  • 11. Data: 2012-12-28 16:51:37
    Temat: Re: Nowa seria akumulatorow Sanyo Eneloop UTGB
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2012-12-28 16:22, tck pisze:

    > jak spadl az tak bardzo to juz moze byc po nim, mozna sprobowac
    > destylowanej dolac, wiele to nie kosztuje

    Do akumulatora żelowgo?

    --
    marcin

  • 12. Data: 2012-12-28 17:11:18
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "mt" <f...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Do akumulatora żelowgo?

    tak, do kazej celi po 0,3cm3 na kazdy 1Ah pojemnosci akumulatora

    --
    pozdr

    tck(at)top.net.pl

  • 13. Data: 2012-12-28 17:21:41
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Mariusz [mr.] wrote in <news:kbiat2$aig$1@news.task.gda.pl>
    > Kupiłem 9 Voltówki do podtrzymywania budzika

    Mozesz tez kupic koszyczek 6x R6 i dolutowac do niego klips baterii 6F22.
    www.sklep.monster.pl/KLIPS-BATERII-6F22P-PLASTIK-100
    SZT(4,,16145).aspx
    Meade do niektorych swoich teleskopow dolacza nawet pojemnik na 8 baterii.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 14. Data: 2012-12-28 19:01:47
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "astro" <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl> wrote:

    > Mozesz tez kupic koszyczek 6x R6 i dolutowac do niego klips baterii 6F22.

    Niedawno doszedłem do wniosku, że instalacje "strategiczne" (alarm,
    budzik... :) powinny mieć zasilanie wręcz zdublowane równolegle, a to
    by już robiło 12 aku. No ale mam tego więcej... :))
    W końcu im więcej paluszków/cel aku połączonych szeregowo, tym
    większe ryzyko, że któryś element układanki nabruździ, a wtedy zasilanie
    pada na całej linii (prawie przed każdym ładowaniem mierzę napięcia
    i trefny aku dostaje minusik i ew. wypada z kompletu, ale to jest tylko
    opisywanie przeszłości, a nie gwarancja działania na przyszłość).

    A nie, chwileczkę... :) Jeśli w ramach ekologii zamierzałem
    zastąpić baterię 9V, to przecież nie po to, żeby ją zastąpić 6
    paluszkami 1,5 V, tylko musiałbym użyć 8 aku 1,2 V. Razy dwa, to
    by już było 16 sztuk - ładna bateria... :)) Póki co kupiłem baterie 9V
    i mam spokój...

    > www.sklep.monster.pl/KLIPS-BATERII-6F22P-PLASTIK-100
    SZT(4,,16145).aspx

    Mam takie po starych zasilaczach - użyłem tego do napędzania
    wiatraka 80mm przy ładowarce, o czym wspomniałem w tym wątku - ładowarka
    OIDP próbuje popychać 1A w paluszek, więc ten wiatrak, podłączony takimi
    klipsami równolegle do dwóch gniazd ładowania 9 Voltówek naprawdę
    skutecznie schładza mi aku.

    > Meade do niektorych swoich teleskopow dolacza nawet pojemnik na 8 baterii.

    Mój nie zużywa prądu, ale dawno do niego nie zaglądałem... :(

    BTW: Jakiś rok temu czytałem, że nadlatuje kometa, która za jakiś
    rok może być widoczna gołym okiem - miesiące przeleciały, a tu ani
    słychu? Oczywiście nie musisz mi tłumaczyć, że na komety nie można
    liczyć, kometa zmienną jest... :)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 15. Data: 2012-12-28 19:07:57
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl> wrote:

    > tak, do kazej celi po 0,3cm3 na kazdy 1Ah pojemnosci akumulatora

    W sumie to już i tak niczym nie ryzykuję - okulary ochronne i do dzieła!

    Zastanawia mnie tylko, że tak "ładnie" spadło napięcie max.: z 12 na
    6 V - albo połowa celek jest martwa albo może chemicznie przerwało
    gdzieś "strategiczne" połączenie. No ale nic, najwyżej go zutylizuję.

    THX

    Mariusz [mr.]

  • 16. Data: 2012-12-28 19:15:18
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-12-28 19:01, Mariusz [mr.] pisze:
> [...]
    > paluszkami 1,5 V, tylko musiałbym użyć 8 aku 1,2 V. Razy dwa, to
    > by już było 16 sztuk - ładna bateria... :)) Póki co kupiłem baterie 9V

    8 akumulatorków da Ci przedział napięcia od ponad 11V na początku, do
    poniżej 8 na końcu czasu pracy. To ''1.2V na ogniwo'' to taka bardziej
    umowna wartość, w praktyce obciążone dysponuje napięciami od 1.3 do
    0.9V, a nieobciążone nawet ponad 1.4V

    Nie ma sensu w urządzeniach typu budzik stosować akumulatorów czy w
    ogóle zastawów ogniw, gdzie potrzeba 9V. Wsadź tam alkaliczną 6f22 -
    wystarczy na kilka lat. Chyba, że prąd wyłączają co drugi dzień.

