  • 21. Data: 2012-12-29 09:12:54
    Temat: Re: Nowa seria akumulatorow Sanyo Eneloop UTGB
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Hals" <H...@v...pl> wrote:

    > Zastosuj aku Li-Ion np. ze starego tel. kom. Mają mniejsze
    > samorozładowanie, dłużej popracują. No chyba że w grę wchodzą
    > inne czynniki (temp, rozmiar, itp)

    Ogólnie dobra myśl, bo nawet mam takie...

    Tu już nie będę niczego zmieniał, bo:
    a). koszyczki są już zrobione;
    b). takie li-iony trudniej naładować.

    Ale ogólnie dzięki za dobrą sugestię - może się przydać w jakichś
    innych warunkach.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 22. Data: 2012-12-29 09:21:05
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote:

> [...]
    [...]

    > Wsadź tam alkaliczną 6f22 - wystarczy na kilka lat.

    Chyba właśnie takie zaaplikowałem.

    > Chyba, że prąd wyłączają co drugi dzień.

    Właśnie poirytowało mnie to, że budzik z aku wyłożył się od razu na
    pierwszej przerwie w dostawie prądu (i to krótkiej - chwilowe odłączenie
    z powodu remontu) jaka od dawna się zdarzyła (dla aku były to 3-4
    miesiące od momentu ładowania).

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 23. Data: 2012-12-29 18:42:59
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Mariusz [mr.] wrote in <news:kbm8dn$q55$1@news.task.gda.pl>
    > Pewnie różnicę robi jeszcze fakt, czy ten prąd jest dawany
    > bezpośrednio na jakiś "czynnik mechaniczny" (siła elektromotoryczna?)
    > (np. silnik, ja się np. za bardzo nie cackam z wentylatorami i żyją),
    > czy na pośredniczącą elektronikę, bo ta ma już swoje wymagania, zarówno
    > max., jak i min. napięcia.

    Elektronike zasila bodajze 5V stabilizator LM7805
    www.datasheetcatalog.org/datasheet/fairchild/LM7805.
    pdf
    Wyzsze napiecie podawane jest jedynie silnikom napedzajacym teleskop.

    > Co to jest rok świetlny? To taki sam rok, jak każdy inny, tylko
    > zużywa więcej prądu... ;-)

    ;-)
    www.wykop.pl/ramka/1361885/ile-naprawde-kosztuje-zos
    tawianie-wlaczonego-swiatla
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 24. Data: 2012-12-29 21:32:48
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2012-12-29 18:42, astro pisze:

    > Elektronike zasila bodajze 5V stabilizator LM7805

    Tak nawiasem mówiąc, zabytkowy układ wyjątkowo rozrzutny w kwestii
    energooszczędności. Antyideał dla zasilania bateryjnego.

    Pozdrawiam,
    Paweł