  • 1. Data: 2021-07-08 18:56:21
    Temat: Oddam CD/DVD z EP 2000-2009
    Od: pytający <r...@p...fm>

    Oddam, w dobre ręce, płyty CD/DVD z EP 2000-2009,
    około 250 płyt.
    Odbiór osobisty: Kraków
    Ewentualna wysyłka na koszt odbiorcy.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2021-07-12 09:53:47
    Temat: Re: Oddam CD/DVD z EP 2000-2009
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-07-08 o 18:56, pytający pisze:
    > Oddam, w dobre ręce, płyty CD/DVD z EP 2000-2009,
    > około 250 płyt.
    > Odbiór osobisty: Kraków
    > Ewentualna wysyłka na koszt odbiorcy.
    >
    > Pozdrawiam

    Też mam spory zestaw (nie wiem od kiedy, ale jakoś do 2020 i w Gdańsku),
    żadna nie widziała drive'u.
    Od dawna chciałem to wyrzucać ale nie wiem jak to się robi legalnie.
    Wiem, że to nie jest czysty plastik, ale od jakiegoś czasu u nas na
    pojemnikach na plastik piszą, że plastik i metal - na moją logikę to by
    pasowało.
    Ktoś mi mówił, że to na zużyty sprzęt elektroniczny - tylko to mi się
    akurat kłóci z moją logiką bo tam żadnej elektroniki w tym nie ma.
    P.G.

  • 3. Data: 2021-07-12 10:13:58
    Od: MKi <...@...com>

    W dniu 2021-07-12 o 09:53, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > Ktoś mi mówił, że to na zużyty sprzęt elektroniczny - tylko to mi się
    > akurat kłóci z moją logiką bo tam żadnej elektroniki w tym nie ma.

    Według oficjalnego gdańskiego słownika segregacji

    https://www.gdansk.pl/wiadomosci/slownik-segregacji-
    znakomity-przewodnik-o-tym-jak-segregowac-co-i-gdzie
    -wyrzucac-do-pobrania-na-gdansk-pl,a,192597

    płyty CD (a więc chyba i DVD) należy wrzucać do resztkowych
    - jest na stronie 16. Także "opakowanie płyty CD" do resztkowych.

    A faktycznie w wielu miastach (ale nie w Gdańsku) jest info, że
    płyty CD/DVD trzeba do ZSEiE. Pewnie spotkały się dwie mało
    techniczne osoby - jedna napisała, że nośniki danych
    (w domyśle: pendrajwy) to ZSEiE, a druga to rozciągnęła na
    płyty - w końcu też nośniki danych. Ale to tylko moja teoria.

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 4. Data: 2021-07-12 10:25:48
    Od: pytający <r...@p...fm>

    Witam,
    oferta z CD/DVD już nieaktualna.
    W Krakowie są eko-pudełka:
    https://mpo.krakow.pl/pl/mieszkancy/uslugi/ekopudelk
    I tam też wylądowała cała kolekcja.

    Pozdrawiam
    pytający

  • 5. Data: 2021-07-12 12:08:57
    Od: stary grzyb <s...@o...pl>

> [...]

    > płyty CD (a więc chyba i DVD) należy wrzucać do resztkowych
    > - jest na stronie 16. Także "opakowanie płyty CD" do resztkowych.

    Wg http://www.wyrzucam.to/
    "Płyty CD należy wyrzucić do pojemnika na pozostałości po segregacji
    ponieważ nie nadają się do recyklingu."

  • 6. Data: 2021-07-12 13:56:44
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 12.07.2021 09:53, Piotr Gałka wrote:

    > Też mam spory zestaw (nie wiem od kiedy, ale jakoś do 2020 i w Gdańsku),
    > żadna nie widziała drive'u.

    Mówimy o zestawie płyt z EP? Gdyby miały wylądować w koszu, to znajdzie
    się dla nich miejsce u mnie. ;)

  • 7. Data: 2021-07-12 14:25:02
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-07-12 o 13:56, Atlantis pisze:

    > Mówimy o zestawie płyt z EP? Gdyby miały wylądować w koszu, to znajdzie
    > się dla nich miejsce u mnie. ;)

    Tak. Mówimy o płytach z EP.
    Mam dwa wypełnione pudełka (takie po 50 szt płyt RW) i to są chyba same EP.
    W szufladzie mam 18cm stosik w foliowych obwolutach i to też jest tylko
    EP. Nie było czasu aby je 'zagęścić'.
    Mam też 21cm stosik (gołych płyt bez obwolut) i w tym są EP i inne z
    jakichś firm elektronicznych.
    Mam też na półce rządek 47cm płyt z firm elektronicznych (w papierowych
    obwolutach więc samych płyt mniej).

    Na pakowanie, wysyłanie nie mam ochoty.
    Nie wiem skąd jesteś. Jakbyś chciał kiedyś wpaść do mnie to mogę
    obiecać, że na razie nie będę wyrzucał.

    Zapewne, po przejrzeniu, jakąś część (ale nie EP) będę chciał sobie
    zachować 'na pamiątkę'.
    P.G.

  • 8. Data: 2021-07-12 20:15:55
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 12.07.2021 o 12:08, stary grzyb pisze:

    > Wg  http://www.wyrzucam.to/
    > "Płyty CD należy wyrzucić do pojemnika na pozostałości po segregacji
    > ponieważ nie nadają się do recyklingu."

    No to chyba, że w XXI wieku.
    Pewien mój znajomy w latach 90-tych przerabiał płyty CD na granulat,
    który potem był wysyłany do Niemiec i przerabiany na coś tam.

  • 9. Data: 2021-07-13 09:01:36
    Od: MKi <...@...com>

    W dniu 2021-07-12 o 20:15, nadir pisze:

    > No to chyba, że w XXI wieku.
    > Pewien mój znajomy w latach 90-tych przerabiał płyty CD na granulat,
    > który potem był wysyłany do Niemiec i przerabiany na coś tam.

    Bo kiedyś płyty CD były z poliwęglanu. Można było je zwinąć w trąbkę.
    Nie wiem z czego są teraz, ale przy próbie ugięcia pękają.

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 10. Data: 2021-07-13 16:10:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Jul 2021 09:01:36 +0200, MKi wrote:

    > Bo kiedyś płyty CD były z poliwęglanu. Można było je zwinąć w trąbkę.
    > Nie wiem z czego są teraz, ale przy próbie ugięcia pękają.

    Nie pamietam takich.
    IMO - od zawsze byly z poliweglanu i pekaly.
    PC uzywano tez np do lamp samochodowych.

    I dopiero gdzies znacznie pozniej zdziwily mnie "walizki z
    poliweglanu", ktore takie miekkie i gumowate byly ...

    J.