  • 1. Data: 2023-12-22 20:53:21
    Temat: [OT] Ładowarka indukcyjna/uchwyt na deskę, z magnesem.
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Używam uchwytu na telefon, mocowanego do kratki, Baseus. Takiego:

    https://allegro.pl/oferta/baseus-samochodowy-uchwyt-
    magnetyczny-mocowanie-stojak-podstawka-na-telefon-14
    827267777

    Niestety ma kiepski magnes. Tzn trzyma telefon, ale przez etui
    niespecjalnie.

    Chciałbym też w końcu kupić jakąs ładowarkę indukcyjną, będzie wygodniej
    niż podpinać kable.

    Czy ktoś może mi polecić czym zastapić tego Baseusa:
    1) Ma mieć zarąbiście silny magnes
    2) Potrafić ładować Qi przez ~2mm etui.
    3) Ma wejście USB-C

    Wiem, że są uchwyty z silniejszymi magnesami niżw tym Baseusie, ale to
    co widziałem to nie były ładowarki. Może ktoś coś polecić?

    PS. Łądowanie przez grube etui jest jak najbardziej możliwe, potrafi to
    wiele ładowarek tego typu. Ciężko jednak z obrazków z allegro wyczuć jak
    silny mają magnes, stąd pytanie.

  • 2. Data: 2023-12-22 23:54:04
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 22/12/2023 19:53, heby wrote:
> [...]
    >
    > PS. Łądowanie przez grube etui jest jak najbardziej możliwe, potrafi to
    > wiele ładowarek tego typu. Ciężko jednak z obrazków z allegro wyczuć jak

    tych na magnes nie używam....bo nie trzymają przez etui ;) -
    przynajmniej ja takich nie spotkałem
    Używam za to takiej:
    https://www.amazon.co.uk/dp/B08YRMLSM7/?coliid=I15EQ
    QM9LJM8O3&colid=346LRQOGFLL4I&psc=0&ref_=lv_ov_lig_d
    p_it

    Zamyka się sama jak wykryje telefon, otwierasz ślizgając palec z tyłu
    uchwytu (czujnik zbliżeniowy) podczas wyciągania telefonu.
    Dla mnie bardzo wygodny, do tego ma długi pałąk (a tego potrzebowałem w
    vanie, ale do osobówki pewnie też będzie ok, bo pałąk można zwinąć) i
    podstawkę dla przyssawki którą wkleiłem na desce (a może tą podstawkę
    dokupiłem oddzielnie, nie pamiętam). Mocowanie do kratki chyba też miał,
    ale nie lubię takich rozwiązań.

    Lukasz

  • 3. Data: 2023-12-23 11:17:28
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 22.12.2023 o 23:54, ddddddddddd pisze:

> [...]
    > podstawkę dla przyssawki którą wkleiłem na desce (a może tą podstawkę
    > dokupiłem oddzielnie, nie pamiętam). Mocowanie do kratki chyba też miał,

    "Arms automatically opened when connected with power", częstokroć
    zapominałem odkręcając stacyjkę, że w uchwycie został smartfon. Także
    jak mi się zluzowało zasilanie ramiona otwierały się. Ile razy mi
    smartfon spadł to ciężko policzyć, dość że w końcu przestał działać.
    Poza tym mój uchwyt miał miękki pałąk, więc po obciążeniu uchwytu masą
    smartfona całość dyndał niemiłosiernie. Na kratce pewnie mniej, ale nie
    w każdym samochodzie jest kratka. W każdym razie, te ramiona w praktyce
    narażają smartfona a nie zabezpieczają.

