  • 1. Data: 2009-08-12 13:29:22
    Temat: Stanowisko do cięcia rur
    Od: "Gejzero" <g...@p...onet.pl>

    Witam,
    Szukam maszyny dedykowanej do cięcia rur na odcinki o powtarzalnej długości
    z określoną dokładnością.
    Maksymalna średnica rury około 70 mm grubość ścianki 2-3 mm
    Ilość cięć około 1000 na dzień "zmianę". - odpadają reczne mechaniczne
    ucinarki do rur.
    Teraz gość męczy się na tokarce, ale jest to bardzo nieekonomiczne, bo rury
    nie moze podać od strony wrzeciona - za mały przelot.

    Pozdrawiam

    Gejzero.

  • 2. Data: 2009-08-12 20:53:56
    Temat: Re: Stanowisko do cięcia rur
    Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Gejzero" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Teraz gość męczy się na tokarce, ale jest to bardzo nieekonomiczne, bo
    > rury nie moze podać od strony wrzeciona - za mały przelot.

    Miałem kilka takich pił pod opieką w połowie lat 70-tych
    w FSM w Tychach. Cięły rury stalowe od 1 do 90 mm.
    Napęd frezu był elektryczny, napędy posuwu i uchwytu były
    pneumatyczne. Dokładność cięcia na długości 1000 mm
    była większa niż 0,1 mm. Maszyny były produkowane,
    może składane tylko?, w Polsce, ale części były z całej Europy.
    Maszyna była wielkości sporego biurka, ale rurę można
    było założyć praktycznie dowolnie długą.

    ...i tu problem, bo za żadne skarby nie mogę sobie
    przypomnieć nazwy producenta...

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 3. Data: 2009-08-13 20:31:55
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    > Teraz gość męczy się na tokarce, ale jest to bardzo nieekonomiczne, bo rury
    > nie moze podać od strony wrzeciona - za mały przelot.

    Mogę Cie skontaktować z kimś kto Ci zrobi przecinarkę plazmową do rur. Jak
    jesteś zainteresowany to podaj tutaj adres do korespondencji.

  • 4. Data: 2009-08-14 07:52:19
    Od: "Gejzero" <g...@p...onet.pl>

    kogutek <k...@v...pl> wrote:
    > Mogę Cie skontaktować z kimś kto Ci zrobi przecinarkę plazmową do
    > rur. Jak jesteś zainteresowany to podaj tutaj adres do korespondencji.

    Tylko że plazma do tego zastosowania to armata na wróbla :)

    Najlepsze było by cos w rodzaju tokarki z automatycznym uchwytem i
    podajnikiem od strony wrzeciona. Cięcie za pomocą noza tokarskiego albo
    nożem rolkowym. Tylko w przypadku noża rolkowego przydało by się podparcie
    od środka rury aby sie nie wgniatala do środka.

    Gejzero.

  • 5. Data: 2009-08-14 09:50:59
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    > nożem rolkowym. Tylko w przypadku noża rolkowego przydało by się podparcie
    > od środka rury aby sie nie wgniatala do środka.

    Z opisu wynika ze potrzebna maszyna produkcyjna a chcesz szkłem dupę obetrzeć.
    Nie napisałeś jakie długie mają być odcinki. Bo jak mają mieć 10 centymetrów
    długości to da się na przerobionej tokarce. Tylko sensu w tym nie ma no i jak
    ktoś nie wie jak to musi mieć tokarkę z przelotem 100mm. Do takiej roboty
    zaprzęga się specjalizowane maszyny w pełni zmechanizowane. A takie robi się na
    indywidualne zamówienie. Potrafią robić tylko jedną operację. W Twoim przypadku
    potrafią ciąć rurę. Tylko rurę i nic więcej. Za to właściciel maszyny nie
    potrzebuje wykwalifikowanego pracownika. Nie płaci maszynie zusu, pensji, nie
    kupuje ubrań roboczych itd. Cały cywilizowany przemysł jest w tej chwili oparty
    na specjalizowanych urządzeniach i maszynach. Nie ma już fabryk gdzie na hali
    stoi 30 tokarek, 10 frezarek i 5 pras. I przy dwóch zmianach potrzeba było 130
    osób do ich obsługi. Teraz stoi tam 20 specjalizowanych urządzeń pracujących na
    3 zmiany i obsługuje je 20 osób, które tak naprawdę mają bardzo mało do roboty.
    Dla mnie mogą te rury laubzegą ciąć. Zaproponowałem rozwiązanie problemu a Ty
    jeszcze nic o nim nie wiesz i już chcesz zaoszczędzić. Wiesz jak jest w
    cywilizowanym Świecie. Ktoś potrzebuje maszynę do cięcia rur. Jak podchodzącej
    nie ma nikt w ofercie to się zleca wykonanie specjalistycznej firmie, a nie
    kombinuje samemu. Bo jak ktoś sobie sam nie może poradzić z jakąś operacją to
    znaczy że się nie zna i jak chce to robić to musi zapłacić za to że ktoś inny
    wie. I teraz podstawowe pytanie. Chcesz taką specjalizowaną maszynę czy tylko
    chcesz sobie popisać?

  • 6. Data: 2009-08-14 22:09:39
    Od: "Gejzero" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > inny
    > wie. I teraz podstawowe pytanie. Chcesz taką specjalizowaną maszynę czy

    Nie denerwuj się,
    Naprawdę odpada palenie tego plazmą. Lepiej to zrobić nożem tokarskim, nie
    potrzeba dalszej obróbki.
    W sumie to juz nie chodzi o metodę cięcia tylko o zmyślne podanie rury jak w
    automacie prętowym od strony wrzeciona.
    Dokładnie tak jak piszesz tokarka z przelotem 100 mm a nawet 100 mm to
    troszke za mało bo odpowiedn uchwyt z mocowaniem mechanicznym potrzebuje
    cięgna w postaci rury o średnicy 100 mm przechodzącej przez wrzeciono.
    Mała zmiana wymagań - Maszyna ta będzie jednak robiła jeszcze jedną
    operację na odcinanym kawałku rury - nacinanie czegoś w rodzaju gwintu w
    celu powiększenia powierzchni kontaktu części wewnętrznej. Długość kawałków
    jest w okolicach 10 - 12cm.

    W ogóle to szukałem gotowej maszyny, choć wychodzi na to że chyba będzie
    lepiej zrobić taką a druga sprawa to jeszcze nie wiadomo czy klient się
    zdecyduje na takie udogodnienia ?

    Gejzero