  • 11. Data: 2023-12-24 13:41:06
    Temat: Re: [OT] Ładowarka indukcyjna/uchwyt na deskę, z magnesem.
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    > było takie fajne. Przy dużym słońcu, całość się przegrzewała i nie było
    > ładowania bo telefon wyłączał ładowanie z powodu temperatury (indukcyjna
    > powoduje dość duże, dodatkowe grzanie). Żadne sztuczki wtedy nie
    > pomagają, chyba że zdejmie się to z szyby i schowa tak, żeby słońce nie
    > paliło. Od kilku lat korzystam z kabla magnetycznego i nie muszę celować
    > w gniazdo. Kupiłem tych kabli kilka i mam przy laptopie, rowerze,
    > ładowarce. O tyle fajne, że gniazdo jest zawsze "zapchane" w telefonie i
    > się syf nie zbiera. Ładowarkę "fabryczną" użyłem 2x w ciągu roku, żeby

    Magnetyczne złącza łapią opiłki, ciągle trzeba je czyścić :-)

  • 12. Data: 2023-12-24 13:50:29
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 24.12.2023 o 13:41, io pisze:

    > Magnetyczne złącza łapią opiłki, ciągle trzeba je czyścić :-)

    U mnie nie łapią. Nie noszę w kieszeni opiłków :)...a sprawa
    czyszczenia, to przetarcie palcem pomaga. Lepsze to, niż celowanie
    wtyczką w gniazdo, nawet C. Na dodatek nie wyłamuje się :)

    Generalnie, nie narzekam bo dla mnie jest lepiej.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 13. Data: 2023-12-24 14:27:16
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 23.12.2023 o 12:15, ddddddddddd pisze:

    > u mnie to tak nie działa, trzeba musnąć przycisk żeby się poluzował.

    No ale to cytuję z oferty, którą przedstawiłeś bo ciekawy byłem czy to
    takie samo g.. jak ten co mam. I wyszło, że to samo. Jeśli ramiona mają
    zabezpieczać to nie mogą otwierać się w różnych nieoczekiwanych
    momentach tj przy odkręceniu stacyjki gdy smartfon w ogóle nie był
    wyjmowany albo po wyłączeniu zasilania z powodu niespasowania gniazda
    zapalniczki.

    > dodatkowo mam go pod takim kątem, że i tak telefon nie spadnie na ziemię
    > tylko zostanie na podstawce

    Dobra, ale uchwyt nalepiany na szybę jest po to, by w dowolnym miejscu
    przylepiać a nie tam, gdzie akurat smartfon będzie pochylony tak, by nie
    wypaść.

    > żona ma podobny i też się sam nie otwiera, ale dla mnie mniej wygodny -
    > trzeba wcisnąć fizyczny przycisk żeby się otworzył

    Ale widzisz, to by rozwiązało problem wiecznego spadania.

    Tyle, że jak już pisałem, obecnie osadzam nie tylko smartfon ale także
    małe moduły radiowe do których te ramiona mają się nijak.

    > o to się też bałem, ale jeździ tak już rok i problemu nie ma (ale nie
    > jest mocowany do kratki tylko przyssawką do deski)

    Deski też nie mam :-)

    > co kto lubi. Ja czasem robię krótkie dystanse i nie mam ochoty na zabawę
    > kabelkami, a szybkie ładowanie bezprzewodowe jest dla mnie wystarczające.

    Ale co to za trudność przybliżyć kabelek, który sam się do gniazda
    przylepi. Zamykanie ramion jest nawet trudniejsze bo trzeba zaczekać aż
    uchwyt spozycjonuje urządzenie i domknie.

    Ja to tak piszę dla innych, bo może ich kręcą bajery a nie widzą
    realnych problemów jakie przy okazji się mogą pojawić.

  • 14. Data: 2023-12-24 14:40:26
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > U mnie nie łapią. Nie noszę w kieszeni opiłków :)...

    Na kablu, tam gdzie jest magnes! Atutem kabla w porównaniu z ładowarkami
    indukcyjnymi jest większa swoboda, ale ta duża swoboda powoduje właśnie,
    że kabel może opaść i złapać opiłek z podłogi.

