eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Nowa Mirai
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 99

  • 1. Data: 2020-11-30 12:35:00
    Temat: Nowa Mirai
    Od: K <n...@e...com>

    https://antyweb.pl/nowa-toyota-mirai-naped-wodorowy-
    drugiej-generacji/

    Wyglada na to, ze Toyota w najblizszym czasie pozamiata w temacie.


  • 2. Data: 2020-11-30 13:21:49
    Temat: Re: Nowa Mirai
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    "Toyota może pochwalić się nie tyle bezemisyjnością, co ,,ujemną emisją",
    która oznacza że powietrze przechodzące przez układy samochodu jest
    czystsze niż to, które do niego trafiło. "


    BEZEDURAAAA!

    Każdy pojazd zatruwa powietrze choćby przez drobiny z opon czy klocków
    hamulcowych.

    A do tego wzbija w powietrze to co leży na jezdni.

    Uświadomcie to sobie ;-)

    Ekologia TFUUUUUU


  • 3. Data: 2020-11-30 13:21:49
    Temat: Re: Nowa Mirai
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 30 Nov 2020 11:35:00 +0000, K

    > Wyglada na to, ze Toyota w najblizszym czasie pozamiata w temacie.

    Toyota Mirai FCEV jest droższa w zakupie od takiej Tesli 3 o $10K, co
    uwzględniając że ma 9 sek. do setki vs 4 sek., i praktycznie zerową (pomimo
    ponad 10 lat obecności na rynku) sieć do tankowania czyni to raczej drogą
    zabawką a nie samochodem który może konkurować z BEV (o spaliniakach nie
    wspomę). Jak przywołąć do tego absurdalnie wysoki koszt tankowania,
    problemy z wytwarzaniem czystego wodoru, transportem i składowaniem wodoru,
    vide:

    https://www.rynekinfrastruktury.pl/wiadomosci/drogi/
    norwegia-wybuch-stacja-tankowania-wodoru-toyota-i-hy
    ndai-czasowo-wstrzymuja-sprzedaz-aut-z-ogniwami-6752
    6.html

    to nie wygląda żeby tu była jakakolwiek szansa na pozamiatanie w ciągu
    najbliższych 15 lat. Kibicuję wodorowi, ale to ma szansę działać tylko w
    zbiorkomie i transporcie gabarytowym (tranzyt). Pod strzechy to trafi
    rzadko, albo bardzo rzadko. Ludzie w końcu muszą przyswoić, że duże zasięgi
    i szybkie ładowanie są potrzebne tylko nielicznym.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 4. Data: 2020-11-30 13:43:11
    Temat: Re: Nowa Mirai
    Od: K <n...@e...com>

    On 30/11/2020 12:21, Myjk wrote:
    > Mon, 30 Nov 2020 11:35:00 +0000, K
    >
    >> Wyglada na to, ze Toyota w najblizszym czasie pozamiata w temacie.
    >
    > Toyota Mirai FCEV jest droższa w zakupie od takiej Tesli 3 o $10K, co
    > uwzględniając że ma 9 sek. do setki vs 4 sek., i praktycznie zerową (pomimo
    > ponad 10 lat obecności na rynku) sieć do tankowania czyni to raczej drogą
    > zabawką a nie samochodem który może konkurować z BEV (o spaliniakach nie
    > wspomę). Jak przywołąć do tego absurdalnie wysoki koszt tankowania,
    > problemy z wytwarzaniem czystego wodoru, transportem i składowaniem wodoru,
    > vide:
    >
    > https://www.rynekinfrastruktury.pl/wiadomosci/drogi/
    norwegia-wybuch-stacja-tankowania-wodoru-toyota-i-hy
    ndai-czasowo-wstrzymuja-sprzedaz-aut-z-ogniwami-6752
    6.html
    >
    > to nie wygląda żeby tu była jakakolwiek szansa na pozamiatanie w ciągu
    > najbliższych 15 lat. Kibicuję wodorowi, ale to ma szansę działać tylko w
    > zbiorkomie i transporcie gabarytowym (tranzyt). Pod strzechy to trafi
    > rzadko, albo bardzo rzadko. Ludzie w końcu muszą przyswoić, że duże zasięgi
    > i szybkie ładowanie są potrzebne tylko nielicznym.
    >

    Alez nikt nie mowi o tym, ze to sie stanie jutro ale perspektywa 10
    najblizszych lat jest mocno realna jesli nie pewna.


  • 5. Data: 2020-11-30 14:03:16
    Temat: Re: Nowa Mirai
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 30 Nov 2020 12:43:11 +0000, K

    > Alez nikt nie mowi o tym, ze to sie stanie jutro ale perspektywa 10
    > najblizszych lat jest mocno realna jesli nie pewna.

