  • 1. Data: 2023-08-02 21:21:50
    Temat: Niski terminal blok
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Macie jakiś patent (inny niż lutowanie) na podłączanie przewodu do
    płytki zajmujące mało miejsca wzwyż?

    Najniższe terminal bloki znajduję o wysokości 8.5mm.
    A przydało by się coś o wysokości np. 4mm (ewentualnie kosztem
    zajmowania większej powierzchni płytki).

    Rozwiązanie obecne:
    - z czytnika RFID wystaje kabelek (4 przewody),
    - ze ściany wystaje kabelek,
    - instalator łączy je jakimiś małymi złączkami i upycha w obudowie
    czytnika (ma tam około 3mm miejsca).

    Się zastanawiam, czy nie dało by się w czytniku dać jakichś zacisków aby
    instalator mógł ten kabelek wystający ze ściany podłączać do płytki, ale
    nie kosztem odstawania czytnika bardziej od ściany.
    P.G.

  • 2. Data: 2023-08-02 21:53:03
    Temat: Re: Niski terminal blok
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 02/08/2023 21:21, Piotr Gałka wrote:
    > Macie jakiś patent (inny niż lutowanie) na podłączanie przewodu do
    > płytki zajmujące mało miejsca wzwyż?

    Jest "dużo low profile connectors", np takie:

    https://www.hirose.com/product/series/DF65#

    Ale może chcesz na gołe druty, wtedy "low profile push-in connector", np:

    https://www.mouser.pl/new/molex/molex-lite-trap-conn
    ector-system/

    One mają chyba poniżej 3mm wysokości.

  • 3. Data: 2023-08-02 22:53:19
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 02/08/2023 21:53, heby wrote:
    > https://www.mouser.pl/new/molex/molex-lite-trap-conn
    ector-system/
    > One mają chyba poniżej 3mm wysokości.

    Jeszcze wago ma, ale są wyższe:

    https://store-hf5p6bxj3i.mybigcommerce.com/content/w
    ago/wago-data-sheet-4/Wago-2060-452-998-404-Data-She
    et.pdf

  • 4. Data: 2023-08-03 12:55:06
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    Piotr Gałka wrote:
    > Macie jakiś patent (inny niż lutowanie) na podłączanie przewodu do
    > płytki zajmujące mało miejsca wzwyż?

    Goldpin dwurzędowy 2.54mm wlutowany tak, by mu płytka wchodziła między
    końcówki. Dla cieńszych płytek goldpin 2mm.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 5. Data: 2023-08-03 14:31:38
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2023-08-02 o 21:53, heby pisze:

> [...]
    >
    > https://www.hirose.com/product/series/DF65#
    >
    > Ale może chcesz na gołe druty, wtedy "low profile push-in connector", np:

    Dzięki.
    Te pierwsze są na AWG28..AWG24, a spodziewamy się wystającego ze ściany
    kabelka CAT5 itp, które chyba zasadniczo mają AWG24 - czyli chyba by
    pasowały.
    Tylko, że wygląda mi na to, że to wymaga 'zarobienia' tego kabelka we
    wtyczce, a mi chodziło o coś niskiego, ale pozwalającego wetknąć i
    zacisnąć w miarę cienki drut/linkę bez żadnego przygotowywania (poza
    ściągnięciem kawałka izolacji) - jak terminal blok.

    Te drugie to chyba na grube druty.

    W międzyczasie kolega popytał instalatorów. Im pasuje jak jest
    dotychczas i nie chcą żadnych zmian.
    Podobno najczęściej lutują te przewody + termokurczka.

    No cóż - nie będę robił im pod prąd.
    P.G.

  • 6. Data: 2023-08-03 15:01:51
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Goldpin dwurzędowy 2.54mm wlutowany tak, by mu płytka wchodziła między
    > końcówki. Dla cieńszych płytek goldpin 2mm.
    >
    >     Pozdrawiam, Piotr

    Stosowałem 2x20 2mm do montowania modułu pionowo na głównej płycie (u
    mnie było lutowane do płyty głównej, bo złącze już by się nie zmieściło).

    Tu odpada z dwu powodów:

    1. musi być nad płytką.
    Elektronika jest zalewana i przyjąłem, że:
    - jak się postarać to da się zalać do połowy grubości płytki (elementy
    są pod płytką),
    - narażenie samego zasilania i RS485 na wilgoć chyba bym zaakceptował.

    2. kabel trzeba jakoś zaopatrzyć we wtyczkę, a nie do końca wiemy jaki
    kabel więc może się zdarzyć, że się nie za bardzo da.

    Kolega podpytał instalatorów. Jeden powiedział, że on w ogóle nie wie co
    zastanie na obiekcie. Czasem kabel wystaje ze ściany, czasem jest w
    małej puszcze, a czasem w normalnej. Normalna ma większą średnicę niż
    szerokość czytnika ....

    Chyba się cieszę, że nigdy nie byłem przy samej instalacji naszego
    systemu :)
    P.G.