    > a sprawa
    > czyszczenia, to przetarcie palcem pomaga.

    No właśnie nie, bo opiłek trzymany przez magnes tylko przesuwa się a nie
    chce odpaść, trzeba przedmuchiwać. Nic wielkiego, ale ... nim wyczujesz,
    że coś ..owo trzyma mija trochę czasu, trzebaby zawsze przedmuchiwać by
    nie napotykać.

    > Lepsze to, niż celowanie
    > wtyczką w gniazdo, nawet C. Na dodatek nie wyłamuje się :)

    Niemniej jednak indukcja byłaby najlepsza gdyby każde urządzenie ją
    posiadało a uchwyt może być właśnie magnetyczny bez ramion które
    zawężają obszar zastosowań, o co zresztą pytał hebe.

    > Generalnie, nie narzekam bo dla mnie jest lepiej.

    A ja to czepliwy jestem.

  • 15. Data: 2023-12-24 15:24:26
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 24.12.2023 o 14:40, io pisze:

    > Na kablu, tam gdzie jest magnes! Atutem kabla w porównaniu z ładowarkami
    > indukcyjnymi jest większa swoboda, ale ta duża swoboda powoduje właśnie,
    > że kabel może opaść i złapać opiłek z podłogi.

    Masz opiłki na podłodze? Co na to odkurzacz?

> [...]
    > chce odpaść, trzeba przedmuchiwać. Nic wielkiego, ale ... nim wyczujesz,
    > że coś ..owo trzyma mija trochę czasu, trzebaby zawsze przedmuchiwać by

    Ja przecieram palcem, jeśli już, zawsze pomaga.

    > Niemniej jednak indukcja byłaby najlepsza gdyby każde urządzenie ją
    > posiadało

    No nie, miałem i się przegrzewał telefon. W ogóle, dodatkowe grzanie
    baterii jej nie pomaga a wręcz szkodzi obojętnie, czy to będzie indukcja
    czy fast charging .

    > a uchwyt może być właśnie magnetyczny bez ramion które
    > zawężają obszar zastosowań, o co zresztą pytał hebe.

    On ma specyficzny układ 'geriatryczny' klapki etui. Nie twierdzę, że zły
    i nie neguję uchwytu magnetycznego. Prędzej indukcję za szybą gdzie
    latem nie spełnia oczekiwań.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 16. Data: 2023-12-24 16:21:21
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Masz opiłki na podłodze? Co na to odkurzacz?

    Dywaniki, pantofelki.

    > No nie, miałem i się przegrzewał telefon.

    Ja bym taki wyrzucił.

    > W ogóle, dodatkowe grzanie
    > baterii jej nie pomaga a wręcz szkodzi obojętnie, czy to będzie indukcja
    > czy fast charging .

    A zwykły charging będzie ok czy też za szybko?

    > On ma specyficzny układ 'geriatryczny' klapki etui. Nie twierdzę, że zły
    > i nie neguję uchwytu magnetycznego. Prędzej indukcję za szybą gdzie
    > latem nie spełnia oczekiwań.

    No miałem etui, ale musiałem je zdejmować w samochodzie. Bez etui byłoby
    ok, gdyby nie ten pieprzony uchwyt z otwierającymi się ramionami.

  • 17. Data: 2023-12-24 22:13:03
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 24.12.2023 o 16:21, io pisze:

    > Dywaniki, pantofelki.

    Codziennie to rozrzucasz na podłogę?
    [...]
    > Ja bym taki wyrzucił.

    Tak zrobiłem ale nie telefon tylko ładowarkę.

    > A zwykły charging będzie ok czy też za szybko?

    To zależy od temperatury :]

    > No miałem etui, ale musiałem je zdejmować w samochodzie. Bez etui byłoby
    > ok, gdyby nie ten pieprzony uchwyt z otwierającymi się ramionami.