    Dla próby spróbowałem takiego magnetycznego Baseusa i teraz mi nic nie
    dynda, smartfon nigdy nie odlepił się od tego magnesu mimo, że jeżdżę po
    dzikich terenach. By się trzymał nie może być odstępu od magnesu, jasna
    sprawa, takie blaszki są, które się na urządzenia nalepia, czyli na etui
    też by musiało być chyba, że samo etui jest jakieś specjalne do
    magnetycznego przylepiania. Uchwyt magnetyczny nie ma ramion więc można
    przylepiać dowolne urządzenia a nie tylko smartfona. Mam małe moduły
    radiowe LilyGo przylepiane. Także krótszej wersja tego uchwytu
    magnetycznego, zdaje się tańszej, można do takich modułów użyć. Uchwyt
    nie zasłania też prawie wcale widoku. Do ładowania używam ostatnio
    złącza magnetycznego, tego płaskiego by była też możliwa transmisja
    danych. Są końcówki do różnych USB. QI nie w każdym urządzeniu jest,
    często mniej wydajnie ładuje i generalnie swoboda kabelka jest znacznie
    większa niż ładowarki na którą smartfona jednak trzeba położyć co może w
    samochodzie nie robi różnicy, ale już poza nim robi.

    Tak, że rozważyłbym pozostanie przy uchwycie magnetycznym.

  • 4. Data: 2023-12-23 11:57:04
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/12/2023 23:54, ddddddddddd wrote:
    > Używam za to takiej:
    > https://www.amazon.co.uk/dp/B08YRMLSM7/?coliid=I15EQ
    QM9LJM8O3&colid=346LRQOGFLL4I&psc=0&ref_=lv_ov_lig_d
    p_it

    Odpada. Od "zawsze" używam etui książeczkowych i ono nie da się włozyć w
    taki uchwyt.

    Magnes potrzebny.

  • 5. Data: 2023-12-23 11:59:56
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 23/12/2023 11:17, io wrote:
    > Tak, że rozważyłbym pozostanie przy uchwycie magnetycznym.

    Na 100%, ale ponieważ są ładujące, to szkoa było by nie użyć.

    PS. O blaszkach wiem, ale jeśli je nalepisz na etui to po jakimś czasie
    masz jak w banku utrate paznokcia lub dziurę w spodniach ;) I takie
    blaszki blokują NFC. Więc najlepiej zostać z fabrycznymi blaszkami, ale
    z silniejszym magnesem. Baseus ma przeciętny, ale może są lepsze z
    ładowaniem.

  • 6. Data: 2023-12-23 12:15:47
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 23/12/2023 10:17, io wrote:
> [...]
    > jak mi się zluzowało zasilanie ramiona otwierały się. Ile razy mi
    > smartfon spadł to ciężko policzyć, dość że w końcu przestał działać.

    u mnie to tak nie działa, trzeba musnąć przycisk żeby się poluzował.
    dodatkowo mam go pod takim kątem, że i tak telefon nie spadnie na ziemię
    tylko zostanie na podstawce
    żona ma podobny i też się sam nie otwiera, ale dla mnie mniej wygodny -
    trzeba wcisnąć fizyczny przycisk żeby się otworzył

> [...]
    > smartfona całość dyndał niemiłosiernie. Na kratce pewnie mniej, ale nie
    > w każdym samochodzie jest kratka. W każdym razie, te ramiona w praktyce

    o to się też bałem, ale jeździ tak już rok i problemu nie ma (ale nie
    jest mocowany do kratki tylko przyssawką do deski)

> [...]
    > większa niż ładowarki na którą smartfona jednak trzeba położyć co może w
    > samochodzie nie robi różnicy, ale już poza nim robi.

    co kto lubi. Ja czasem robię krótkie dystanse i nie mam ochoty na zabawę
    kabelkami, a szybkie ładowanie bezprzewodowe jest dla mnie wystarczające.

    Lukasz

  • 7. Data: 2023-12-23 12:17:49
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 23/12/2023 10:57, heby wrote:
> [...]
    p_it

    > Odpada. Od "zawsze" używam etui książeczkowych i ono nie da się włozyć w

    w sensie że otwierasz to etui żeby widzieć ekran? z ciekawości pytam, bo
    moja żona też takie lubi i wyciąga z niego telefon żeby widzieć nawigację...
    Ja używam tylko gumowanej osłony na tył/boki, bo do pracy jest dla mnie
    idealna

    Lukasz

  • 8. Data: 2023-12-23 13:22:28
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 23/12/2023 12:17, ddddddddddd wrote:
    > w sensie że otwierasz to etui żeby widzieć ekran?

