  • 1. Data: 2009-08-20 15:17:08
    Temat: mini elektrownia - podpatrzone - ma to sens?
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Wlasnie wrocilem od takich malo-znajomych
    na dzialce maja taki wiatraczek z polkol (jak do mierzenia predkosci wiatru
    tyle ze wiekszy troche)
    wsadzone to na oske alternatora od poloneza
    wszystko na slupku moze ze 3 merty mial
    na dole akumulatorek 36Ah
    na dzialce lampy diodowe, i okap tez podswietlony diodami
    ponoc zalatwia im to cale oswietlenie dziaki w nocy
    widzialem - trosze widmowe ale chodzic mozna spokojnie (wialo tak srednio
    raczej)
    tak sie zastanawiam...
    inwestycja groszowa,
    ma to sens?
    jaka moc ma taki alternator?
    bo moze dwa czy trzy pociagnely by i lodowke?

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 2. Data: 2009-08-20 17:24:40
    Temat: Re: mini elektrownia - podpatrzone - ma to sens?
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > tak sie zastanawiam...

    Też o tym myślałem.

    > inwestycja groszowa,
    > ma to sens?
    > jaka moc ma taki alternator?
    > bo moze dwa czy trzy pociagnely by i lodowke?

    600W?

    zyga
    --
    A fe, A psik, A ha

  • 3. Data: 2009-08-20 17:26:32
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 20 Sie, 16:17, "HANA" <h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > ma to sens?
    > jaka moc ma taki alternator?
    > bo moze dwa czy trzy pociagnely by i lodowke?

    No właśnie, Pluton, gdzie twój Savonius?

    Moim zdaniem- pewnie że ma sens. Lodówka może być mała, wiatrak
    duży... Jakiś kompromis zawsze gdzieś jest. Tylko czym to chronić
    przed złodziejami?
    Konrad

  • 4. Data: 2009-08-20 17:58:46
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki"
    <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.n
    a.com> napisał w
    wiadomości news:h6jvmr$mne$5@news.interia.pl...

    > Też o tym myślałem.

    > 600W?

    no jak by dawal nawet 300W to przy trzech i piwo bedzie zimne i TV tez
    pociagnie ;-)

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 5. Data: 2009-08-20 19:14:21
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > no jak by dawal nawet 300W to przy trzech i piwo bedzie zimne i TV tez
    > pociagnie ;-)

    A w jaki sposób zamierzasz uzyskać prędkość obrotową alternatora rzędu
    3000obr/min?

    zyga
    --
    A fe, A psik, A ha

  • 6. Data: 2009-08-20 19:15:14
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > No właśnie, Pluton, gdzie twój Savonius?
    >
    > Moim zdaniem- pewnie że ma sens. Lodówka może być mała, wiatrak
    > duży... Jakiś kompromis zawsze gdzieś jest. Tylko czym to chronić
    > przed złodziejami?

    Wzmocnionym elektrycznym pastuchem.
    ;-)

    zyga
    --
    A fe, A psik, A ha

  • 7. Data: 2009-08-20 19:29:30
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    wiadomości news:h6k64g$ul1$3@news.interia.pl...

    > A w jaki sposób zamierzasz uzyskać prędkość obrotową alternatora rzędu
    > 3000obr/min?
    >
    > zyga
    > --
    > A fe, A psik, A ha

    A to jak raz sprawdzilem na samochodzie ;-)
    przelozenie na alternator jest u mnie 1,5:1
    przy 1000 rpm sinika mam ladowanie 13,8V czyli starczy
    znaczy alternator musi robic jakies 1500 rpm
    wyglada ze jakas przkladnia by sie przydlala...

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 8. Data: 2009-08-20 19:51:33
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

> [...]
    > znaczy alternator musi robic jakies 1500 rpm
    > wyglada ze jakas przkladnia by sie przydlala...

    A prąd ładowania zmierzyłeś?

    zyga
    --
    A fe, A psik, A ha

  • 9. Data: 2009-08-20 19:55:33
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    wiadomości news:h6k8a7$1n3$2@news.interia.pl...

    > A prąd ładowania zmierzyłeś?

    no wlasnie nie mam czym
    miernik za maly poszedl by z dymem
    stad moje pytania...

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 10. Data: 2009-08-20 20:17:18
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > no wlasnie nie mam czym
    > miernik za maly poszedl by z dymem
    > stad moje pytania...

    Bocznik 50A pożycz.
    ;-)

    A prąd ładowania jest nie większy niż 12-15A.

    zyga
    --
    A fe, A psik, A ha