  • 101. Data: 2022-11-17 19:49:26
    Temat: Re: [OT] Neostrada
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Krzysztof Gajdemski napisał:

    > No ale akurat pasożytowanie było nielegalne i tępione (potem przestało
    > być modne).

    Było co tępić? Bo "można", to jedno, ale jeszcze komuś musi się chcieć
    taką bramkę zrobić. I mieć w tym jakiś cel (choć to akurat nie jest
    warunkiem koniecznym).

    > Może za bardzo uprościłem. Bramka WWW + jakiś uproszczony serwer NNTP
    > (albo nawet zwykły Inn) znajdowały się po drugiej stronie. Od nas
    > prawie normalny feed. Więc oczywiście bramki "nie należały" do serwera
    > i obsługiwał je ktoś inny. Dlaczego akurat tak? Długa historia, pełna
    > luk zresztą.

    Coś mi zaczyna świtać. Chyba wyobrażam sobie motywację kogoś, kto uruchamia
    projekt pod nazwą "dedykowana bramka news w Naszej Supersieci".

    --
    Jarek

  • 102. Data: 2022-11-28 00:00:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-11-17, Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl> wrote:

    > Mi się jednak wydaje, że akurat ta była dobrana wyjątkowo niefortunnie.
    > Ludziom się wydawało, że to tylko dla klientów Neostrady i nawet nie
    > próbowali korzystać.

    A on był zawsze dla wszystkich? Wkrótce zaczęło też funkcjonować pojęcie
    dzieci neostrady i pewnie znalazło(by) się sporo takich co woleliby wtedy
    poszukać alternatywnego serwera.

    > W tym przypadku to byłaby nawet lepsza opcja.

    Faktycznie, dzieci 193.110.121.168 nie brzmi zbyt dumnie.

    --
    Marcin

  • 103. Data: 2022-11-28 10:36:04
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marcin Debowski napisał:

    > A on był zawsze dla wszystkich? Wkrótce zaczęło też funkcjonować pojęcie
    > dzieci neostrady i pewnie znalazło(by) się sporo takich co woleliby wtedy
    > poszukać alternatywnego serwera.

    Woleli i wolę swą łatwo realizowali. Sporo było serwerów NNTP, które nie
    nakładały ograniczeń korzystającym z nich. Na ogół cieszyły się znacznie
    lepszą opinią, zwałaszcza te związane którąś siecią akademicką. Na drugim
    końcu był ten, o którym teraz mowa -- nic, co miało jakikolwiek związek
    z TPSA, nie mogło być dobre. Trudno teraz dociekać, na ile wynikało to z
    różnic w poziomie tchnicznym, a ile w tym było psychologii.

    --
    Jarek