    Tak. Są dwie wersje: w bok albo w górę. Te drugie mają swoje zalety, ale
    do wielu modeli sa niedostepne.

    Używam takiego etui od zawsze i bardzo sobie cenię, że w momencie
    aktywacji telefonu (ktoś dzwoni) jest to dyskretne. A druga zaleta to
    ochrona wyświetlacza i znacznie lepsza ochrona przed upadkiem boków, niż
    w silikonowym kondomie.

    > z ciekawości pytam, bo
    > moja żona też takie lubi i wyciąga z niego telefon żeby widzieć
    > nawigację...

    Rzecz w tym, że te etui też mogą być wprost położne na magnes. Baseus
    jest ledwo ledwo wystarczająco silny. Wiem, że są silniejsze, ale szukam
    takiego z ładowarką.

    Ładowaki potrafią ładować przez 2cm blatu, wiec i przed etui powinny.

  • 9. Data: 2023-12-23 18:53:33
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 23/12/2023 12:22, heby wrote:

> [...]
    > aktywacji telefonu (ktoś dzwoni) jest to dyskretne. A druga zaleta to
    > ochrona wyświetlacza i znacznie lepsza ochrona przed upadkiem boków, niż

    to prawda, choć dużo zależy od telefonu - wydaje mi się, że te z
    zaokrąglonym ekranem są dużo bardziej podatne
    żony S20 (nie pamiętam która wersja) miał już ze 3x wymieniany ekran, a
    ja swój S10e noszę w samych pleckach, upada mi dość często i się trzyma
    (ale plecki odstają z przodu, więc jak spada na płaską powierzchnię, to
    ekran nie dostaje, tylko kondom)

> [...]
    > takiego z ładowarką.
    >
    > Ładowaki potrafią ładować przez 2cm blatu, wiec i przed etui powinny.

    myślę że ładowanie nie będzie problemem (pytanie czy fast charging
    zadziała, bo standardowe ładowanie było dla mnie zbyt wolne, w aucie
    muszę mieć szybką ładowarkę) tylko właśnie ten magnes - jak znajdziesz
    to się pochwal, może wymienię w osobówce.
    Nigdy osobiście nie kupowałem uchwytów magnetycznych, miałem dostęp do
    dwóch w sporadycznie używanych autach i żaden nie chciał trzymać mojego
    telefonu, więc wyszedłem z założenia że z takim grubym kondomem nie działają

    Lukasz

  • 10. Data: 2023-12-23 20:58:20
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.12.2023 o 11:59, heby pisze:

> [...]
    > blaszki blokują NFC. Więc najlepiej zostać z fabrycznymi blaszkami, ale
    > z silniejszym magnesem. Baseus ma przeciętny, ale może są lepsze z

    Ja tylko podam, że miałem ładowarkę magnetyczną w aucie ale latem to nie
    było takie fajne. Przy dużym słońcu, całość się przegrzewała i nie było
    ładowania bo telefon wyłączał ładowanie z powodu temperatury (indukcyjna
    powoduje dość duże, dodatkowe grzanie). Żadne sztuczki wtedy nie
    pomagają, chyba że zdejmie się to z szyby i schowa tak, żeby słońce nie
    paliło. Od kilku lat korzystam z kabla magnetycznego i nie muszę celować
    w gniazdo. Kupiłem tych kabli kilka i mam przy laptopie, rowerze,
    ładowarce. O tyle fajne, że gniazdo jest zawsze "zapchane" w telefonie i
    się syf nie zbiera. Ładowarkę "fabryczną" użyłem 2x w ciągu roku, żeby
    szybko naładować.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>