  • 11. Data: 2014-06-26 09:58:39
    Temat: Re: OC po zakupie - to jak to teraz jest
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    Big Jack wydumał(a) w news:logihe$ah3$1@node2.news.atman.pl :

    > Jeśli sprzedający zgłosi do TU sprzedaż pojazdu, to może mu to latać...
    > wiesz koło czego ;)

    Pod "jeśli nie wypowie umowy" miałem na myśli wypowiedzenie lub/jak i
    zgłoszenie sprzedaży :>
    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 12. Data: 2014-06-26 23:32:27
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    ews.interia.pl
    *MichaelDataR* napisał(-a):

    > Pod "jeśli nie wypowie umowy" miałem na myśli wypowiedzenie lub/jak i
    > zgłoszenie sprzedaży :>

    Nie mogłeś tak pomysleć, ponieważ "wypowiedznie" i "zgłoszenie
    sprzedaży" należy do różnych stron transakcji kupna - sprzedaży

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 13. Data: 2014-06-27 00:44:31
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    "Big Jack" wydumał(a) w wiadomości ID news:loi3ha$6tc$1@node2.news.atman.pl
    > W wiadomości
    ews.interia.pl
    > Nie mogłeś tak pomysleć, ponieważ "wypowiedznie" i "zgłoszenie sprzedaży"
    > należy do różnych stron transakcji kupna - sprzedaży

    Jesteś w błędzie. Jeśli sprzedam pojazd i chcę po tygodniu WYPOWIEDZIEĆ umowę, to
    mogę to zrobić ale TYLKO za zgodą kupującego, co mogę uczynić nawet podczas
    zawierania umowy kupna sprzedaży, podając dwa dokumenty do podpisu. Kupujący może
    ale nie musi się zgodzić :) Dodatkowo, czego nie napisałem, to jeszcze funcja
    fotoradarów. Jeśli kupujący nie przerejestruje ani nie zmieni danych (jeśli
    sprzedający nie dokona zgłoszenia u bezpieczyciela) wszystkie mandaty będą
    kierowane do..."byłego własciciela" i idzie się wtedy "wkurwić" bo zabiera sporo
    czasu na odpisywanie na zgłoszenia ze wskazaniem nowego właściciela.

    --
    Michael________
    ______/) /\ | /\

  • 14. Data: 2014-06-27 00:47:27
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    "MichaelData(R)" wydumał(a) w wiadomości ID
    > Big Jack wydumał(a) w news:logihe$ah3$1@node2.news.atman.pl :
    > Pod "jeśli nie wypowie umowy" miałem na myśli wypowiedzenie lub/jak i
    > zgłoszenie sprzedaży :>

    To jak rozwiniesz "płacenie pod tym samym nazwiskiem" po czasie zakończenia umowy
    z byłym włascicielem, skoro umowa wygasa? :D
    --
    Michael________
    ______/) /\ | /\

  • 15. Data: 2014-06-27 00:49:17
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

  • 16. Data: 2014-06-27 06:02:22
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-06-25 23:56, MichaelData(R) pisze:
    > "dddddddd" wydumał(a) w wiadomości ID news:lof72s$cok$1@dont-email.me
    >
    > Jeśli właściel wypowie ubezpieczenie (dzisiaj), to nie możesz się
    > spóźnić z opłatą/przepisaniem, bo dopadnie Cie Fundusz Gwarancyjny i
    > leci ostra kara.

    ? no z tego co już wyczytałem, to do końca tego oc mogę na nim jeździć

    Jesli nie wypowie umowy, i będziesz płacił pod jego
    > nazwiskiem, to każda stłuczka leci mu po zniżkach i możesz wylądować w
    > powództwie cywilnym jak Cię pozwie.

    ale przecież nie zamierzam wykupować na niego oc, oc będzie normalnie na
    mnie, tylko tablic i DR nie zmieniam

    > Na to jeszcze nie ma kary :)

    Łukasz

  • 17. Data: 2014-06-27 06:05:25
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-06-27 00:44, MichaelData(R) pisze:
> [...]
    > do..."byłego własciciela" i idzie się wtedy "wkurwić" bo zabiera sporo
    > czasu na odpisywanie na zgłoszenia ze wskazaniem nowego właściciela.

    ja na nic nie odpisywałem (byłem drugą stroną- nowy właściciel mojego
    auta nie przerejestrował go), raz pojawiła się u mnie pani policjantka
    która chciała wyciągnąć ode mnie marne 100zł, to jej powiedziałem że
    auto sprzedałem, spisała zeznanie i tyle.

