  • 21. Data: 2014-06-28 10:34:25
    Temat: Re: OC po zakupie - to jak to teraz jest
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    news://news-archive.icm.edu.pl/lojikr$lc1$1@usenet.n
    ews.interia.pl
    *MichaelDataR* napisał(-a):

    Jesteś tak bezkrytycznie zafiksowany w swoim z niczego nie wynikającym
    "świętym przekonaniu", że nawet nie dopuszczasz do myśli tego, że się
    mylisz, że rzeczywistość jest inna od tej przez Ciebie głoszonej.

    > Nie, kolego:) Ustawowo jest 30 dni na spełnienie [...] opcji.

    http://hostmat.eu/images/91885231265407994228.png

    Kumasz? Nie 30 a 14 i nie na rządzenie się cudym mieniem, a powiadomie
    odpowiedniego TU o jego zbyciu. Całość tutaj:
    http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU20031241152&t
    ype=3
    albo tutaj
    1152

    > WYRAŹNIE zaznaczyłem ze zgoda kupujacego jest wymagana, to jest
    > odpowiednia klazula na umowie K-S.

    Wyraźne zaznaczenie nie nadaje żadnej mocy prawnej rzekomo wymaganej
    (przez co, przez kogo?) zgodzie kupującego.
    Ewentualnie mogłoby tu mieć zastosowanie pełnomocnictwo udzielone przez
    kupującego. A jeśli już, to czy musiałoby to być pełnomocnictwo ogólne,
    czy szczególne, tego już nie wiem. I oczywiście forma pełnomocnictwa
    adekwatna do czynności której to pełnomocnictwo dotyczy.

    > Skoro mam czas 30 dni na wędrówkę
    > do ubezpieczyciela

    Że nie 30, to już wiesz

    > to smiało po tygodniu OSOBIŚCIE moge to uczynic i
    > nie jest wymagana obecność nowego własciciela.

    Nie rozumiesz w jakim celu masz dany ten czas na wędrówkę do TU. Nie
    możesz tego zrobić ani po tygodniu ani w ciągu czternastu dni, ani nawet
    zaraz po wydaniu pojazdu i jego dokumentów kupującemu, nawet w jego
    obecności. To nie jest Twój pojazd. Rozumiesz?

    > Tutaj masz wszystko dokładnie opisane.
    > http://rzu.gov.pl/skargi/najczestsze-pytania-i-odpow
    iedzi/Rozliczenie_skladki_z_umowy_ubezpieczenia_OC_p
    osiadaczy_pojazdow_mechanicznych_za_niewykorzystany_
    okres_ubezpieczenia_w___20883

    A to po co dałeś, to nie rozumiem. O zasadach zwrotu składki, starych i
    aktualnych nie dyskutowaliśmy i nie będziemy dyskutować.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 22. Data: 2014-06-28 12:06:56
    Od: "Hinek" <h...@f...pl>

    Użytkownik "MichaelData(R)" napisał:

    > *dużo bzdur*

    Przestań się kompromitować.

    --
    Hinek

  • 23. Data: 2014-06-28 22:06:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 Jun 2014, MichaelData wrote:

    > "Big Jack" wydumał(a)
    >
    > Jesteś w błędzie. Jeśli sprzedam pojazd i chcę po tygodniu WYPOWIEDZIEĆ
    > umowę, to mogę to zrobić ale TYLKO za zgodą kupującego, co mogę uczynić nawet
    > podczas zawierania umowy kupna sprzedaży, podając dwa dokumenty do podpisu.
    > Kupujący może ale nie musi się zgodzić :)

