  • 1. Data: 2009-02-23 21:31:40
    Temat: O strasznych atomach
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Zrobiłem sobie teścik wpływu promieniotwórczości na szum (robiłem kiedyś
    taki z 300D, ale trochę niedokładnie i chciałem go porządnie powtórzyć).
    Kolejność testu:
    10 minut 450D plus takumar 50/1,4 zawierający tor (jest to obiektyw
    chyba najaktywniejszy z łatwo dostępnych na rynku, dozymetr drze się jak
    dziki).
    Potem była przerwa kilkanaście minut, żeby aparat ostygł.
    Następnie 10 minut tenże 450D z tamronem 28-75/2,8 (nieaktywny, dozymetr
    nie widzi różnicy względem tła).
    Obiektywy były oczywiście zamknięte, a aparat spoczywał w ciemności. Oba
    zdjęcia w rawie, obrabiane identycznie (tylko krzywa wzmacniająca cienie
    nieliniowo). Tu cropy ze środka (lewa część to takumar, prawa - tamron,
    ale chyba widać):
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/temp/promieniow
    anie.png
    Fajnie wszystko widać po którymś z filtrów szopa:
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/temp/promieniow
    anie2.png

    Ciekawe, czy dolatujące jądra helu robią matrycy jakieś kuku na zawsze...
    A tu lekturka z grupy obok (tam się zaczął temat):

    http://if.pw.edu.pl/~sala/papers/Obiektywy.pdf

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 2. Data: 2009-02-23 21:39:37
    Temat: Re: O strasznych atomach
    Od: Paweł Rumian <c...@c...barg.cy>

    Dnia poniedziałek, 23 lutego 2009 22:31 osoba znana jako Janko Muzykant
    nastukała:

    > Ciekawe, czy dolatujące jądra helu robią matrycy jakieś kuku na zawsze...

    Myslisz ze to alfy? Ja bym stawial raczej na gammy, ewentualnie bety...
    Chyba ze tylna soczewka tez jest aktywna?

    --
    Paweł Rumian
    e-mail -> ROT13

  • 3. Data: 2009-02-23 21:46:08
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Paweł Rumian pisze:

    > Myslisz ze to alfy? Ja bym stawial raczej na gammy, ewentualnie bety...
    > Chyba ze tylna soczewka tez jest aktywna?

    Właśnie ona jest najaktywniejsza. Beta nic nie zrobi, gamma tej energii
    raczej też nie powinna. Alfa znowu ma małą szansę dolecieć, ale się zdarza.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /wymyśliłem do karty pin: 1234 i teraz boję się, czy nie za prosty.../

  • 4. Data: 2009-02-24 00:20:00
    Od: "JR" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Janko Muzykant" :

    > Ciekawe, czy dolatujące jądra helu robią matrycy jakieś kuku na zawsze...

    ja tu już kiedyś pisałem, jakie kuku może zrobić matrycom promieniowanie
    jakiś rok ... półtora temu -- nie chce mi się szukać;
    tylko króciutko przypomnę -- po roku pracy w bunkrach na oddziale
    teleradioterapii
    (akceleratory, bomba kobaltowa), matryce CCD kamer przemysłowych B&W
    świecą jak gwieździste niebo (szczegóły na temat energii i dawki
    promieniowania
    w archiwum)

    pal licho matryce; "ciekawsze" jest co takie promieniowanie może po
    wieloletnim
    obcowaniu porobić jądrom bidnych, żywych komórek ... np. szpiku kostnego...

    --
    pzdr.
    JR

  • 5. Data: 2009-02-24 00:24:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 23.02.2009 Janko Muzykant <j...@w...pl> napisał/a:
    > Ciekawe, czy dolatujące jądra helu robią matrycy jakieś kuku na zawsze...

    Wątpliwe aby w ogóle dolatywały.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2009-02-24 00:26:56
    Od: "JR" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Janko Muzykant" :

    > Ciekawe, czy dolatujące jądra helu robią matrycy jakieś kuku na zawsze...

    ja tu już kiedyś pisałem, jakie kuku może zrobić matrycom promieniowanie
    jonizujące ... jakiś rok ... półtora temu -- nie chce mi się szukać;

  • 7. Data: 2009-02-24 00:35:18
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    > Właśnie ona jest najaktywniejsza. Beta nic nie zrobi, gamma tej energii
    > raczej też nie powinna. Alfa znowu ma małą szansę dolecieć, ale się zdarza.

    Zdecydowanie gamma. Masz źródło czegoś energetycznie lepszego niż
    promieniowanie Roentgena tuz przed matrycą.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2009-02-24 00:55:16
    Od: "JR" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" :

    > Zdecydowanie gamma. Masz źródło czegoś energetycznie lepszego niż
    > promieniowanie Roentgena tuz przed matrycą.

    opowiem jako ciekawostkę, jak wygląda elektronika przy kolimatorze
    (to tam gdzie kształtuje się wiązkę promieniowania) akceleratorów
    znanej amerykańskiej firmy V..piiiiip..n;
    nie uświadczysz tam tam raczej "kostek krzemowych" wyprodukowanych
    w najnowszych technologiach, powiedzmy 0.1um .. 35nm(???) ...
    im starsze (lata 80-te, do montażu przewlekanego) tym lepiej :)))

    --
    pzdr.
    JR

  • 9. Data: 2009-02-24 02:01:59
    Od: Valwit <l...@v...net>

    JR wrote:

    > nie uświadczysz tam tam raczej "kostek krzemowych" wyprodukowanych
    > w najnowszych technologiach, powiedzmy 0.1um .. 35nm(???) ...
    > im starsze (lata 80-te, do montażu przewlekanego) tym lepiej :)))

    a myslisz ze w NASA to inaczej jest? :)

    --
    Łukasz "Valwit" Grupa http://valwit.net ICQ:40117364 GG:1591997

  • 10. Data: 2009-02-24 02:05:43
    Od: "JR" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Valwit" :

    > a myslisz ze w NASA to inaczej jest? :)

    serio? :)
    (patrz do archiwum -- nikoniecznie Ty :)

    --
    pzdr.
    JR