  • 11. Data: 2020-10-31 07:14:06
    Temat: Re: No ale kiedy zakladac zimówki?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.10.2020 o 15:02, J.F. pisze:

    > Ale co zrobisz, jak snieg Cie zaskoczy ? :-)

    Będzie stał w korku jak wszyscy:P Też tak kombinowałem, żeby zostać na
    letnich, bo w końcu jak dobra opona potrzebna ci do agresywnego stania w
    korku. Ale żona nim jeździ to boję się że na letnich czegoś nie ogarnie,
    więc zmienię.

    --
    Shrek

  • 12. Data: 2020-10-31 08:05:51
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-10-31 o 07:14, Shrek pisze:

> [...]
    > letnich, bo w końcu jak dobra opona potrzebna ci do agresywnego stania w
    > korku. Ale żona nim jeździ to boję się że na letnich czegoś nie ogarnie,

    Ja sobie zmieniam zawsze pod koniec pażdziernika - bo wtedy
    nie ma kolejek. Nie zauważam nadmiernego zużycia
    przez te kilka tygodni zanim zrobi się chlodniej, bo o śnieg
    to faktycznie trudno ostatnio w mieście.
    Ale znika element zaskoczenia - czasem jest to warte więcej niż
    2x80zł rocznie.

  • 13. Data: 2020-10-31 10:34:34
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-10-30 o 11:34, ąćęłńóśźż pisze:
    > Gadu gadu, ale kiedy zakładać (we własnym, nie we flotowym gdzie koszt
    > zwisa i powiewa) Dębice Frigo, żeby nie zajechać bieżnika na suchym
    > miejskim asfalcie?
    > Jako drugie auto, garaż, jeden kpl felg stalowych.
    > Już ze 2-3 zimy w ogóle nie były zakładane (powszechne ocipienie, a
    > 2x80zł rocznie piechotą nie chodzi).

    wreszcie koniec takich dywagacji. Zakładam całoroczne. Każda pora jest
    dobra :)

    --
    Irokez

  • 14. Data: 2020-10-31 11:33:05
    Od: "T." <k...@i...pl>

    > Najlepiej zapytać producenta.
    >
    > https://www.debica.com.pl/nasze_porady/porady/temper
    atura-a-wymiana-opon

    > Mateusz

    Niestety opinie producenta nie za bardzo są miarodajne, bo jemu zależy
    przede wszystkim na zbyciu towaru.
    Rozmawiałem kiedyż z pewnym inżynierem z dość niezależnej firmy, jaką
    jest PIMot. Robili badania opon i wyszło, że przy normalnej jeździe guma
    w miejscu styku z drogą ugina się nawet kilka razy na sekundę w każdym
    miejscu na obwodzie, przez co się nagrzewa (proszę sobie wziąć pasek
    gumy i trochę po pozginać/pomachać, żeby się wyginał i po chwili dotknąć
    miejsca zgięcia - będzie ciepłe. Podobne doświadczenie można zrobić z
    kilkukrotnym wyginaniem miedzianego drutu - tu miejsce zgięcia może
    nawet oparzyć).
    Generalnie stwierdził, że w ogóle pomysł opon zimowych w naszym klimacie
    to wymysł lobby oponiarskiego. U nas opony warto wymienić tylko wtedy,
    kiedy zaczyna się plucha i śnieg - chodzi o inny bieżnik i przyczepność
    na błocie pośniegowym. Teorie z temperaturą są nieco naciągane. Może to
    być ważne dopiero w warunkach ostrego zimowego klimatu (np. w
    Skandynanwii), ale nie u nas.
    T.

  • 15. Data: 2020-10-31 12:23:08
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Poziom dyskusji z wujkiem na imieninach u cioci.
    OIDP mój pracował w PIMocie ;-)

    Co do mieszanki gumowej ta w zimówkach jest ewidentnie bardziej miękka (i stąd
    przyspieszone zużycie zimówek na suchym).
    Jest jeszcze jeden powód przyspieszonego zużywania gum: wspomaganie kierownicy, co
    widać w każdym garażu i na każdym parkingu.

    -----

  • 16. Data: 2020-10-31 13:59:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ąćęłńóśźż ...@...pl ...

    > Jest jeszcze jeden powód przyspieszonego zużywania gum:
    > wspomaganie kierownicy, co widać w każdym garażu i na każdym
    > parkingu.

    :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każdy kiedyś osiągnie najwyższy stopień niekompetencji

  • 17. Data: 2020-10-31 14:43:04
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Ja w samochodach sam przekładam koła.
    Drugie używane felgi to nie majątek przy koszcie przekładki opon 80 zł.

  • 18. Data: 2020-10-31 15:49:39
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-10-31 o 14:43, _Master_ pisze:
    > Ja w samochodach sam przekładam koła.
    > Drugie używane felgi to nie majątek przy koszcie przekładki opon 80 zł.

    Też,
    Ale pierwsze założenie u gumiarza bo sam nie zrobisz w garażu ;)

    --
    Irokez

  • 19. Data: 2020-10-31 15:58:08
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-10-31 o 15:49, Irokez pisze:

    > Też,
    > Ale pierwsze założenie u gumiarza bo sam nie zrobisz w garażu ;)

    U gumiarza tylko złożenie i wyważenie.
    Zakładać do auta można już samemu.

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2020-10-31 16:53:17
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Trzeba kupować auta z dwoma kompletami kół ;-)