    Mirai jest na rynku od 2007 roku, zaraz będzie 14 lat. Prawie 2x dłużej niż
    Tesla i inne marki produkujące EV. Ile stacji ładowania ma taka Tesla (o
    innych ładowarkach nie wspomnę) a ile ma Toyota do swojego Miraia? Jeśli to
    się będzie rozwijać tak jak do tej pory, to wcześniej jak za 20 lat nic nie
    pozamiata a i wtedy jest to wątpliwe. Niestety, bo to fajny koncept. Tylko
    na drodze stoi, jak zwykle, fizyka.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 6. Data: 2020-11-30 14:40:19
    Temat: Re: Nowa Mirai
    Od: K <n...@e...com>

    On 30/11/2020 13:03, Myjk wrote:
    > Mon, 30 Nov 2020 12:43:11 +0000, K
    >
    >> Alez nikt nie mowi o tym, ze to sie stanie jutro ale perspektywa 10
    >> najblizszych lat jest mocno realna jesli nie pewna.
    >
    > Mirai jest na rynku od 2007 roku, zaraz będzie 14 lat. Prawie 2x dłużej niż
    > Tesla i inne marki produkujące EV. Ile stacji ładowania ma taka Tesla (o
    > innych ładowarkach nie wspomnę) a ile ma Toyota do swojego Miraia? Jeśli to
    > się będzie rozwijać tak jak do tej pory, to wcześniej jak za 20 lat nic nie
    > pozamiata a i wtedy jest to wątpliwe. Niestety, bo to fajny koncept. Tylko
    > na drodze stoi, jak zwykle, fizyka.
    >

    Toyota ma inny model biznesowy niz przepalanie kasy inwestorow i wieczne
    bycie pod kreska. Ale nie bez powodu podpisali umowe z Orlenem/Lotosem
    dot. wykorzystania wlasnie wodoru. Wzrosnie sprzedaz, wzrosnie ilosc
    stacji tankowania, szczegolnie jak transport zacznie przechodzic na
    wodor. Ma byc ciezarowka Mercedesa dostepna komercyjnie w 2021, ostatnio
    Hyundai oglosil to cos podobnego. Wodor to jest jednak kierunek w ktorym
    to pojdzie.


  • 7. Data: 2020-11-30 14:54:40
    Temat: Re: Nowa Mirai
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-11-30 o 14:40, K pisze:

    >>> Alez nikt nie mowi o tym, ze to sie stanie jutro ale perspektywa 10
    >>> najblizszych lat jest mocno realna jesli nie pewna.
    >>
    >> Mirai jest na rynku od 2007 roku, zaraz będzie 14 lat. Prawie 2x
    >> dłużej niż
    >> Tesla i inne marki produkujące EV. Ile stacji ładowania ma taka Tesla (o
    >> innych ładowarkach nie wspomnę) a ile ma Toyota do swojego Miraia?
    >> Jeśli to
    >> się będzie rozwijać tak jak do tej pory, to wcześniej jak za 20 lat
    >> nic nie
    >> pozamiata a i wtedy jest to wątpliwe. Niestety, bo to fajny koncept.
    >> Tylko
    >> na drodze stoi, jak zwykle, fizyka.
    >>
    >
    > Toyota ma inny model biznesowy niz przepalanie kasy inwestorow i wieczne
    > bycie pod kreska. Ale nie bez powodu podpisali umowe z Orlenem/Lotosem
    > dot. wykorzystania wlasnie wodoru. Wzrosnie sprzedaz, wzrosnie ilosc
    > stacji tankowania, szczegolnie jak transport zacznie przechodzic na
    > wodor. Ma byc ciezarowka Mercedesa dostepna komercyjnie w 2021, ostatnio
    > Hyundai oglosil to cos podobnego. Wodor to jest jednak kierunek w ktorym
    > to pojdzie.

    Chciałbym ale raczej marne szanse.
    Rozwiązali już problem przeciekających zbiorników z wodorem?
    Bo zasięgiem spalinowca nie przelicytuje, szybkością tankowania
    przslicytuje wprawdzie elektryka ale brak stacji z wodorem
    skutecznie zniechęci każdego do zakupu.
    No i przez naście lat sprzedali raptem 10 tysięcy tych aut.
    Czyli kupują to firmy w celach reprezentacyjno marketingowych
    a nie normalni klienci do normalnej eksploatacji.


    Pozdrawiam


  • 8. Data: 2020-11-30 15:01:44
    Temat: Re: Nowa Mirai
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 30 Nov 2020 13:40:19 +0000, K

    > Toyota ma inny model biznesowy niz przepalanie kasy inwestorow i wieczne
    > bycie pod kreska.

    Porównywanie Toyoty, która na rynku jest od blisko 100 lat, do Tesli, która
    jest na rynku lat 10 i dziwienie się że Tesla jest pod kreską, patrząc na
    ilość inwestycji jaką czyni w terenie, ale także ile musi pompować w
    fabryki (które inne marki już dawno posiadają), to absurd.