    Ja mam obecnie jakiś niemiecki/stary już na szybę. Zwykły,
    mechaniczny/zatrzask z piankami po bokach. Nie otwieram go i nie
    zaciskam a telefon mocuję "na wcisk" w sensie prawo-lewo. Kabelek
    magnetyczny jest owinięty i zwyczajnie 2 sekundy, wkładam-cyk-ładuje.
    Zero stresu od 10 lat.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 18. Data: 2023-12-26 14:54:53
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Codziennie to rozrzucasz na podłogę?

    Tylko w dni robocze od 7 do 15.

    ...>

> [...]
    > zaciskam a telefon mocuję "na wcisk" w sensie prawo-lewo. Kabelek
    > magnetyczny jest owinięty i zwyczajnie 2 sekundy, wkładam-cyk-ładuje.

    To mówię, że magnetyczny uchwyt też bardzo dobrze trzyma blaszkę i te
    ramiona nic nie wnoszą. Wybór między QI a kabelkiem wynika z możliwości
    urządzenia.

  • 19. Data: 2023-12-28 12:51:27
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 24/12/2023 13:27, io wrote:

> [...]
    > momentach tj przy odkręceniu stacyjki gdy smartfon w ogóle nie był
    > wyjmowany albo po wyłączeniu zasilania z powodu niespasowania gniazda

    to prawda (choć jestem przekonany, że to jest oferta , którą zapisałem
    tuż po zakupie, więc obstawiam błąd w opisie - z resztą to amazon -
    można zamówić i oddać, jak się nie spodoba)

    > Dobra, ale uchwyt nalepiany na szybę jest po to, by w dowolnym miejscu
    > przylepiać a nie tam, gdzie akurat smartfon będzie pochylony tak, by nie
    > wypaść.

    masz rację (mimo że ten uchwyt ma długie ramię, więc pewnie nie byłoby z
    tym problemu)

    > Ale widzisz, to by rozwiązało problem wiecznego spadania.

    ten z linka też rozwiązuje (a przynajmniej identycznie wyglądający) - ma
    przycisk ale nie fizyczny, a zbliżeniowy

    > Ale co to za trudność przybliżyć kabelek, który sam się do gniazda
    > przylepi. Zamykanie ramion jest nawet trudniejsze bo trzeba zaczekać aż
    > uchwyt spozycjonuje urządzenie i domknie.

    tak jak napisałem - żadnej trudności z tym nie mam. Uchwyt ma taki kąt,
    że telefon w nim leży nawet bez zamknięcia uchywtu, więc dużo szybciej
    jest rzucić telefon na uchwyt (nawet podczas jazdy, jeśli zapomnę
    wcześniej) niż szukać dyndającego kabelka

    > Ja to tak piszę dla innych, bo może ich kręcą bajery a nie widzą
    > realnych problemów jakie przy okazji się mogą pojawić.

    ja też nie mam zamiaru Ciebie przekonywać ;) i zgadzam się z tobą -
    warto być świadomym przed zakupem, więc taka konwersacja może komuś
    pomóc podjąć decyzję

    Lukasz

  • 20. Data: 2023-12-31 12:32:33
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 28.12.2023 o 12:51, ddddddddddd pisze:

    > to prawda (choć jestem przekonany, że to jest oferta , którą zapisałem
    > tuż po zakupie, więc obstawiam błąd w opisie -

    Twój nie otwiera się po podłączeniu prądu?

    > z resztą to amazon -
    > można zamówić i oddać, jak się nie spodoba)

    MZ opis przesądza. Komuś może co najwyżej to nie wadzić.

    > masz rację (mimo że ten uchwyt ma długie ramię, więc pewnie nie byłoby z
    > tym problemu)

    A to nic nie ma do wiatraka jak długie jest. Musi być poniżej głowy by
    był pochylony do tyłu, a żeby być poniżej musi być na dole szyby. Ja na
    dole mam np. klapkę od schowka i nie może tam być.

    > ten z linka też rozwiązuje (a przynajmniej identycznie wyglądający) - ma
    > przycisk ale nie fizyczny, a zbliżeniowy

    Nie rozwiązuje jeśli otwiera się nie tylko przyciskiem a także
    dostarczeniem prądu.