później stała przez parę
    miesięcy, a przetwornica do świateł, ciągnąc ok. 1 mA w standby,
    skutecznie rozładowała ogniwa). W środku były ogniwa połączone
    szeregowo-równolegle (3P7S). Jeden zestaw ogniw miał trochę mniejszą
    pojemność niż pozostałe i układ zabezpieczający odcinał ogniwa (nie ma tam
    balansera, ale jest układ zabezpieczający), bo pod obciążeniem
    rozbalansowanie się zwiększało. Przy ładowaniu zresztą też.

    Później kolega budował jakieś urządzenie i potrzebował ogniw. Oddałem mu
    ten pakiet z zastrzeżeniem, żeby użył tych zdrowych, a te podejrzane oddał
    do utylizacji. Stwierdził, że i tak ich użyje, zaczął je ładować. W domu
    oczywiście, na biurku (ja zawsze ładuję w metalowej skrzynce).

    Jak usłyszał świst z ogniwa to tylko zdążył je złapać i wyrzucić za okno.

    --
    Profesor biologii mowi do studentow:
    - Zaraz pokaze panstwu zabe. Bedzie ona tematem dzisiejszego wykladu.

  • 15. Data: 2020-09-30 23:12:57
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 23 Sep 2020 15:32:11 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > aresztowac importera i sprawdzic certyfikaty CE :-)

    CE nie jest certyfikatem. Jest jedynie deklaracją (czyt. obietnicą).
    Niczego nie przesądza.

    --
    Marek

  • 16. Data: 2020-09-30 23:29:27
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Marek <f...@f...com> wrote:

    > CE nie jest certyfikatem. Jest jedynie deklaracją (czyt. obietnicą).
    > Niczego nie przesądza.

    Obiecał, że jest bezpieczne. Okazało się niebezpieczne. To można sądzić.
    Nie? :)

    --
    W akademiku w pokoju studenckim trwa impreza. Biesiadnicy
    raz po raz wznosza toast:

  • 17. Data: 2020-09-30 23:58:27
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-09-30 o 23:29, Arnold Ziffel pisze:

    > Obiecał, że jest bezpieczne. Okazało się niebezpieczne. To można sądzić.
    > Nie? :)

    Kto ma lepszego prawnika ten ma rację.
    Wystarczy, ze udowodni możliwość niewłaściwej eksploatacji i wina
    producenta się rozmywa.

    WM

  • 18. Data: 2020-10-01 09:29:38
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 30 Sep 2020 21:29:27 +0000 (UTC), a...@h...invalid
    (Arnold Ziffel) wrote:
    > Obiecał, że jest bezpieczne. Okazało się niebezpieczne. To można
    > sądzić.
    > Nie? :)

    W większości przypadków tak daleko mało kto się posuwa - co widać na
    załączonym przykładzie. Chińczyka będziesz sądzić?

    --
    Marek

  • 19. Data: 2020-10-01 13:19:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >CE nie jest certyfikatem. Jest jedynie deklaracją (czyt. obietnicą).
    >Niczego nie przesądza.

    Tym niemniej deklaracje mozna sprawdzic w miare starannie, i jak sie
    okaze wystawiona z naruszeniem norm i przepisow, to ukarac mozna.

    J.

  • 20. Data: 2020-10-02 18:39:11
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 1 Oct 2020 13:19:23 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Tym niemniej deklaracje mozna sprawdzic w miare starannie, i jak
    > sie
    > okaze wystawiona z naruszeniem norm i przepisow, to ukarac mozna.

    Ale własnej mówimy o tym, że w ogromnej liczbie przypadków nie ma
    prób podważenia samej deklaracji. Oczywiście jej brak na wstępie to
    ciężkie przestępstwo, na które liczą urzędnicy ale jak już jest to
    temat zamknięty, bo podważenie już wymaga skomplikowanych procedur i
    dobrych prawników.

    --
    Marek