    Ale coś pokręciłeś.
    Sama umowa może zawierać warunki itede, ale nie możesz się zapętlać
    i jednocześnie oświadczać "jeśli sprzedam pojazd" a potem powoływać
    się że można "wypowiedzieć umowę".
    Wykonanej umowy, w tym umowy wykonanej w części, w TEJ części która
    została wykonana, już wypowiedzieć nie można.
    Powód - została wykonana, więc to już NIE jest "umowa", lecz nowy
    stan prawny.
    Dla jasności, jak przyszły właściciel dostanie auto do używania, ale
    z umowy wynika, że go NIE kupił, a warunkowo może go kupić lub nie,
    to co innego. Jeśli JUŻ umowa została zawarta, to tyle.
    Można, na podstawie tej poprzedniej lub kolejnej umowy usiłować
    cofnąć skutki umowy, ale na tym niejeden już się sparzył.
    "Chyba że przepis szczególny stanowi inaczej" :) (na przykład przy
    "sprzedaży na próbę" - ale to wynika z *przepisu*, a nie z litery
    umowy luzem wziętej).
    Na przykład tylko niekiedy i tylko niektóre podatki ulegają "cofaniu"
    przy cofnięciu skutków umowy (np, VAT), inne nie lub niekoniecznie
    (PCC, od darowizn). Dzieki temu ostatniemu mamy dość mocne interpretacje
    (podatnicy po prostu nie dostali zwrotu podatku i basta) świadczące za
    tym co napisałem - że dla sporej części umów umowa wykonana (choćby
    w części) została wykonana (choćby w części) i tego faktu już cofnąć
    nie można (nawet, jeśli można cofnąć skutki).
    Są wyjątki, ale na to trzeba umieć zapodać przepis.

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2014-06-29 11:57:08
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    155590.3900@quad
    *Gotfryd Smolik news* napisał(-a):

> [...]
    > Sama umowa może zawierać warunki itede, ale nie możesz się zapętlać
    > i jednocześnie oświadczać "jeśli sprzedam pojazd" a potem powoływać

    hmmmm, albo coś Ci z wątku umknęło, albo ja się już pogubiłem, albo
    MichaelData bez ostrzeżenia zawęził temat dyskusji. W każdym razie,
    ostatnio dyskutowałem z nim o sprzedaży pojazdu i możliwości
    wypowiedzenia umowy ubezpieczenia przez sprzedającego już po sprzedaży
    pojazdu.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 25. Data: 2014-07-01 00:55:27
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    Big Jack wydumał(a) w news:lolum4$uko$1@node2.news.atman.pl :
    > Jesteś tak bezkrytycznie zafiksowany w swoim z niczego nie wynikającym
    > "świętym przekonaniu", że nawet nie dopuszczasz do myśli tego, że się
    > mylisz, że rzeczywistość jest inna od tej przez Ciebie głoszonej.

    Nie. TEORETYCZNIE masz rację :) Natomiast rzeczywistośc jest inna
    (najcześciej).

    > http://hostmat.eu/images/91885231265407994228.png
    > Kumasz? Nie 30 a 14 i nie na rządzenie się cudym mieniem, a powiadomie
    > odpowiedniego TU o jego zbyciu. Całość tutaj:

    OK :) Mea culpa.

> [...]
    > Wyraźne zaznaczenie nie nadaje żadnej mocy prawnej rzekomo wymaganej
    > (przez co, przez kogo?) zgodzie kupującego.

    Nie zrozumiałeś (juz kiedys w innym wątku, zauważyłem że siegasz po kasę
    nienależną Ci z tytułu nabycia praw do umowy TU). Prawo(czyste) jest martwe
    w przypadku braku uzasadnienia ale na Twoją korzyść _powinno_ być
    respektowane:) Nie potrafisz podać innego uzasadnienia niż "obowiązki i
    prawa przechodzą na nabywcę". Zapominasz jednak o SENSIE wypowiedzenia
    umowy(*) gdzie w wątku "przerejestrowanie samochodu a ubezpieczenie"
    stworzyłeś kuriozalną sytuację, jak i o poniesionych kosztach przez byłego
    własciciela celem ubezpieczenia czy samego ZAWARCIA umowy z TU. Przedstawiam
    sytuację, gdzie sprzedający DOMAGA się zwrotu kosztów (w cenie zbycia
    pojazdu) ale kupujacy NIE CHCE ich ponieść (nie jest tutaj mowa o pojazdach
    osobowych/ogólnie/grosze). Wspomniana "klazula" czy nawet osobny dokument
    podpisany NAJPIERW podczas sporzadzania umowy K-S ma być ZABEZPIECZENIEM
    zwrotu kosztów poniesionych w zwiazku z _nowo_ zawartą umową z TU przez
    sprzedajacego. Jako że NIGDY nie ufamy nowemu nabywcy iż OSOBISCIE uda sie
    do TU, celem wypowiedzenia umowy, gdzie w/g nowych przepisów pieniadze ze
    zwrotu przez TU wędruja na konto poprzedniego nabywcy.

