  • 1. Data: 2020-10-25 15:01:40
    Temat: świadectwa homologacji pojazdów - masa samochodu
    Od: Peter <p...@o...pl>

    są gdzieś dostępne świadectwa homologacji samochodów nowych???

    tak się zastanawiam:
    nowy ecosport podstawowa wersja - masa własna 1349kg

    nowa kia stonic podstawowa wersja 1080kg

    ktoś kuźwa kłamie...

  • 2. Data: 2020-10-25 15:25:52
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 25.10.2020 o 15:01, Peter pisze:
    > są gdzieś dostępne świadectwa homologacji samochodów nowych???

    U producentów/dystrybutorów.

    > tak się zastanawiam:
    > nowy ecosport podstawowa wersja - masa własna 1349kg
    >
    > nowa kia stonic podstawowa wersja 1080kg
    >

    > ktoś kuźwa kłamie...

    Ale że co? Ford za lekki a kia za ciężka?

  • 3. Data: 2020-10-25 15:53:17
    Od: Peter <p...@o...pl>

    W dniu 2020-10-25 o 15:25, nadir pisze:

    > U producentów/dystrybutorów.

    > Ale że co? Ford za lekki a kia za ciężka?

    oba samochody porównywalne gabarytowo, ford ma lekki 3 cylindrowy silnik
    i mimo tego o 270kg cięższy co jest niemożliwe

    gdyby ktoś miał ecosporta to w papierach z salonu jest homologacja gdzie
    podają masę

  • 4. Data: 2020-10-25 16:17:14
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 25.10.2020 o 15:53, Peter pisze:

    > oba samochody porównywalne gabarytowo, ford ma lekki 3 cylindrowy silnik

    Tak do końca porównywalne gabarytowo to one chyba nie są. W Ecosporcie
    nie siedziałem, ale na wygląd jest dużo bardziej "mięsisty" niż Stonic.
    Stonic też ma 3 cylindrowy silnik, widocznie lżejszy od Forda, ale nie
    tylko silnik składa się na wagę samochodu.

    > i mimo tego o 270kg cięższy co jest niemożliwe

    Dlaczego niemożliwe?
    Stonic to powiększone Rio, a Ecosport to powiększona Fiesta.
    Nie wiem na ile można wierzyć wikipedii, ale Rio zaczyna z wagą 1035kg,
    a Fiesta 1136kg, to już jest 100kg różnicy. Jak doda się resztę szpejów,
    to może wyjść prawie 300kg różnicy między Kią a Fordem.

    W tej samej klasie do Ford Fiesta i Kia Rio jest Suzuki Baleno, które w
    podstawowej wersji waży mniej niż 900kg. Więc można zrobić samochód z
    papieru albo spierdolić konstrukcję i na przykład progi wzmacniać betonem.

  • 5. Data: 2020-10-25 16:56:57
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > oba samochody porównywalne gabarytowo, ford ma lekki 3 cylindrowy silnik
    > i mimo tego o 270kg cięższy co jest niemożliwe

    Jest możliwe.
    Stara konstrukcja - tak się kiedyś budowało auta.
    Wspawać szynę w podłogę, to będzie bezpiecznie.

    Chcesz się mocniej zdziwić - zobacz masę Puga 3008.....

  • 6. Data: 2020-10-25 20:49:05
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    >
    > tak się zastanawiam:
    > nowy ecosport podstawowa wersja - masa własna 1349kg
    >
    > nowa kia stonic podstawowa wersja 1080kg

    jeśli masz jeden z tych pojazdów, jedź na złomowiec, zważą ci go do 10
    kg albo dokładniej

    ToMasz

  • 7. Data: 2020-10-26 14:17:11
    Od: Peter <p...@o...pl>

    > Chcesz się mocniej zdziwić - zobacz masę Puga 3008.....

    no właśnie patrzyłem na inne i taki olbrzym duster jest lżejszy bo wazy
    1191 kg :) w porównaniu do mikrusa ECOSPORTA

  • 8. Data: 2020-10-26 14:25:36
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Peter w

    > no właśnie patrzyłem na inne i taki olbrzym duster jest lżejszy bo wazy
    > 1191 kg :) w porównaniu do mikrusa ECOSPORTA

    Dobra, zlituję się nad waszą niewiedzą...

    https://spidersweb.pl/autoblog/limity-co2-volvo/

    --
    'Tom N'

  • 9. Data: 2020-10-26 15:36:16
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-10-2020 o 14:17, Peter pisze:

    > no właśnie patrzyłem na inne i taki olbrzym duster jest lżejszy bo wazy
    > 1191 kg :) w porównaniu do mikrusa ECOSPORTA

    Duster tylko wygląda na duże auto, ale to głównie powietrzem bo w środku
    jest na poziomie Sandero (czyli też i Ecosporta).
    Z nieco większym bagażnikiem i rozstawem osi.

    No i nie do końca waży tyle, wersja z dieslem miała ponad 1400 kg
    (ważyłem ją).
    Peugeot 3008 waży podobnie, mimo że jest dużo większym autem.

  • 10. Data: 2020-11-05 15:25:21
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-10-26 o 14:25, TomN pisze:
    > Peter w

    > Dobra, zlituję się nad waszą niewiedzą...
    >
    > https://spidersweb.pl/autoblog/limity-co2-volvo/

    Dobre - fajnie wyjaśnione, skąd się biorą przerośnięte SUVy zastawiające
    chodniki, bo są tak otyłe, że nie mieszczą się na miejscach parkingowych.