  • 1. Data: 2011-05-30 09:28:20
    Temat: Wyjazd z drogi podporządkowanej - kto jest winny?
    Od: "cbnet" <c...@n...pl>

    Sytuacja następująca:

    Auto osobowe stoi na drodze podporządkowanej i kierowca chce
    wjechać (skrzyżowanie "T") na drogę główną, ale auta na drodze
    głównej mają pierszeństwo, więc czeka...
    czeka, czeka, i nagle widzi w oddali busa, który włączył prawy
    kierunkowskaz sygnalizując zamiar skrętu w podporządkowaną...
    więc auto osobowe wyjeżdża na drogę główną, a tam niemiła
    niespodzianka: kierowca busa zamiast skręcić w prawo
    w podporząkowaną, tak jak sygnalizował, pojechał prosto i wjechał
    w bok auta osobowego, które w dobrej wierze wyjechało z drogi
    podporządkowanej.
    Dochodzi do kolizji, ale żaden z kierowców nie poczuwa się
    do winy, więc na miejsce zdarzenia przyjeżdża Policja.

    Pytanie: którego z kierowców Policjant wskazuje jako jedynego
    sprawcę kolizji obciążając go 6-punktami karnymi i mandatem?

    PS: sytuacja autentyczna, którą znam z beśposredniego opisu
    pasażera busa.

    --
    CB

  • 2. Data: 2011-05-30 09:40:49
    Od: "PH" <P...@p...news>

> [...]
    > sprawcę kolizji obciążając go 6-punktami karnymi i mandatem?
    >

    > PS: sytuacja autentyczna, którą znam z beśposredniego opisu

    obawiam się że jednak tego z podporządkowanej...

  • 3. Data: 2011-05-30 09:52:08
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-05-30 09:28, cbnet pisze:
    > Pytanie: którego z kierowców Policjant wskazuje jako jedynego
    > sprawcę kolizji obciążając go 6-punktami karnymi i mandatem?

    Tego z podporzadkowanej. On ma przepuscic wszystkich: trzezwych,
    pijanych, jadacych na swiatlach i bez, sygnalizujacych zamiar skretu,
    ufoludkow, rowerzystow oraz pedalow.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 4. Data: 2011-05-30 09:55:12
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Pytanie: którego z kierowców Policjant wskazuje jako jedynego
    > sprawcę kolizji obciążając go 6-punktami karnymi i mandatem?

    Jedynym sprawcą kolizji jest kierowca wyjeżdżający z podporządkowanej.
    Jeżeli policjant zadecydował inaczej, to na miejscu kierowcy busa
    odwoływałbym się do sądu.
    Kolejny raz się powtórzę, że kierunkowskaz (w tym wypadku u "przeciwnika")
    nie uprawnia do wykonania manewru.
    Pozdrawiam !
    WOJO

  • 5. Data: 2011-05-30 09:55:15
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 30 May 2011 09:28:20 +0200, cbnet

    > Pytanie: którego z kierowców Policjant wskazuje jako jedynego
    > sprawcę kolizji obciążając go 6-punktami karnymi i mandatem?

    Kierowca BUSa przyznał się policji,
    że sygnalizował zamiar skrętu? :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 6. Data: 2011-05-30 10:04:41
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 30 May 2011 09:55:12 +0200, WOJO

> [...]
    > odwoływałbym się do sądu.
    > Kolejny raz się powtórzę, że kierunkowskaz (w tym wypadku u "przeciwnika")

    To po co w takim razie są kierunkowskazy, dla ozdoby? Skoro i tak trzeba na
    wszystko uważać i mieć oczy nawet w tyłku? Gdyby tak za każdym razem
    trzymać się "zasady ograniczonego zaufania" (którą jak znam życie zaraz
    przywołasz, a która notabene ma zastosowanie tylko gdy mamy możliwość
    dłużej obserwować uczestnika ruchu, albo gdy np. jak w tej sytuacji pacjent
    wskazuje zamiar skrętu a mimo to nie zwalnia), to w życiu byśmy nigdzie nie
    dojechali.

    --
    Pozdor Myjk

  • 7. Data: 2011-05-30 10:08:17
    Od: "cbnet" <c...@n...pl>

    TAK, zgadza się.
    Jedynym sprawcą tej kolizji był kierowca auta osobowego,
    który wyjeżdżał z drogi podporządkowanej.

    Konkretnie chodzi o "zasadę ograniczonego zaufania" w tej
    sytuacji.

    PS: przypuszczałem, że ~zagadka okaże się nie aż tak łatwa.

    --
    CB

  • 8. Data: 2011-05-30 10:09:05
    Od: "cbnet" <c...@n...pl>

    Tak, nawet nie zaprzeczał.

    --
    CB

  • 9. Data: 2011-05-30 10:28:03
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 30 May 2011 10:09:05 +0200, cbnet

    > Tak, nawet nie zaprzeczał.

    No to przyznał się policji, czy nie zaprzeczał? :P Innymi słowy, zeznał, że
    chciał skręcić ale w ostatnim momencie mu się odwidziało?

    --
    Pozdor Myjk

  • 10. Data: 2011-05-30 10:29:43
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 30 May 2011 10:08:17 +0200, cbnet

    > TAK, zgadza się.

    Znaczy policja tak uznała i dała wybór wskazanemu winnemu? :P

    > Jedynym sprawcą tej kolizji był kierowca auta osobowego,
    > który wyjeżdżał z drogi podporządkowanej.

    Co nie oznacza, że w kazdej sytuacji będzie winny
    jak orzekł Twój "przedpiszca".

    > Konkretnie chodzi o "zasadę ograniczonego zaufania"
    > w tej sytuacji.

    Jeśli pojazd na podporzadkowanej pokazywał zamiar zmiany kierunku i
    zwalniał, to nie było przysłanek do stosowania tej zasady. Jeśli mimo
    wskazywania manewru nie zwalniał, to wyjeżdżającemu z podporządkowanej
    powinna się zapalić kontrolka -- jeśli się nie zapaliła, to jego wina. :P
    Ale to sprawa na sąd, bo policja nie będzie brać takich rzeczy pod uwagę.

    > PS: przypuszczałem, że ~zagadka okaże się nie aż tak łatwa.

    PS przeczytanie netykiety też, jak widać,
    nie należy do najłatwiejszych. :P

    --
    Pozdor Myjk