  • 1. Data: 2021-11-02 23:33:35
    Temat: automat w aygo 2010r benza
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Mieliście w swoich wozach taki wynalazek? Jakie usterki?

    Wygląda jak zwykła skrzynia manualna sterowana komputerem
    za pomocą silników. Spaliło się sprzęgło i pewnie docisk.
    Auto jeździło jak żółw.

    https://i.ebayimg.com/images/g/b4cAAOSwblJheUy3/s-l1
    600.jpg
    https://i.ebayimg.com/images/g/1W8AAOSwxalheUyr/s-l1
    600.jpg
    https://i.ebayimg.com/images/g/9BYAAOSwztBheUyx/s-l1
    600.jpg

    https://www.ebay.co.uk/itm/TOYOTA-AYGO-1LTR-SEMI-AUT
    O-GEARBOX-18000-LOW-MILEAGE-2008-2014-/265379285403

    https://www.youtube.com/watch?v=cZY656ki3oU

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG FSI TDI i klimy

  • 2. Data: 2021-11-10 15:55:21
    Temat: Re: automat w aygo 2010r benza
    Od: Marvin <n...@s...com>

    W dniu 02.11.2021 o 23:33, PiteR pisze:
    > Mieliście w swoich wozach taki wynalazek? Jakie usterki?

    Jeździłem takim 10+ lat. Jest to rozwiązanie niezawodne aczkolwiek
    wymagające nauczenia się obsługi przez kierowcę.

    Warto mieć interfejs lexia-proxia i oprogramowanie, aby co kilka tysięcy
    km zrobić kalibrację skrzyni (ustawienie pełzania, brak szarpania).

    M.

  • 3. Data: 2021-11-10 19:54:48
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:smgmgp$1bun$1@gioia.aioe.org>
    user Marvin pisze tak:

    > Jeździłem takim 10+ lat. Jest to rozwiązanie niezawodne aczkolwiek
    > wymagające nauczenia się obsługi przez kierowcę.

    Szkolenie kierowcy chyba nie wchodzi w grę ;)

    > Warto mieć interfejs lexia-proxia i oprogramowanie, aby co kilka
    > tysięcy km zrobić kalibrację skrzyni (ustawienie pełzania, brak
    > szarpania).

    oo to cenna wskazówka. Co to pełzanie?

    Właścicielka zapłaciła 300f czesci + 250f robocizna + 150f niby
    gwarancja na 2 lata.

    Ciekawa ta skrzynia. Silniczek naciska pedał sprzęgła ;)
    Może kiedyś przyjedzie tym autem do pracy to oblookam je.

  • 4. Data: 2021-11-11 08:13:02
    Od: Marvin <n...@s...com>

    > Szkolenie kierowcy chyba nie wchodzi w grę ;)

    Chodzi mi o to, że należy poznać specyfikę jazdy autem ze skrzynią
    zmechanizowaną i nie traktować jej jak klasyczny automat. To skrzynia
    manualna z siłownikami, które zmieniają biegi i naciskają sprzęgło.
    Tydzień trzeba poświęcić na dostosowanie się.

    > oo to cenna wskazówka. Co to pełzanie?

    Pełzanie to symulacja tego co w automacie dzieje się na D gdy puści się
    hamulec. Tu jest to robione jako jazda na tzw. półsprzęgle.

  • 5. Data: 2021-11-11 21:04:46
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:smifpt$1egi$1@gioia.aioe.org>
    user Marvin pisze tak:

    > Chodzi mi o to, że należy poznać specyfikę jazdy autem ze skrzynią
    > zmechanizowaną i nie traktować jej jak klasyczny automat.

    aha. To ta pani na pewno nie wie o tym. Ja i koledzy z pracy się
    dziwowali co to za tarcza sprzęgła pojawia się w wyszukiwarce ebay.

    > To skrzynia manualna z siłownikami, które zmieniają biegi i naciskają
    > sprzęgło. Tydzień trzeba poświęcić na dostosowanie się.

    Coś jak gaźnik z siłownikami.

    > Pełzanie to symulacja tego co w automacie dzieje się na D gdy
    > puści się hamulec. Tu jest to robione jako jazda na tzw.
    > półsprzęgle.

    Boh. To ona na pewno na tym półsprzęgle lońndyńskie korki
    pokonywała. Więcej stała niż jechała.

    Powiem, żeby to szybko sprzedała ;)