  • 1. Data: 2009-02-12 18:54:34
    Temat: Nokie E65 vs E66
    Od: l...@g...com

    Witam grupowiczów,

    Noszę się z zamiarem zmiany mojego starego telefonu Siemens S60, na
    jeden z
    wymienionych w temacie. Z tego co wypatrzyłem w specyfikacji
    (http://www.phonegg.com/compare/22/Nokia-E66-vs-Noki
    a-E65.html), Nokia
    E66
    jest wyposażona w większą pamięć, akcelerometr, aparat z lepszą
    rozdzielczością, nieco nowszy Symbian, obsługa HSDPA, GPS, Bluetooth
    v2.0,
    radio.
    Czego brakuje mi obecnie w telefonie, to możliwości przeglądania
    dokumentów,
    np. doc czy pdf, dobrego organizera, dostępu do WWW i poczty.
    Rozważałem też
    zakup np. Samsung Omnia, ale według mnie ma jedną "wadę" - cokolwiek
    trzeba
    zrobić w tym telefonie, zawsze trzeba gapić się w ekran.

    Czytałem już kilka recenzji o modelach e56 i 66, m.in. na symbianos.pl
    ale
    nie ma to jak bezpośrednie odczucia użytkowników. Czy możecie z
    własnego
    doświadczenia powiedzieć coś więcej na temat tych telefonów? Jak
    ogólnie
    sprawuje się Symbian oraz jak obie Nokie sprawdzają się jako telefony?

    Będę wdzięczny za wszelskie sugestie, porady i wskazówki.

    Pozdrawiam,
    Łukasz.

  • 2. Data: 2009-02-12 22:39:01
    Temat: Re: Nokie E65 vs E66
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    l...@g...com pisze:

> [...]
    > E66 jest wyposażona w większą pamięć, akcelerometr, aparat z lepszą
    > rozdzielczością, nieco nowszy Symbian, obsługa HSDPA, GPS, Bluetooth

    Przesiadłem się z E65 na bliźniaczy do E66 model E71, spróbuję więc
    co-nieco opisać.

    > Czego brakuje mi obecnie w telefonie, to możliwości przeglądania
    > dokumentów, np. doc czy pdf,

    W E65 jest przeglądarka QuickOffice: dokumenty Office, bez możliwości
    edycji. W E66 standardowo dołączają QuickOffice z możliwością edycji
    dokumentów (nie obsługuje jednak formatu Office 2007) oraz Acrobat
    Reader Lite.

    > dobrego organizera,

    To znaczy? Kalendarz w E66 wydaje się nieco bardziej przyjazny od tego w
    E65, ale funkcjonalność jest podobna. I dość uboga, niestety. Ale można
    ratować się dodatkową aplikacją Kalendarza/Organizatora, np.
    HandyCalendar. Istotną dla mnie zaletą E71 wobec E65 jest tak podstawowa
    funkcjonalność jak możliwość definiowania... kilku alarmów: w E65
    zdefiniować można tylko jeden! Oczywiście, można było wpisywać
    "spotkania" do kalendarza z alarmem, ale nie o to chodzi: po co śmiecić
    kalendarz budzikiem. W E66/E71 można zdefiniować dowolną ilość alarmów i
    dowolny sposób ich powtórzeń.

    > dostępu do WWW i poczty.

    Doskonale sprawdza się tandem: przeglądarka wbudowana i Opera Mini.

> [...]
    > ogólnie sprawuje się Symbian oraz jak obie Nokie sprawdzają się jako telefony?

    Powiem tak: jestem _bardzo_ zadowolony z przesiadki z E65 na E71.
    Ogólnie telefon jest dużo szybszy. Jak w E65 często musiałem czekać to
    na menu, to na włączenie się aplikacji, to na przełączenie na inną, to
    na możliwość korzystania z telefonu po zakończeniu rozmowy (zwykle była
    1-2 sekundowa "zwiecha"), tak w E71 wszystko działa szybko i sprawnie.
    E66 to w zasadzie tylko inna obudowa/klawiatura i dodatkowo akcelerometr
    (który jednak większość osób wyłącza, bo jest zbyt czuły i często ekran
    niepotrzebnie jest obracany do trybu poziomego). W E71 w końcu normalnie
    działa klient VoIP: będąc w domu czy w firmie jestem dostępny pod
    numerem stacjonarnym z freeconet, który odbieram na komórce. W E65
    bywały z tym problemy: owszem, ja mogłem dzwonić, ale dodzwonić do mnie
    się nie dało.

    Bez dwóch zdań warto dopłacić do E66. Chyba że chcesz poczekać na E75:
    zamiast slidera "w dół" dodatkowa klawiatura qwerty wysuwana z boku - na
    zdjęciach wygląda sympatycznie, a korzystając z E71 mogę powiedzieć, że
    QWERTY to naprawdę dobrodziejstwo (ale zakładam, że nie każdemu malutkie
    klawisze E71 przypadną do gustu, chociaż ja bardzo szybko się
    przystosowałem, a zgrabnymi palcami na pewno nie mogę się pochwalić...).

    Aha, E65 miała jeszcze jeden, bardzo irytujący błąd. Po jakimś czasie od
    jej włączenia (czasem kilka dni, czasem kilka godzin, ale w przypadku
    uruchomienia aplikacji BestAlarms praktycznie po kilku minutach)
    przestawały działać cztery klawisze funkcyjne (dostępu do książki,
    wyciszenia, klawisz z funkcją własną i konferencyjny): jedynym sposobem
    na ich przywrócenie był restart. Nie poprawili tego aż do wersji 3
    oprogramowania, nie wiem jak jest w wersji 4.

    Marek

  • 3. Data: 2009-02-15 23:28:34
    Od: ven <v...@u...poczta.onet.pl>

    > Będę wdzięczny za wszelskie sugestie, porady i wskazówki.

    E66 to nowsza generacja telefonu E65. Nie ma co sie zastanawiac, jezeli
    masz mozliwosc kupienia E66 to bierz ten telefon. Glowna zaleta to
    procesor i ogromna (w porownaniu do E65) ilosc pamieci RAM.
    W E65 nawigacja Garmin czesto nie uruchamiala sie, wlasnie ze wzgledu na
    brak pamieci. w E66 mozna bylo uruchomic Garmina i pare innych aplikacji
    rownoczesnie.

    A poza tym to co wymieniles: gps, akcelerometr, obsługa HSDPA, Bluetooth
    v2.0 itd.

    > Czego brakuje mi obecnie w telefonie, to możliwości przeglądania
    > dokumentów,
    > np. doc czy pdf, dobrego organizera, dostępu do WWW i poczty.

    Do tego sa aplikacje, ktore mozna doinstalowac. (Choc np klient poczty
    nokii mi odpowiadal).

    Pozdrawiam
    Ven

  • 4. Data: 2009-03-05 22:12:09
    Od: e...@s...pl

    On 16 Lut, 00:28, ven <v...@u...poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    >  > np. doc czy pdf, dobrego organizera, dostępu do WWW i poczty.
    >
    > Do tego sa aplikacje, ktore mozna doinstalowac. (Choc np klient poczty

    ja mam problem z ustawieniem 2 punktów dostepu VoIP w noki e66 dla
    jednego SIPa w e65 dziala bez problemu