  • 41. Data: 2016-11-18 17:31:36
    Temat: Re: Nowych drog "na razie" nie bedzie?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Skolmi" napisał w wiadomości
    >Jak ktoś myśli, że to, co po 2000 r. zbudowali koncesjonariusze i
    >państwo,
    >zbudowali za "własne" pieniądze, to niech spojrzy na końcówkę 33 i
    >początek 34 strony tego:
    >http://www.finanse.mf.gov.pl/c/document_library/get
    _file?uuid=86694a08-8624-46f7-8f11-c562d99d806e&grou
    pId=766655
    >Fajnie, że to, co jest, ale powstało to prawie wyłącznie z długu.

    Ale tam masz podane tylko gwarancje.
    Wiec owszem - A1 i A2 powstaly z dlugu, ktory koncesjonariusze wzieli
    na wlasne plecy.
    Choc dzieki gwarancjom w kazdej chwili moga przerzucic na plecy
    naszego panstwa :-)

    >I każdy kolejny odcinek A lub S powstanie wyłącznie z dalszego
    >zadłużania się.

    ale jesli obywatel kupuje mieszkanie na kredyt, to czemu panstwo nie
    mialoby autostrady na kredyt kupic, czy np szpitala ?
    Bedzie troche drozej, ale tez bedzie obywatelom lepiej. Kredyt sie
    splaci, a autostrada zostanie (choc w stanie do remontu).

    W odroznieniu od dotowania partii politycznych, podwyzek dla gornikow
    czy policjantow, zasilkow dla bezrobotych czy 500+.
    Policjantom czy rodzicom co prawda bedzie sie dzialo lepiej, ale
    kredytu sie nie splaci, bo trzeba bedzie nastepny na kolejne lata i
    podwyzki :-)

    >W 2013 r. KFD miał już "zbankrutować", ale zmieniło się ustawę i
    >niespłacalny spłacono kolejnym.

    KFD to takie male oszustwo.

    W litrze benzyny jest 13 gr oplaty paliwowej. I 1.54 zl akcyzy
    paliwowej (w ON 0.288 i 1.171).
    I dodatkowo 23% VAT od tych podatkow. Razem 2.05 zl podatkow, nie
    liczac VAT od ceny samej benzyny - z ktorym sie pogodzmy, bo podobnie
    inne towary opodatkowane.

    I z tych 2 zl tylko 13 gr wplywa do KFD i pozwala mowic "na drogi
    nie ma pieniedzy" ...

    Po prawdzie, to na drogi wydaje sie znacznie wiecej - tylko jakos nie
    mozna latwo znalezc informacji ile.
    Dawniej byl zapis w ustawie, ze wydaje sie 30% wplywow z akcyzy, potem
    zmniejszono do 12%, teraz zapis znikl, za to pojawily sie unijne
    pieniadze.

    Tej akcyzy wplywa co roku ok 15 mld zl. Nawet jakby tylko 20% poszlo
    na autostrady, to co roku powino przybywac 50km liczac po wygorowanej
    cenie.
    Malo ? Malo. Ale przez 20 lat by sie uzbieralo 1000 km bez unijnych
    dotacji.
    Tylko trzeba dawac te 20%.

    J.

  • 42. Data: 2016-11-18 22:29:19
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2016 o 09:41 T. <k...@i...pl> pisze:

    > Mamy kilkaset km autostrad, czasem wielokrotnie przepłaconych (odcinek
    > S8 w Warszawie droższy niż w górzystej Chorwacji) no i bilion zł długu...

    Zastanów się chwilę:
    1. co jest tańsze - grunt "w chorwackich górach" - czy grunt na
    przedmieściach w stolicy
    2. ile na tej przysłowiowej "chorwackiej autostradzie" jest obiektów
    inżynieryjnych a ile masz na S8
    3. które podłoże wymaga mniejszego przygotowania pod autostradę? - lita
    skała czy mokradła?

    TG

  • 43. Data: 2016-11-19 13:01:01
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-11-18 o 22:29, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Zastanów się chwilę:
    > 1. co jest tańsze - grunt "w chorwackich górach" - czy grunt na
    > przedmieściach w stolicy

    Grunt w górach.

    > 2. ile na tej przysłowiowej "chorwackiej autostradzie" jest obiektów
    > inżynieryjnych a ile masz na S8

    Tyle samo, ale koszt obiektu pod który trzeba kuć skały lub robić
    tarasy jest wielokrotnie większy.