    Zresztą ponownie, bo widzę nie dociera, problem z wodorowcami jest i Toyota
    (oraz inni producenci) to najwyraźniej widzi (w przeciwnym razie dlaczego
    wszyscy elektryfikują flotę zamiast ją wodorować?). I nie ma to żadnego
    związku z "modelem biznesowym" jaki sugerujesz. Znaczy ma to związek z
    modelem biznesowym, konkretnie takim, że nie jest w stanie zaoferować
    samochodu konkurencyjnego cenowo nawet z obecnymi, relatywnie drogimi
    przecież, BEV (np. Tesli), nie jest w stanie zapewnić osiagów dostępnych
    dla BEV, nie jest w stanie dać taniego (i tak czystego jak sięmaluje wodór)
    paliwa nawet na poziomie benzyny, a co dopiero prądu, nie jest w stanie
    zapewnić bezpiecznej dystrybucji tego paliwa, dlatego tak się czai.

    > Ale nie bez powodu podpisali umowe z Orlenem/Lotosem
    > dot. wykorzystania wlasnie wodoru. Wzrosnie sprzedaz, wzrosnie ilosc
    > stacji tankowania, szczegolnie jak transport zacznie przechodzic na
    > wodor.

    I tak większość tego nie kupi, bo jest drogie w zakupie, dorgie w
    tankowaniu, a większość nie potrzebuje ani dużych zasięgów ani szybkiego
    ładowania. To są przywary wymyślane przez ignorantów i skrajnych
    malkontentów.

    > Ma byc ciezarowka Mercedesa dostepna komercyjnie w 2021, ostatnio
    > Hyundai oglosil to cos podobnego. Wodor to jest jednak kierunek w ktorym
    > to pojdzie.

    Toć przecież od początku piszę że pójdzie w kierunku transportu
    gabarytowego, a nie jak twierdzisz, cywilnych samochodów.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 9. Data: 2020-11-30 15:31:27
    Temat: Re: Nowa Mirai
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "_Master_" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5fc4e3dd$0$556$6...@n...neostrada.
    pl...
    >"Toyota może pochwalić się nie tyle bezemisyjnością, co ,,ujemną
    >emisją", która oznacza że powietrze przechodzące przez układy
    >samochodu jest czystsze niż to, które do niego trafiło. "

    >BEZEDURAAAA!
    >Każdy pojazd zatruwa powietrze choćby przez drobiny z opon czy
    >klocków hamulcowych.

    Hamowanie regeneracyjne :-)

    >A do tego wzbija w powietrze to co leży na jezdni.
    >Uświadomcie to sobie ;-)
    >Ekologia TFUUUUUU

    A buty czy rowery to nie wzbijaja ?
    Jakby nam na czystosci zalezalo, to bysmy czesciej ulice zamiatali.

    J.


  • 10. Data: 2020-11-30 15:37:59
    Temat: Re: Nowa Mirai
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-11-30 o 14:40, K pisze:
    > On 30/11/2020 13:03, Myjk wrote:
    >> Mon, 30 Nov 2020 12:43:11 +0000, K
    >>
    >>> Alez nikt nie mowi o tym, ze to sie stanie jutro ale perspektywa 10
    >>> najblizszych lat jest mocno realna jesli nie pewna.
    >>
    >> Mirai jest na rynku od 2007 roku, zaraz będzie 14 lat. Prawie 2x
    >> dłużej niż
    >> Tesla i inne marki produkujące EV. Ile stacji ładowania ma taka Tesla (o
    >> innych ładowarkach nie wspomnę) a ile ma Toyota do swojego Miraia?
    >> Jeśli to
    >> się będzie rozwijać tak jak do tej pory, to wcześniej jak za 20 lat
    >> nic nie
    >> pozamiata a i wtedy jest to wątpliwe. Niestety, bo to fajny koncept.
    >> Tylko
    >> na drodze stoi, jak zwykle, fizyka.
    >>
    >
    > Toyota ma inny model biznesowy niz przepalanie kasy inwestorow i wieczne
    > bycie pod kreska. Ale nie bez powodu podpisali umowe z Orlenem/Lotosem
    > dot. wykorzystania wlasnie wodoru. Wzrosnie sprzedaz, wzrosnie ilosc
    > stacji tankowania, szczegolnie jak transport zacznie przechodzic na
    > wodor. Ma byc ciezarowka Mercedesa dostepna komercyjnie w 2021, ostatnio
    > Hyundai oglosil to cos podobnego. Wodor to jest jednak kierunek w ktorym
    > to pojdzie.


    Poszło w kierunku nieba:
    https://www.gramwzielone.pl/auto-ekologiczne/100902/
    wybuch-stacji-ladowania-wodoru-toyota-i-hyundai-zawi
    esily-sprzedaz-aut-na-wodor

    A to wykaz stacji:
    https://h2.live/

    W Polsce "mają być".

    Ps. Ciekawe, czy nabywcy wiedzą, że wodór jest przechowywany pod
    ciśnieniem 700 bar... Dla porównania - CNG - ok. 170, LPG 1,4, opona
    osobówki - powyżej 2 do 3.

    T.

strony : [ 1 ] . 2 ... 10


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: