  • 1. Data: 2021-11-02 21:31:34
    Temat: Nowszy, ale wciąż nie nowy, czyli jaki
    Od: Majka <k...@g...com>

    Co kupilibyście mając dwoje dzieci, mieszkając w małym mieście z kiepską
    komunikacją publiczną?
    Skoda Fabia za mała, Rapid już odrobinę za duży, ale dam radę. Miałam
    Scenica RX4 i też dałam radę, tylko dużo palił...

    Nieduże auto, ale i nie małe (2 dzieci, czasem zakupy trzeba większe
    zrobić)?
    Popularne, żeby dostęp ew. części był i naprawy niekosztowne...
    Przebiegi do 12 tysięcy rocznie (średnia z dziesięciu lat).
    Latanie po mieście, raz w roku nad morze 300km, raz w roku w góry 550km,
    raz w miesiącu trasa 50km i powrót. Reszta po okolicy.
    Mam Fabię, jest fajna, bo krótka, zwrotna, dla mnie wygodnie do jazdy i
    parkowania, ale do zakupów jeden-raz-w-tygodniu już za mała. No i za
    stara już, i zaczyna się psuć mając lat 18.
    Diesel czy LPG?
    Czym nowsze oczywiście tym lepsze, ale budżet to 40-45 tysięcy.
    Serwisowanie u mnie w miasteczku - tyko niezależni mechanicy. Serwis
    ewentualnej zakupionej marki - najbliżej ok 60km do Poznania, Piły lub
    Bydgoszczy.

    majka

  • 2. Data: 2021-11-03 11:32:56
    Temat: Re: Nowszy, ale wciąż nie nowy, czyli jaki
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-11-02 o 21:31, Majka pisze:
> [...]
    > Serwisowanie u mnie w miasteczku - tyko niezależni mechanicy. Serwis
    > ewentualnej zakupionej marki - najbliżej ok 60km do Poznania, Piły lub

    Fabia kombi. Bardzo pakowne, a zwarte.
    T.

  • 3. Data: 2021-11-03 15:43:12
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 02.11.2021 o 21:31, Majka pisze:
    > Co kupilibyście mając dwoje dzieci, mieszkając w małym mieście z kiepską
    > komunikacją publiczną?

    Dwie czekolady. :-)

> [...]
    > Scenica RX4 i też dałam radę, tylko dużo palił...
    >
    > Nieduże auto, ale i nie małe (2 dzieci, czasem zakupy trzeba większe

    Wszystkie zakupy robię Twizy. W najgorszym wypadku wystają przez okno
    :-) Dla dzieci musiałabyś sobie przyczepkę dorobić :-)

    > Popularne, żeby dostęp ew. części był i naprawy niekosztowne...

    Seicento :-)

    > Przebiegi do 12 tysięcy rocznie (średnia z dziesięciu lat).
    > Latanie po mieście, raz w roku nad morze 300km, raz w roku w góry 550km,
    > raz w miesiącu trasa 50km i powrót. Reszta po okolicy.

    Twizy :-) Nad to morze i w góry pociągiem pojedziesz.

    > Mam Fabię, jest fajna, bo krótka, zwrotna, dla mnie wygodnie do jazdy i
    > parkowania, ale do zakupów jeden-raz-w-tygodniu już za mała. No i za
    > stara już, i zaczyna się psuć mając lat 18.

    Aha aha.

    > Diesel czy LPG?

    Wodór :-)

    > Czym nowsze oczywiście tym lepsze, ale budżet to 40-45 tysięcy.

    Twizy niewiele wykracza.

    > Serwisowanie u mnie w miasteczku - tyko niezależni mechanicy. Serwis
    > ewentualnej zakupionej marki - najbliżej ok 60km do Poznania, Piły lub
    > Bydgoszczy.

    Opony każdy mechanik zmieni. Szybę użytkownik przetrze.

  • 4. Data: 2021-11-03 16:31:55
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2021-11-02 o 21:31, Majka pisze:
    > Nieduże auto, ale i nie małe (2 dzieci, czasem zakupy trzeba większe
    > zrobić)?

    Rozumiem, że w DC trudno zaparkować. Jeździć też trudno, Bążur nie może
    znieść, że innych też stać na samochód. Ale w normalnym mieście różnica
    wielkości 1 fabia <> 1,5 fabii to chyba nie dramat. Większy samochód =
    większe bezpieczeństwo, jak się kocha swoje dzieci, to chyba powinno być
    podstawowe kryterium wyboru. Moje Volvo v70 pali po mieście 8 (max. 8,5l
    ON) waga 1600 kg, silnik 2,4. Fabia Żony waży coś koło 800kg, ma silnik
    1,2 i pali... tyle samo, tylko benzyny.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 5. Data: 2021-11-03 16:59:50
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 03.11.2021 o 16:31, Pawel "O'Pajak" pisze:

> [...]
    > podstawowe kryterium wyboru. Moje Volvo v70 pali po mieście 8 (max. 8,5l
    > ON) waga 1600 kg, silnik 2,4. Fabia Żony waży coś koło 800kg, ma silnik

    Czemu nie STAR?

  • 6. Data: 2021-11-03 18:00:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 3 Nov 2021 16:31:55 +0100, Pawel "O'Pajak" wrote:

    > Rozumiem, że w DC trudno zaparkować. Jeździć też trudno, Bążur nie może
    > znieść, że innych też stać na samochód. Ale w normalnym mieście różnica
    > wielkości 1 fabia <> 1,5 fabii to chyba nie dramat.

    Oj ... jak na parkingu jest miejsce na fabie, to vectra juz nie zawsze
    sie zmiesci.

    Jak sie parkuje bok w bok i sa wymalowane linie, to juz sporo aut jest
    za szerokich - auto sie zmiesci, ale ja juz niekoniecznie :-)

    Jezdzic nie umiesz po miescie :-)

    J.

  • 7. Data: 2021-11-03 19:46:29
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]

    > znieść, że innych też stać na samochód. Ale w normalnym mieście różnica
    > wielkości 1 fabia <> 1,5 fabii to chyba nie dramat.

    Co to jest normalne miasto? Mieszkam w takim coś około 18 tyś. i są
    problemy z parkowaniem pod pracą, pod szkołą, pod sklepem a zaczynają
    się pod domem.

> [...]
    powinno być
    > podstawowe kryterium wyboru. Moje Volvo v70 pali po mieście 8 (max. 8,5l

    Można też kochać swoje dzieci inaczej i nie truć ich tlenkami azotu i sadzą.

    > Fabia Żony waży coś koło 800kg
    Która Fabia waży coś koło 800kg? Dodaj ze 200 kg i wtedy będzie OK.

  • 8. Data: 2021-11-03 20:04:21
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:6182d905$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
    user nadir pisze tak:

    > Co to jest normalne miasto? Mieszkam w takim coś około 18 tyś. i
    > są problemy z parkowaniem pod pracą, pod szkołą, pod sklepem a
    > zaczynają się pod domem.

    szok

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG FSI TDI i klimy

  • 9. Data: 2021-11-03 21:03:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 03 Nov 2021 19:04:21 GMT, PiteR wrote:
    > in <news:6182d905$0$543$65785112@news.neostrada.pl>

    > szok

    A co w tym takiego szokujacego?
    Male miasteczko, to i miejsca malo :-)

    Gdzies tam dalej to moze sa i wieksze posesje, ale w centrum ..
    niekoniecznie. A w dodatku przez lata samochodow bylo malo,
    to i nacisku nie bylo ...

    J.

  • 10. Data: 2021-11-03 21:18:35
    Od: Kubuś Puchatek <k...@k...org>

    W dniu 03.11.2021 o 19:46 nadir <n...@h...org> pisze:

    > Co to jest normalne miasto? Mieszkam w takim coś około 18 tyś. i są
    > problemy z parkowaniem pod pracą, pod szkołą, pod sklepem a zaczynają
    > się pod domem.

    Zera ci nie zjadło? W mieście 18 tys. poruszałbym się wszędzie
    pieszo/rowerem.

    --
    Pozdrawiam Kamil