    --
    pozdrawia Adam
    /25% badanych nie wie ile to jest 25%/

  • 17. Data: 2012-12-28 20:07:21
    Od: "lowelanto" <l...@i...pl>

    Użytkownik "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> napisał w
    wiadomości news:kbjov8$6ei$1@news.task.gda.pl...

    > "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote:

    [...]
    > BTW: Wiem, że to nie ta grupa, ale może ktoś choć słyszał, czy
    > akumulator od instalacji alarmowej (12V, żelowy??? wysechł? [daje 6V])
    > można jakoś regenerować, czy od razu ciupasem go do utylizacji?

    Z tego co ja znam, to żelówki są zapakowane na "szczelno", więc z dolewnaim
    wody, hmmmm ??
    Z zasady aku żelowego nie można rozładowywać poniżej (chyba) 10V
    W Lidlu można spotkać prostownik-ładowarkę, która daje sobie radę z takim
    problemem, rozpoznaje napięcie, zaczyna proces regenarcji do wymaganego
    poziomu napięcia minimalnego a nastepnie przełącza się na cykl ładowania 12V
    po naładowaniu przechodzi w cykl podtrzymania.
    Mam taką, regenerowałem też od poziomu 6V i aku 12V/17Ah funguje jak trza.

    Pozdrawiam

    Krzysztof

  • 18. Data: 2012-12-28 22:32:43
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Mariusz [mr.] wrote in <news:kbkmq7$bhf$1@news.task.gda.pl>
    > Jeśli w ramach ekologii zamierzałem
    > zastąpić baterię 9V, to przecież nie po to, żeby ją zastąpić 6
    > paluszkami 1,5 V, tylko musiałbym użyć 8 aku 1,2 V.

    Meade ETX-80 AT bez problemu moze byc zasilany 6. akumulatorami R6, pomimo,
    ze fabrycznie przystosowany jest do baterii 9V, a zasilacz do niego ma
    napiecie... 12V. Jesli rezystancja wewnetrzna ogniwa nie jest zbyt duza,
    czesto urzadzenia pracuja na troche nizszym napieciu od nominalnego.

    > BTW: Jakiś rok temu czytałem, że nadlatuje kometa, która za jakiś
    > rok może być widoczna gołym okiem - miesiące przeleciały, a tu ani
    > słychu?

    Zgadza sie,
    http://en.wikipedia.org/wiki/C/2012_S1
    www.astronomynow.com/news/n1209/25comet
    www.astronomia.pl/wiadomosci/index.php?id=3068

    Wczesniej jednak bedziemy mogli podziwiac
    http://en.wikipedia.org/wiki/C/2011_L4
    http://cometography.com/lcomets/2011l4.html
    http://remanzacco.blogspot.com/2012/05/update-on-com
    et-c2011-l4-panst...
    www.minorplanetcenter.net/db_search/show_object?obje
    ct_id=C%2F2011+L4
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 19. Data: 2012-12-28 23:58:09
    Od: "Hals" <H...@v...pl>

    > BTW: Czujniki temperatury, które wymagają baterii 2x1,5V zasilam
    > trzema aku 1,2 = 3,6V - znacznie przedłuża to okres działania, bo 2 aku
    > zupełnie się nie sprawdzały nawet na starcie nie mając 3V.

    Zastosuj aku Li-Ion np. ze starego tel. kom.
    Mają mniejsze samorozładowanie, dłużej popracują.
    No chyba że w grę wchodzą inne czynniki (temp, rozmiar, itp)

    Hals.

  • 20. Data: 2012-12-29 09:07:36
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

> [...]
    > niego ma napiecie... 12V. Jesli rezystancja wewnetrzna ogniwa nie jest
    > zbyt duza, czesto urzadzenia pracuja na troche nizszym napieciu od

    Pewnie różnicę robi jeszcze fakt, czy ten prąd jest dawany
    bezpośrednio na jakiś "czynnik mechaniczny" (siła elektromotoryczna?)
    (np. silnik, ja się np. za bardzo nie cackam z wentylatorami i żyją),
    czy na pośredniczącą elektronikę, bo ta ma już swoje wymagania, zarówno
    max., jak i min. napięcia.

    Co to jest rok świetlny? To taki sam rok, jak każdy inny, tylko
    zużywa więcej prądu... ;-)

    > http://en.wikipedia.org/wiki/C/2012_S1
    [...]
    > Wczesniej jednak bedziemy mogli podziwiac
    > http://en.wikipedia.org/wiki/C/2011_L4

    O, dzięki za konkretne namiary! :)

    Z rozkładu jazdy po niebie widzę, że obydwie będą raczej niziutko na
    niebo wlatać w swoich maksimach. Ale i tak dają nadzieję - może poprawią
    złą reputację, jaką mają u mnie komety od czasu ostatniej Komety Halleya
    (bo wcześniejszych nie liczę. ;))

    BTW: W kometach śmieszny jest za to precyzyjny opis składu:

    - suchy lód, miejscami brudny...

    Dla laika brzmi, jak jeden z wielu opisów warunków panujących
    aktualnie na ślizgawce, dla naukowca bardzo precyzyjnie: zestalony CO2 +
    związki węgla... :))

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]