  • 1. Data: 2009-08-19 12:49:35
    Temat: Odlew z piany montażowej ???
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    Czołem.

    Czy z popularnej piany montażowej da się coś wykombinować w formie ? Po
    co mi to - kombinuję jak by obłożyć narożną wannę glazurą po wielokącie.
    Trzeba by zrobić ruszt, ale nie ma jak umocować go do wanny, bo w
    założeniach zabudowa wanny *nie ma wspierać się na podłodze*. Stąd
    pomysł aby całą przestrzeń wanna - płytka wypełnić czymś lekkim, co się
    da zaformować, da mi pożądany kształt i jeszcze będzie się nadawało na
    podłoże do płytek.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2009-08-19 13:03:03
    Temat: Re: Odlew z piany montażowej ???
    Od: myszek <k...@l...tpsa.pl>

    PeJot wrote:

> [...]
    > pomysł aby całą przestrzeń wanna - płytka wypełnić czymś lekkim, co się
    > da zaformować, da mi pożądany kształt i jeszcze będzie się nadawało na

    Dac sie da, trzymac sie bedzie - nawet jak ksztalt nie wyjdzie idealny,
    to mozna obrobic zastygnieta pianke mechanicznie.

    Mimo to odradzam: piana montazowa latwo nasiaka woda i uzyta przy
    wannie gwarantuje wystapienie plesni.
    Jezeli juz, to lepiej postarac sie o nienasiakajaca pianke
    dwuskladnikowa.

    pozdrowienia

    krzys

    --
    _^..^_)_
    \ /

  • 3. Data: 2009-08-19 15:03:09
    Od: jakub tarczewski <anhin@o2_wytnijjakbyco.pl>

> [...]
    > wannie gwarantuje wystapienie plesni.
    > Jezeli juz, to lepiej postarac sie o nienasiakajaca pianke

    hmmm... wydaje mi się że nawet w najmokrzejszej łazience warunki są
    nieco łagodniejsze niż w komorach wypornościowych łódki ;-) A serio
    -kolejną wannę pryskam zwykłą pianką budowlaną i jakoś nie zauważyłem
    nasiąkania. Inna rzecz, że zawsze pilnuję żeby pozostała szczelina
    między podłogą a pianką. Pianka PUR to chyba jednak nadmiar szczęścia (i
    kasy...)
    Ale pomysł jest zły z innych powodów: nie wyobrażam sobie w warunkach
    domowego warsztatu wyrównania pianki montażowej tak żeby nadawała się na
    podłoże do płytek. Można próbować z jakimś dobrze ustabilizowanym
    szalunkiem, ale łatwe to nie będzie. A obróbka mechaniczna -z moich
    doświadczeń wynika że lepiej nawet nie próbować. Może ktoś ma inne.

  • 4. Data: 2009-08-20 16:58:45
    Od: myszek <k...@l...tpsa.pl>

    jakub tarczewski wrote:

    > hmmm... wydaje mi się że nawet w najmokrzejszej łazience warunki są
    > nieco łagodniejsze niż w komorach wypornościowych łódki ;-)

    A zagladales kiedys do komor lodki, wypelnionych pianka
    montazowa (np. stary Orion)? Wolalbys nie zagladac...

    > A serio
    > -kolejną wannę pryskam zwykłą pianką budowlaną i jakoś nie zauważyłem
    > nasiąkania. Inna rzecz, że zawsze pilnuję żeby pozostała szczelina
    > między podłogą a pianką.

    Ja z kolei kleilem plytki do sciany pianka budowlana - nie jest to
    szybka technologia ani bardzo precyzyjna, ale nie wymaga zadnego
    przygotowania podloza. Kiedy jednak zwlekalem kilka tygodni z
    zafugowaniem sciany, czesto polewanej prysznicem, pojawil sie
    grzyb. Z zafugowanymi scianami nie bylo takich klopotow,
    ale z wanna to nie wiem...

    pozdrowienia

    krzys

    --
    _^..^_)_
    \ /

  • 5. Data: 2009-08-20 17:35:58
    Od: jakub tarczewski <anhin@o2_wytnijjakbyco.pl>

    > A zagladales kiedys do komor lodki, wypelnionych pianka
    > montazowa (np. stary Orion)? Wolalbys nie zagladac...

    zaglądałem. Ba, jakieś 10 lat temu nawet wydłubywałem spod koi w takiej
    jednej samoróbce (coś pośredniego między FD a Misiem ;-)), co i tak
    poszła potem na opał. To nawet było dość ciekawe: pół tej niby komory
    wypornościowej było zasmarkane jednym ciągiem, i to pół ociekało wodą i
    śmierdziało, a drugie pół zasmarkano kropelkami, widać dysza się
    zatkała. I te kropelki były suchutkie. Znaczy, powierzchnia takiego
    smarka jest całkiem szczelna. Ale i tak niewiele z tego dla szkutnictwa
    wynika ;-)

> [...]
    > zafugowaniem sciany, czesto polewanej prysznicem, pojawil sie
    > grzyb. Z zafugowanymi scianami nie bylo takich klopotow,

    a bo w budownictwie jest zasada że woda musi spływać... a jak spłynie,
    to musi gdzieś wsiąknąć albo odparować a najlepiej zniknąć gdzieś w
    jakimś odpływie. W tym wypadku spływanie było dosyć jednak utrudnione,
    wilgoć "stała" w warstwie pianki i stąd problem. Tak to sobie
    przynajmniej wyobrażam.

  • 6. Data: 2009-08-21 08:05:06
    Od: "Adrian S." <n...@w...pl>

    PeJot wrote:

> [...]
    > pomysł aby całą przestrzeń wanna - płytka wypełnić czymś lekkim, co się
    > da zaformować, da mi pożądany kształt i jeszcze będzie się nadawało na

    jeśli chodzi o piankę PU to ja używałem w mieszkaniu żeby gipsem obłożyć
    kątowniki podpierające parapet - najpierw pianka PU, potem wyrównać nożem,
    na wierzch równiutko gips.

    --
    Adrian Socho
    "dyskietki? Chodzi o te małe plastikowe kwadraciki