> [...]
    > czy szczególne, tego już nie wiem. I oczywiście forma pełnomocnictwa
    > adekwatna do czynności której to pełnomocnictwo dotyczy.

    Nie, wystarczy podpisany dokument WYPOWIEDZENIA umowy(przez nabywcę), który
    nabiera MOCY PRAWNEJ zaraz po podpisaniu umowy K-S, bez pełnomocnictwa (i
    tutaj jest rozdźwięk, bo jesli WYPOWIEDZENIE bedzie zawierało sfałszowany
    podpis to jest respektowane przez TU) nie wnikam w weryfikację TU ale jest
    to pole do mozliwości stworzenia zwykłego oszustwa.

> [...]
    > zaraz po wydaniu pojazdu i jego dokumentów kupującemu, nawet w jego
    > obecności. To nie jest Twój pojazd. Rozumiesz?

    Rozumiem ale jako sprzedajacy, jesli mam w "ręce" dokument sporzadzony
    (nawet przeze mnie) ale podpisany przez NABYWCĘ to mogę z nim zrobic co
    zechcę.

    iedzi/Rozliczenie_skl
    chanicznych_za_niewyk
    > A to po co dałeś, to nie rozumiem. O zasadach zwrotu składki, starych i
    > aktualnych nie dyskutowaliśmy i nie będziemy dyskutować.
    (*)
    Tak,....i juz nie. Tam wyraziłes sie jasno(poprzedni wątek), że interesuje
    Ciebie kasa wyciagnięta od poprzedniego własciciela, gdy wypowiesz umowę
    jako nabywca :>

    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 26. Data: 2014-07-06 11:53:03
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    ews.interia.pl
    *MichaelDataR* napisał(-a):

    > Nie. TEORETYCZNIE masz rację :) Natomiast rzeczywistośc jest inna
    > (najcześciej).

    To mi wystarcza. Twoja rzeczywistość mnie nie interesuje. Grunt, że moja
    ma oparcie w literze prawa. I nie mam z tym i dzięki temu żadnych
    problemów. Jeśli Twoja rzeczywiśtość jest inna, mnie nic do tego.
    Ale... dla oceny sensowności dalszej dyskusji musimy sobie wyjaśnić
    jedną sprawę. Odpwiedz mi krótko (tak, nie): czy podważasz to, że prawo
    do wypowiedzenia umowy ubezpieczenia pojazdu przysługuje jedynie jego
    właścicielowi? (bez żadnych wydumanych opcji typu pełnomocnictwo,
    upoważnie udzielone paszczowo, etc.)

    > OK :) Mea culpa.

    I to właściwie można by uznać za zakończenie dyskusji. Uznałeś swoją
    pomyłkę, tak co do terminu jak i co do czynności które możesz w tym
    terminie wykonać.

> [...]

    > zawierało sfałszowany podpis to jest respektowane przez TU) nie
    > wnikam w weryfikację TU ale jest to pole do mozliwości stworzenia

    Oczywiście TU nie zweryfikuje kolejności czynności i uzna wypowiedzenie
    za prawidłowe, bo umowy K-S pojazdu i wypowiedzenia umowy ubezpieczenia
    raczej nie podpisuje się przed notariuszem i tam taki przekręt by nie
    przeszedł. Tak czy owak, dla TU będzie ono złożone przez nabywcę i jak
    najbardziej uznane.

    > Rozumiem ale jako sprzedajacy, jesli mam w "ręce" dokument sporzadzony
    > (nawet przeze mnie) ale podpisany przez NABYWCĘ to mogę z nim zrobic
    > co zechcę.

    Już o tym pisałem. To jest ta uprzejmość, którą możesz zrobić
    nabywcy. Po sprzedaży rzecz jasna.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675