    > 3. które podłoże wymaga mniejszego przygotowania pod autostradę? - lita
    > skała czy mokradła?

    Droższego przygotowania wymaga droga w górach.

    W podliczeniu kilometr w górach powinien wyjść trzy razy drożej niż
    ten pod warszawą. A nie wychodzi.

    Pozdrawiam

  • 44. Data: 2016-11-21 13:41:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
    .

    >Zastanów się chwilę:
    >1. co jest tańsze - grunt "w chorwackich górach" - czy grunt na
    >przedmieściach w stolicy

    Grunt w stolicy, jesli wczesniej "zarezerwowany", to moze byc za
    darmo.
    I wcale nie wiadomo, czy wchodzi w koszty czy nie wchodzi.

    >2. ile na tej przysłowiowej "chorwackiej autostradzie" jest obiektów
    >inżynieryjnych a ile masz na S8

    Na gorskiej autostradzie to ich moze nie brakowac ...

    >3. które podłoże wymaga mniejszego przygotowania pod autostradę? -
    >lita skała czy mokradła?

    Mokradel w Warszawie chyba nie ma. Wiec droga podobna jak w innym
    gruncie.
    A nawiezc troche wiecej tlucznia to znow nie jest takie drogie.

    Z kolei rozbijanie skal jest drogie.

    Z ciekawostek to jest pare tuneli, np w Norwegii, ktore jakies
    smiesznie male pieniadze kosztuja.

    I ciekaw jestem - czyzby taka dobra skala, jakas latwo obrabialna
    kreda czy co ?

    J.

  • 45. Data: 2016-11-21 15:02:02
    Od: masti <g...@t...hell>

    RadoslawF wrote:

    > Grunt w górach.

    > Tyle samo, ale koszt obiektu pod który trzeba kuć skały lub robić
    > tarasy jest wielokrotnie większy.

    > Droższego przygotowania wymaga droga w górach.

    mówisz, że trudniej skruszyć trochę skały niż zasypać mokradła?

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 46. Data: 2016-11-21 16:06:36
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    trudniej. Jak w zsrr budowano kolej przez syberie i musieli po drodze rozbijac jakies
    przeszkadzajace gory to rozwazali mozliwosc uzycia malych ladunkow jadrowych. Ale
    jakas agencja atomowa sie nie zgodzila.

  • 47. Data: 2016-11-21 16:22:33
    Od: masti <g...@t...hell>

    Zenek Kapelinder wrote:

    > trudniej. Jak w zsrr budowano kolej przez syberie i musieli po drodze rozbijac
    jakies przeszkadzajace gory to rozwazali mozliwosc uzycia malych ladunkow jadrowych.
    Ale jakas agencja atomowa sie nie zgodzila.

    i co z tego, że rozważali metodę, która nie zyskała aprobaty?
    równie dobrze mogliby tą atomówką osuszyć bagno.

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 48. Data: 2016-11-21 22:05:07
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-11-21 o 15:02, masti pisze:

    > mówisz, że trudniej skruszyć trochę skały niż zasypać mokradła?

    Pisze że drożej.
    I nie tylko skruszyć, przed tym i po tym najczęściej trzeba wiadukty,
    poszerzane stoki i inne równie kosztowne prace.
    A pod warszawką nawieziesz metr lub dwa piasku i masz po problemie.

    Pozdrawiam

  • 49. Data: 2016-11-21 22:38:08
    Od: masti <g...@t...hell>

    RadoslawF wrote:

    > Pisze że drożej.
    > I nie tylko skruszyć, przed tym i po tym najczęściej trzeba wiadukty,
    > poszerzane stoki i inne równie kosztowne prace.

    a na bagnach nie?

    > A pod warszawką nawieziesz metr lub dwa piasku i masz po problemie.

    a po co nawozić piach na piaszczyste mazowsze?

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 50. Data: 2016-11-22 19:40:37
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-11-21 o 22:38, masti pisze:

    > a na bagnach nie?

    Na bagnach nie.
    Ani skał do kucia, ani poszerzanych stoków ani wiaduktów nad dolinami.
    Może przejedź się kiedyś to sam zobaczysz. :-)

    > a po co nawozić piach na piaszczyste mazowsze?

    Bo tak w projekcie zaznaczyli.