    Łukasz

  • 18. Data: 2014-06-27 10:11:48
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    ews.interia.pl
    *MichaelDataR* napisał(-a):

    > Jesteś w błędzie. Jeśli sprzedam pojazd i chcę po tygodniu
    > WYPOWIEDZIEĆ umowę, to mogę to zrobić ale TYLKO za zgodą kupującego,

    Nie dość, ża sam jesteś w błędzie, to trwanie w nim zarzucasz jeszcze
    mnie. Twoje powyższe twierdzenie nie wynika z niczego innego jak tylko z
    Twojego "świętego przekonania". Na posiadacza pojazdu, na którego
    przeszło lub zostało przeniesione prawo własności, przechodzą prawa i
    obowiązki poprzedniego posiadacza wynikające z umowy (polisy) [z art
    31]. Inaczej mówiąc, nie możesz wypowiedzieć ubezpieczenia nie swojego
    pojazdu. Możesz tylko zrobić uprzejmość kupującemu i wysłać pocztą w
    jego imieniu to wypowiedzenie, albo doręczyć je osobiście do TU. W
    każdym razie, musi to być wypowiedzenie firmowane przez niego. To już
    nie jest Twój pojazd i wara Ci od niego :P

    > co mogę uczynić nawet podczas zawierania umowy kupna sprzedaży,

    Klazula taka może zawierać się w umowie, ale jeśli będzie tam określone,
    że Sprzedający, a nie Kupujący wypowiada umowę, to zapis taki będzie
    miał wartości co najwyżej funta kłaków, ponieważ z mocy prawa polisa
    Kupującemu i tak wygaśnie z upływem okresu na jaki została zawarta. I tu
    małe zastrzeżenie. Pomijając sytuacje szczególne, posiadacz pojazdu może
    wypowiedzieć umowę ubezpieczenia ze skutkiem na ostatni dzień jej
    obowiązywania, natomiast nabywca może to zrobić w każdej chwili.

    > podając dwa dokumenty do podpisu. Kupujący może ale nie musi się
    > zgodzić :)

    Jeśli tym drugim dokumentem obok umow K-S będzie to wypowiedzenie, to
    oczywiście, że może się nie zgodzić. Wtedy jeździ do końca obowiązywania
    polisy albo krócej, o ile w którymś momencie stwierdzi, że jednak tę
    umowę wypowie.

> [...]
    > mandaty będą kierowane do..."byłego własciciela" i idzie się wtedy
    > "wkurwić" bo zabiera sporo czasu na odpisywanie na zgłoszenia ze

    Tego akurat pewny nie jestem, bo nie wiem jak to działa, kiedy Kupujący
    zaniedba wszelkie zgłoszenia, za to Sprzedajacy będzie przytomny i
    wszystko załatwi.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 19. Data: 2014-06-27 12:54:48
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    Big Jack wydumał(a) w news:loj8vv$9hf$1@node2.news.atman.pl :

    > Nie dość, ża sam jesteś w błędzie, to trwanie w nim zarzucasz jeszcze
    > mnie. Twoje powyższe twierdzenie nie wynika z niczego innego jak tylko z
    > Twojego "świętego przekonania".

    Nie, kolego:) Ustawowo jest 30 dni na spełnienie w/w opcji. Skoro WYRAŹNIE
    zaznaczyłem ze zgoda kupujacego jest wymagana, to jest odpowiednia klazula
    na umowie K-S. Skoro mam czas 30 dni na wędrówkę do ubezpieczyciela to
    smiało po tygodniu OSOBIŚCIE moge to uczynic i nie jest wymagana obecność
    nowego własciciela.

    [...]

    > Tego akurat pewny nie jestem, bo nie wiem jak to działa, kiedy Kupujący
    > zaniedba wszelkie zgłoszenia, za to Sprzedajacy będzie przytomny i
    > wszystko załatwi.

    Tutaj masz wszystko dokładnie opisane.
    http://rzu.gov.pl/skargi/najczestsze-pytania-i-odpow
    iedzi/Rozliczenie_skladki_z_umowy_ubezpieczenia_OC_p
    osiadaczy_pojazdow_mechanicznych_za_niewykorzystany_
    okres_ubezpieczenia_w___20883

    http://kut.as/umowakoniec
    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 20. Data: 2014-06-27 15:17:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MichaelData(R)" napisał w wiadomości grup
> [...]

    wiedzi/Rozliczenie_skladki_z_umowy_ubezpieczenia_OC_
    posiadaczy_pojazdow_mechanicznych_za_niewykorzystany

    Tylko ze nalezy rozpoczac czytanie od drugiej polowy
    "Stan prawny dotyczący umów ubezpieczenia zawartych od 11 lutego 2012
    r"

    Zwracam uwage ze wtedy
    a) prawa i obowiazki przechodza na nowego, on ma wypowiedziec lub nie,
    stary tylko powiadomic,
    b) polisa nie przedluza sie automatycznie w razie niewypowiedzenia !
    c) wypowiedzenie ma skutek natychmiastowy.

    Nie radze wiec wpisywac w umowie ze rezygnujemy/upowazniamy do
    zlozenia wypowiedzenia, bo jak byly wlasciciel na drugi dzien pojdzie
    i wypowie, to grozi kara jak pojutrze ubezpieczymy.

    J.