  • 1. Data: 2017-01-02 09:54:25
    Temat: Oc a koszty własne TU
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Dziś w tok fm klejna audycja o OC.

    Poajwiła sie infiormacja ze TU w ramach kosztów własnych wydają:
    - 7% na koszty administracyjne
    - 14% na koszty sprzedazy polis.

    Pamietam, ze bodaj Cavallino podawał wczesniej ze te koszty sa w granicach
    1/3 przychodów. Czyli brakuje jakis 7-8%.

    Ma ktoś dokładniejsze dane?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."

  • 2. Data: 2017-01-02 13:08:16
    Temat: Re: Oc a koszty własne TU
    Od: masti <g...@t...hell>

    Budzik wrote:

> [...]
    >
    > Pamietam, ze bodaj Cavallino podawał wczesniej ze te koszty sa w granicach
    > 1/3 przychodów. Czyli brakuje jakis 7-8%.

    a np. reklama w tym jest?

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 3. Data: 2017-01-02 13:19:14
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 2 Jan 2017 08:54:25 +0000 (UTC), w
    <X...@1...0.0.1>, Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał(-a):

    > Ma ktoś dokładniejsze dane?

    Jeszcze trzeba zorientować się jak są księgowane renty i tym podobne
    długoterminowe wydatki.

  • 4. Data: 2017-01-02 18:00:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości

    >Jeszcze trzeba zorientować się jak są księgowane renty i tym podobne
    >długoterminowe wydatki.

    Przy PZU czy Warcie moze to byc bez wiekszego znaczenia - placa te
    renty od dawna, to na jedno wychodzi (chyba, ze ilosc rosnie).
    Ale przy mlodszych towarzystwach kto wie

    J.

    P.S. a czemu "Towarzystwo" ?

  • 5. Data: 2017-01-02 18:39:07
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik r...@k...pl r...@k...pl ...

    > Jeszcze trzeba zorientować się jak są księgowane renty i tym podobne
    > długoterminowe wydatki.

    To sa wydatki odszkodowawcze wiec nie o nie chodzi.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Chyba mam zdolności prekognicyjne - wczoraj rano, wyjmując resztki

  • 6. Data: 2017-01-02 18:39:08
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik masti g...@t...hell ...

    > a np. reklama w tym jest?

    Jakbym wiedział to bym nie pytał :)))

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)

  • 7. Data: 2017-01-02 18:47:46
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 2 stycznia 2017 18:39:09 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik r...@k...pl r...@k...pl ...

    > To sa wydatki odszkodowawcze wiec nie o nie chodzi.

    Nie pamietam ale chyba JF dał jakiś wycinek teksu w którym było zapisane
    koszty i przychody i Kogutek zuważył że różnica jest 3 mld zł= zysk.
    Też mnie to zastanowiło.

    Zresztą dla PZU i Warty powinny być dostępne bilanse bo one są na GPW

  • 8. Data: 2017-01-02 20:00:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    napisał:
> [...]
    >Też mnie to zastanowiło.
    >Zresztą dla PZU i Warty powinny być dostępne bilanse bo one są na GPW

    W bilansach/raportach nie wszystkie rzeczy wyczytasz, bo trzeba podac
    podsumowane. A dokladniej to niekoniecznie.

    Cos tam podaja sami
    http://piu.org.pl/analizy/project/1986/pagination/1

    cos tam wymaga KNF
    http://www.knf.gov.pl/opracowania/rynek_ubezpieczen/
    index.html

    J.

  • 9. Data: 2017-01-02 20:02:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.01.2017 o 18:00, J.F. pisze:

    > P.S. a czemu "Towarzystwo" ?

    Bo historycznie, to się "towarzystwo" zbierało i dobrowalnie każdy
    wpłacał do wspólnego wora, żeby jak się komuś z towarzystwa krzywda
    stała, to z tego wora go wspomóc. Więc to było "towarzystwo ubezpieczeń
    wzajemnych". A potem wszedł wolny rynek ze swoją niewidzialną ręką i
    okazało się, że to dobry biznes, zwłaszcza jak się swoich towarzyszy
    wyjebywało na odszkodowaniach;)

    Shrek

  • 10. Data: 2017-01-02 20:11:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >niewidzialną ręką i okazało się, że to dobry biznes, zwłaszcza jak
    >się swoich towarzyszy wyjebywało na odszkodowaniach;)

    No ale wieki minely, a tu nadal towarzystwa.

    choc przepraszam, w 2003 napisano ustawe od nowa, teraz mamy Zaklady

    J.