  • 1. Data: 2020-10-30 09:01:59
    Temat: opony wzmacniane XL
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    Czołem. Jakiego "wzmocnienia" dotyczy symbol XL w niektórych wariantach
    opon do samochodów osobowych?

  • 2. Data: 2020-10-30 09:09:15
    Temat: Re: opony wzmacniane XL
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-10-30 o 09:01, zhbick pisze:
    > Czołem. Jakiego "wzmocnienia" dotyczy symbol XL w niektórych wariantach
    > opon do samochodów osobowych?

    https://www.opony.com.pl/narzedzia/oznaczenia-opon/

    XL Informuje, że opona posiada podniesioną ładowność, poprzez
    zastosowanie wzmocnionej budowy wewnętrznej opony. XL- Xtra Load.

    Ale ile to jest kilogramów dokładnie na oponę, to dowiesz się po jej
    indeks nośności i porównasz to z naciskiem na oś własnego samochodu:

    https://www.opony.com.pl/narzedzia/indeks-nosnosci-o
    pon/

    --
    viktorius

  • 3. Data: 2020-10-30 10:16:51
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    W dniu 30.10.2020 o 09:09, viktorius pisze:

    > Informuje, że opona posiada podniesioną ładowność, poprzez
    > zastosowanie wzmocnionej budowy wewnętrznej opony. XL- Xtra Load.

    Dziękuję. Skoro budowa wewnętrzna jest wzmocniona, to czy można również
    oczekiwać większej odporności na powstanie uszkodzeń, bąbli z boku, np
    przy kontakcie z krawężnikiem?

  • 4. Data: 2020-10-30 10:22:30
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    W dniu 30.10.2020 o 10:16, zhbick pisze:

    OK, już doczytałem :-)

    https://www.opony.com.pl/artykul/opony-wzmacniane/?i
    d=858

  • 5. Data: 2020-10-30 11:14:11
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-10-30 o 10:22, zhbick pisze:
    > W dniu 30.10.2020 o 10:16, zhbick pisze:
    >

    > OK, już doczytałem :-)
    >
    > https://www.opony.com.pl/artykul/opony-wzmacniane/?i
    d=858

    I jakie wnioski?
    Bo dla mnie, jak opona ma większą nośność, to w żadnym stopniu nie
    chroni jej to od rozwarstwienia na boku i w konsekwencji bąbli.
    W zasadzie, to jedyne bąble na boku to miałem w Iveco klasy 3,5T na
    przedniej osi, a tam na pewno były opony o nośności ciężarowej, nawet
    jak nie było na nich napisane marketingowe "XL"

    --
    viktorius

  • 6. Data: 2020-10-30 12:53:12
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    W dniu 2020-10-30 o 11:14, viktorius pisze:

    > I jakie wnioski?

    Takie, że chcę sprawdzić empirycznie trwałość w porównaniu do zwykłych.

  • 7. Data: 2020-10-30 13:59:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik viktorius v...@i...pl ...

> [...]
    > na przedniej osi, a tam na pewno były opony o nośności ciężarowej,
    > nawet jak nie było na nich napisane marketingowe "XL"

    Bo zapewne były C czyli jeszcze "mocniejsze"

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Cytaty znanych ludzi tylko w ustach znanych ludzi są pouczajace.

  • 8. Data: 2020-10-31 19:53:20
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:XnsAC6684DE37A54budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1

    user Budzik pisze tak:

    > Użytkownik viktorius v...@i...pl ...

    > Bo zapewne były C czyli jeszcze "mocniejsze"

    trzeba szukać z literkami CP curb proof

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG i klimy