  • 1. Data: 2011-05-30 15:22:54
    Temat: Numer seryjny fotoradaru na zdjeciu
    Od: "Hinek" <h...@t...pl>

    Nie, nie dostalem mandatu i nie szukam wykretu.

    Ciekawi mnie jedna rzecz. Na zdjeciach z fotoradarow jest sporo
    parametrow. Miedzy innymi nazwa fotoradaru - ale nie ma jego
    numeru. Skad wiadomo czy dane zdjecie zostalo zrobione
    TYM fotoraderem ktorego kopia swiadectwa legalizacji jest
    dolaczona? A moze innym - bez legalizacji?
    Mysle ze zdjecia bez numeru fabrycznego/identyfikatora
    radaru mozna spokojnie ignorowac.

    --
    Hinek

  • 2. Data: 2011-05-30 15:40:35
    Temat: Re: Numer seryjny fotoradaru na zdjeciu
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2011-05-30 15:22, Hinek wrote:

> [...]
    > moze innym - bez legalizacji?
    > Mysle ze zdjecia bez numeru fabrycznego/identyfikatora

    http://www.prawodrogowe.pl/email/foto2009/297-10.jpg
    chyba cos przegapiles - popatrz sobie na lewy gorny rog zdjecia.

    --

    memento lorem ipsum

  • 3. Data: 2011-05-30 15:40:47
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Mysle ze zdjecia bez numeru fabrycznego/identyfikatora
    > radaru mozna spokojnie ignorowac.

    To zacznij testy ;-).
    Aczkolwiek coś w tym może być co piszesz...

  • 4. Data: 2011-05-30 16:13:33
    Od: "Hinek" <h...@t...pl>

    Użytkownik "elmer radi radisson"
    <r...@s...spam.wireland.or
    g>

    > http://www.prawodrogowe.pl/email/foto2009/297-10.jpg
    > chyba cos przegapiles - popatrz sobie na lewy gorny rog zdjecia.

    No tak. Tam jest numer. Ale na zdjeciu ktore dzis ogladalem
    numeru nie ma. Bylo zrobine w slynnej Kobylnicy kolo
    Slupska ponad dwa lata temu i jak sie okazuje niepotrzebnie
    oplacone przez zone :]
    Pozdr

    --
    Hinek

  • 5. Data: 2011-05-30 16:31:45
    Od: kamil <s...@s...com>

    On 30/05/2011 14:22, Hinek wrote:
> [...]
    > moze innym - bez legalizacji?
    > Mysle ze zdjecia bez numeru fabrycznego/identyfikatora

    A nawet jeśli jest, to skąd wiadomo, że nie podrobiony? Zresztą skąd
    wogóle wiadomo, że jest tam fotoradar, może ktoś pstryka cyfrakiem i
    przerabia w fotoshopie?

    A wogóle skąd wiadomo, że to wszystko nie jest Matrixem, więc nie można
    karać cię za żadną prędkość, skoro istnieje prawdopodobieństwo, że
    leżysz w jakiejś komorze generującej elektryczność?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 6. Data: 2011-05-30 17:23:28
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2011-05-30 16:13, Hinek wrote:

    > No tak. Tam jest numer. Ale na zdjeciu ktore dzis ogladalem
    > numeru nie ma. Bylo zrobine w slynnej Kobylnicy kolo
    > Slupska ponad dwa lata temu i jak sie okazuje niepotrzebnie
    > oplacone przez zone :]

    Nawet jesli dostales cos pozbawionego takich danych to gdybys
    chcial to zaskarzyc do sadu, to biegly dostanie komplet
    dokumentacji wykroczenia, oryginalny plik z zapisanym w EXIFie
    numerem seryjnym urzadzenia, uzna je za wiarygodne i na tej
    samej podstawie przegrasz.

    Zreszta falszowanie sie nie oplaca skoro intratnie opedzaja
    cala sprawe ustawiajac FR w takich miejscach gdzie klientela
    masowo pcha im sie w obiektyw na grube kwoty. Z pewnoscia
    miales tego przyklad :).

    --

    memento lorem ipsum

  • 7. Data: 2011-05-30 18:01:29
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-05-30 15:22, Hinek pisze:
> [...]
    > numeru. Skad wiadomo czy dane zdjecie zostalo zrobione
    > TYM fotoraderem ktorego kopia swiadectwa legalizacji jest dolaczona?

    To że dostajesz takie rzeczy jak zdjęcie i świadectwa, to na dziś jest
    rodzaj uprzejmości - w praktyce chodzi o ułatwienie identyfikacji
    kierowcy przez właściciela i o to żeby winny przekroczenia się nie rzucał.

    Bo równie dobrze mogło być tak jak kiedyś - w piśmie do właściciela była
    tylko data, godzina i numer rejestracyjny i pytanie o to komu był
    powierzony pojazd.
    Jak ustalili kierowcę, to dostawał mandat za przekroczenie prędkości -
    żadnego zdjęcia.

    Dopiero jak się ktoś nie zgadzał, sprawa trafiała do sądu gdzie można
    się było zapoznawać z materiałem dowodowym, homologacjami, atestami i co
    kto sobie chciał.

  • 8. Data: 2011-06-02 12:41:41
    Od: MariuszM <u...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-05-30 17:23, elmer radi radisson pisze:

> [...]
    > dokumentacji wykroczenia, oryginalny plik z zapisanym w EXIFie
    > numerem seryjnym urzadzenia, uzna je za wiarygodne i na tej

    Nie przegra, bo nie ma stosownego rozporządzenia Ministra Infrastruktury:)
    Wcześniej też by nie przegrał, gdyby żona (jako właścicielka pojazdu),
    odmówiła wskazania osoby, której powierzyła do kierowania pojazd oraz
    nie przyjęła mandatu za to wykroczenie. Jest na to stosowny wyrok Sądu
    Najwyższego.

    M.