  • 1. Data: 2023-12-29 11:39:59
    Temat: Wcześniejsze badanie techniczne
    Od: JS <b...@p...onet.pl>

    Pojechałem dziś na badanie techniczne (choć mam ważne do 3.01) i
    diagnosta wpisał mi termin następnego na 29.12.2023. Czytałem w sieci,
    że można się zgłosić do 30-tu dni przed upływem terminu ważności i nowe
    badanie będzie obowiązywać przez rok od dnia następnego po upływie
    ważności bieżącego. Diagnosta twierdzi, że nic takiego nie ma w
    przepisach. To jak to w końcu jest? Jakaś podstawa prawna?
    Pozdrawiam
    JS

  • 2. Data: 2023-12-29 12:57:01
    Temat: Re: Wcześniejsze badanie techniczne
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 29.12.2023 o 11:39, JS pisze:
> [...]
    > ważności bieżącego. Diagnosta twierdzi, że nic takiego nie ma w
    > przepisach. To jak to w końcu jest? Jakaś podstawa prawna?

    Ma rację. Zgłoszenie do badania technicznego może nastąpić 30 dni przed
    terminem. Data następnego badania obowiązuje od *daty* przeglądu, który
    MUSI być wpisany zgodnie z faktem. Czyli nie możesz jechać 50 dni przed
    terminem ale 30 dni przed możesz. Data wpisana w dowód czy CEPIK musi
    być datą wykonania przeglądu. Nie można wpisywać sobie daty z przyszłości.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 3. Data: 2023-12-29 13:08:46
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

> [...]
    > terminem ale 30 dni przed możesz. Data wpisana w dowód czy CEPIK musi
    > być datą wykonania przeglądu. Nie można wpisywać sobie daty z przyszłości.

    Rok temu byłem dwa dni przed terminem (wypadał w niedziele) i ważność
    badania miałem rok od terminu a nie daty badania.
    Co więcej mam na to kwit bo miejsca na pieczątki się skończyło.
    W tym roku miałem auto na warsztacie i badania robiłem po terminie.
    Więc nie wiem jak jest teraz, ale zakładam ze co diagnosta to
    inna interpretacja.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2023-12-29 13:26:45
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 29.12.2023 o 13:08, RadosławF pisze:

> [...]
    > W tym roku miałem auto na warsztacie i badania robiłem po terminie.
    > Więc nie wiem jak jest teraz, ale zakładam ze co diagnosta to

    "Odpowiedzi na te pytania przynosi art. 57 par. 4 ustawy Kodeks
    postępowania administracyjnego. A ten mówi że "jeżeli koniec terminu do
    wykonania czynności przypada na dzień uznany ustawowo za wolny od pracy
    lub na sobotę, termin upływa następnego dnia, który nie jest dniem
    wolnym od pracy ani sobotą"
    https://moto.infor.pl/auto/inne-formalnosci/5595820,
    termin-badania-technicznego-w-niedziele.html

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 5. Data: 2023-12-29 15:09:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 29 Dec 2023 12:57:01 +0100, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

> [...]
    > terminem. Data następnego badania obowiązuje od *daty* przeglądu, który
    > MUSI być wpisany zgodnie z faktem. Czyli nie możesz jechać 50 dni przed

    Hm, na pewno nie moĹźesz wczesniej?
    dziwne/głupie.

    > Data wpisana w dowĂłd czy CEPIK musi
    > być datą wykonania przeglądu. Nie można wpisywać sobie daty z przyszłości.

    J.

  • 6. Data: 2023-12-29 18:50:54
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:umm77v$v7c$1$JS@news.chmurka.net>
    user JS pisze tak:

> [...]
    > ważności i nowe badanie będzie obowiązywać przez rok od dnia
    > następnego po upływie ważności bieżącego.

    Kto to słyszał panie. Trzeba było sobie to wydrukować jako dowód.
    Jak świat światem rok biegnie od dnia pojawienia się.

    Nie wiedziałem, że jest limit do 30 dni.
    Jakbym chciał być dobrym obywatelem i zrobić przegląd 32 dni
    przed opuszczeniem Polski to na następnym urlopie za 3 miesiące
    byłbym tym złym co przeciągnął termin.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem

  • 7. Data: 2023-12-29 19:00:32
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 29.12.2023 o 11:39, JS pisze:
    > Czytałem w sieci, że można się zgłosić do 30-tu dni przed upływem
    > terminu ważności i nowe badanie będzie obowiązywać przez rok od dnia
    > następnego po upływie ważności bieżącego.

    Zapytałem o to przy ostatnim badaniu. Diagnosta powiedział, że to cały
    czas są tylko zapowiedzi. Tak samo jak zapowiedzi podwyższenia ceny badania.

    --
    SW3

  • 8. Data: 2023-12-30 00:45:44
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    > terminem ale 30 dni przed możesz. Data wpisana w dowód czy CEPIK musi
    > być datą wykonania przeglądu. Nie można wpisywać sobie daty z przyszłości.

    A co jedno z drugim ma wspólnego? Wpisuje datę wykonania przeglądu
    zgodnie z rzeczywistością a datę do wykonania następnego z przyszłości
    odpowiednio do przepisów. Widać nie zrobili przepisu że ma wpisać
    później choć sam przepis o tym, że jest ważne dłużej mogli zrobić.

  • 9. Data: 2023-12-30 01:02:12
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    > wolnym od pracy ani sobotą"
    > https://moto.infor.pl/auto/inne-formalnosci/5595820,
    termin-badania-technicznego-w-niedziele.html

    Więc jeśli "termin przypada na" to w rubryce "termin następnego badania"
    dowodu rejestracyjnego może być wpisany tak, jak przypada a upływał
    będzie w pierwszy dzień roboczy.

  • 10. Data: 2023-12-30 01:36:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 30 Dec 2023 01:02:12 +0100, io wrote:
> [...]
    >>

    > Więc jeśli "termin przypada na" to w rubryce "termin następnego badania"
    > dowodu rejestracyjnego może być wpisany tak, jak przypada a upływał

    Tak gwoli ścisłości, to w ustawie jest
    "5. Okresowe badanie techniczne pojazdu przeprowadza się corocznie,
    z zastrzeżeniem ust. 6–10."

    Brzmi, jakby chodziło o rok kalendarzowy :-)

    Ale juz w innych miejscach jest o terminie badania, więc widać ustawa
    się pogodziła z rzeczywistością :-)

    w szczegĂłlnosci
    6. "... a następnie przed upływem kolejnego roku od dnia
    przeprowadzenia badania."

    A nie tam "po", bo niedziela była :-)

    I o Ĺźadnych 30 dniach nie ma mowy.

    J.