  • 51. Data: 2011-02-18 16:06:37
    Temat: Re: Odcinkowe pomiary predkosci na trasach z DC do Krakowa i na Gierkowce?
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-02-16 00:19, J.F. pisze:

    > Daj linka do przetargu na tych 20 tys kamer.

    Nie trzeba montować nowych kamer. Kamer będzie przybywać ale generalnie
    każde kamery np te z monitoringu miejskiego będzie można użyć do tych
    systemów.

    Instaluje się kamery do nich dokłada się system pomiaru a później się to
    homologuje i można wystawiać mandaty.

    Słyszałeś o projekcie CONNECT?
    No to proszę http://www.pkd.org.pl/pliki/referaty/malasek.pdf

    Jednym z założeń w ciągu 20 lat jest unieruchomienie pojazdu jeżeli
    pojazd wyczuje alkohol u kierowcy.
    W nowych samochodach będą motowane moduły GPS z GSM z akcelerometrami
    tak aby w razie wypadku po przekroczeniu pewnego G wezwać pomoc.
    To oczywiście plus. Ale minus o którym się szeroko nie mówi to
    sprawdzanie prędkości jazdy wg GPS na danych obszarze, opłaty za drogi -
    wszystkie!

    Sprawdzanie ważnych polis OC, badania technicznego (słynne wdrożenia do
    SKP) jest możliwe praktycznie już. Brakuje jeszcze niektórych towarzystw
    ubezpieczeniowych które prześlą do centralnej bazy danych o polisach. W
    tej chwili na pewno działa to dla PZU, Warty, Allianz i jeszcze kilku
    mniejszych firm a docelowo będzie dla wszystkich.

    > Raczej mysle ze jestes jak dziennikarze - robisz z igly .. czolg co
    > najmniej.

    Dziennikarze pieprzą to fakt ale taki system powstanie.

    > Ale ty piszesz ze juz dziala w Polsce na szeroka skale.
    >
    > W koncu nie wiem - zeszloroczna ustawa przeszla ?
    > System automayczny bedzie, ale kiedy ?

    System będzie uruchomiony do maja-czerwca-lipca na PD od Warszawy.

    > To w nastepnej generacji - samochod nie ruszy poki mu sie PJ i karty
    > kredytowej nie wsadzi do szczeliny, a potem stanie w pol drogi -
    > limit kredytowy sie wyczerpal, albo PJ przerobi na konfetti :-)

    Mniej więcej. Nie ruszy jak będzie czuł alkohol. Nie ruszy jak nie masz
    ważnej polisy OC i nie ruszy jak nie zapłaciłeś za np podatek drogowy...

    > ale mozna czy juz dziala ?

    CEPIK plus bazy UFG, KGP i już masz dane których potrzebujesz. Dodam że
    częściowo zintegrowane.

    > To nawet czasem pokazuja - jedzie sobie pan policjant, a komputerek mu
    > piszczy - pojazd skradziony, podatek nie zaplacony. Bo kamerka patrzy
    > na pobocze i sprawdza wszystkie tablice. Juz w uzyciu w paru krajach.
    > Oczywiscie chodzi o ten podatek :-)

    W Warszawie monitoring miejski wskazuje skradzione nr rej pojazdów od
    jakiś 5 lat mniej więcej...

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 52. Data: 2011-02-18 16:12:39
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-02-15 10:18, Axel pisze:
    > Ktos cos slyszal, ze podobno uruchomili "w wielu miejscach" na powyzszych
    > trasach odcinkowe pomiary predkosci?
    > Bo takie pogloski dzis do mnie doszly...

    Tu masz więcej:

    http://tinyurl.com/6e3nvfs

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 53. Data: 2011-02-23 19:15:00
    Od: ALGI <a...@N...o2.pl>

    Dnia Tue, 15 Feb 2011 21:57:53 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):

    > W Skynecie mialo nie byc punktow. System jest
    > zainstalowany. Jest bardzo nowoczesny, najnowocześniejszy w Europie. Unia dała
    > na niego kasę bo nie może tak być że wszędzie kierowcy wytresowani a tutaj
    > dzicz.

    Gdzie o tym można przeczytać?
    Nie chodzi mi o gdybanie sobie bo staram się jeździć przepisowo i mi to nie
    przeszkadza natomiast chciałbym trochę poczytać o systemie ogólnie, co i
    jak, może jakies techniczne szczegóły .... że jest właśnie
    najnowocześniejszy itd....
    Ot z ciekawości inżynierskiej... :)

  • 54. Data: 2011-02-23 19:34:40
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Wed, 23 Feb 2011 19:15:00 +0100, ALGI <a...@N...o2.pl> wrote:

    >Gdzie o tym można przeczytać?

    Nigdzie. Zadałem pytanie, gdzie niby jest te 20 tys. kamer
    zainstalowanych. Zero odpowiedzi.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280