  • 1. Data: 2017-05-02 20:28:40
    Temat: ON + CH3OH
    Od: Tata <k...@k...net.pl>

    Na stacjach paliw olej napędowy zawiera alkohol metylowy w ilości ok. 7%
    i ma to ulec zwiększeniu do 20%. W Internecie są informacje, że ON nie
    miesza się z alkoholami, bo następuje rozwarstwienie takiej mieszanki, w
    odróżnieniu od benzyn. Stąd nie jest wskazany dodatek denaturatu do
    "ropy". Co dodaje się do zbiorników na stacjach paliw, żeby mieszanka ON
    z alkoholem nie ulegała rozwarstwieniu? W handlu nie spotkałem się z
    dodatkami usuwającymi wodę z ON, są tylko do benzyn. W Internecie są też
    informacje, że alkohol jako silnie higroskopijny i zawierający wodę,
    powoduje rozwój życia w ON, szczególnie w postaci pleśni i innych
    mikroorganizmów, co powoduje pogorszenie właściwości paliwa i
    "podjadanie" elementów układu paliwowego. Czy metanol dodawany do paliw
    ma czystość chemiczną 100%?

    Z poważaniem
    MJ

  • 2. Data: 2017-05-02 20:49:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Farba wodorozcienczalna to farba oparta na tych samych zywicach co rozpuszczalnikowa.
    Myk polega na tym ze potrafili ja rozpuscic w wodzie. Farby olejnej w wodzie nie
    rozpuscisz a w fabryce rozpuscili i sie nie rozwarstwia. Dodaja do nafty i alkoholu
    jakis spermolit i sie miesza i nie rozwarstwia. Proste jak budowa cepa.

  • 3. Data: 2017-05-02 20:50:30
    Temat: Re: ON + CH3OH
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 02-05-2017 o 20:28, Tata pisze:
    > Na stacjach paliw olej napędowy zawiera alkohol metylowy w ilości ok. 7%
    > i ma to ulec zwiększeniu do 20%.

    Na pewno?
    A nie inne biokomponenty?

  • 4. Data: 2017-05-02 21:53:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A znasz jeszcze jakies inne niz metanol i etanol biokomponenty zeby byly tansze od
    nafty i zeby oplacalo sie je dolewac? Czekam na liste.

  • 5. Data: 2017-05-02 23:46:45
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

> [...]
    > powoduje rozwój życia w ON, szczególnie w postaci pleśni i innych
    > mikroorganizmów, co powoduje pogorszenie właściwości paliwa i

    W Internecie są też informacje, że Ziemia jest płaska.
    A wracając do meritum. Spleśniała ci kiedyś wódka?

    --
    Kaczin

  • 6. Data: 2017-05-03 02:15:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    7 czy 10% to nie wodka. Do wina dolewa sie etanolu zeby sie nie psulo bo z naturalnej
    fermentacji wychodzi za malo procentow zeby ubic bakterie. Piwo bez problemu staje
    sie pozywka dla roznych bakterii. Jeszcze trzeba miec bakterie zywiace sie nafta.
    Skad je brac? W powietrzu ani smarkach ich nie ma. Mechanicy samochodowi czesto sie
    kalecza. Taki urok pracy. Zawsze maja kontat z czyms co brudzi rece no i oczywiscie
    skaleczenia jesli sa. I z wlasnego doswiadczenia wiem ze skaleczenia szybko sie goja
    i nie ropieja itp. Dlaczego? Bo to czysty biologicznie brud. W brudnych paliwach,
    olejach, smarach nie ma bakterii. A nawet jak na czyms sa to warstwa czystego brudu
    dobrze od nich izoluje i ubija zanim mogly by sie dostac do rany i skazic. To o czym
    jest temat odbieram jako jedna z informacji z onanetu.

  • 7. Data: 2017-05-03 08:19:55
    Od: Tata <k...@k...net.pl>

> [...]
    rany i skazic. To o czym jest temat odbieram jako jedna z informacji z onanetu.

    Informacje o mikroorganizmach w paliwie przeczytałem w
    http://docplayer.pl/6065089-Jakub-lasocki-ewa-karwow
    ska-1-wst-p.html

    Z ukłonami
    MJ

  • 8. Data: 2017-05-03 09:11:55
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 2 May 2017 20:28:40 +0200, Tata napisał(a):

    > Stąd nie jest wskazany dodatek denaturatu do
    > "ropy".

    WIęc się go nie dodaje :) Zobacz tu:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Biodiesel
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 9. Data: 2017-05-03 09:24:21
    Od: N1 <n...@n...pl>

    W dniu 2017-05-02 o 23:46, Kaczin pisze:
    > A wracając do meritum. Spleśniała ci kiedyś wódka?

    Nie zdąży.

  • 10. Data: 2017-05-03 15:55:18
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    > A znasz jeszcze jakies inne niz metanol i etanol biokomponenty zeby byly tansze od
    nafty i zeby oplacalo sie je dolewac? Czekam na liste.

    oleje?