  • 1. Data: 2009-08-16 10:12:40
    Temat: Klej polipropylen-PCV
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    Witam !

    Mam rurkę z PCV o średnicy 45 mm. Rurka pełni jedynie rolę osłony i ma
    być umieszczona na zewnątrz w pozycji pionowej. Od góry zatkana jest
    czymś w rodzaju korka wykonanego z polipropylenu. Korek wchodzi do
    wnętrza rurki na głębokość około 5 mm. Jaki klej/silikon/itp. polecacie
    do sklejenia tych elementów aby uzyskać szczelne połączenie (ochrona
    przed deszczem) odporne na warunki atmosferyczne (min. 2 lata).
    Wytrzymałość mechaniczna połączenia nie jest zbyt istotna. Korek i rurka
    mają zatrzask tak więc bez żadnego kleju jedno z drugiego nie wypadnie.
    Mam do sklejenia około 1000 takich elementów.

    Paweł

  • 2. Data: 2009-08-16 11:22:08
    Temat: Re: Klej polipropylen-PCV
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    > mają zatrzask tak więc bez żadnego kleju jedno z drugiego nie wypadnie.
    > Mam do sklejenia około 1000 takich elementów.

    Zwykły silikon sanitarny. Najtańszy jaki znajdziesz. A nie mogłeś korków z PCV
    zrobić?

  • 3. Data: 2009-08-16 14:38:05
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Zwykły silikon sanitarny. Najtańszy jaki znajdziesz. A nie mogłeś korków z PCV
    > zrobić?

    Zupełnie przypadkowo znalazłem gotowy element mogący pełnić rolę korka.
    Jego wielkość, kształt, kolor itp. okazały się idealne do mojego
    zastosowania. Element ten jest produkowany tylko z PP do zupełnie innego
    zastosowania w bardzo dużych ilościach. Te potrzebne mi 1000 szt. będzie
    niewiele droższe od tego silikonu. Myślę, że w tych warunkach raczej
    producentowi nie będzie się chciało nawet pomyśleć o jakiś zmianach.

    Powracając jednak do tematu...
    Jak silikon nałożyć równo i w odpowiedniej ilości na niewielki element ?

    Paweł

  • 4. Data: 2009-08-16 15:31:23
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "Paweł"

    > Jak silikon nałożyć równo i w odpowiedniej ilości na niewielki element ?

    Elektryczny wyciskacz i odpowiedni elastyczny wężyk założony na kartusz.
    Ale można i strzykawką. Tylko trzeba odpowiednio ją napełniać aby powietrza
    nie było w masie.
    A rurka termokurczliwa nie może być? 8 zł mb.

    Robert

  • 5. Data: 2009-08-16 18:47:31
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    >
    > Powracając jednak do tematu...
    > Jak silikon nałożyć równo i w odpowiedniej ilości na niewielki element ?

    Nakładasz tak żeby przy wciśnięciu trochę wyszło na zewnątrz. Obcierasz to
    szmatą. Jak ma tam być coś pomalowane to musi być pomalowane przed pobrudzeniem
    silikonem. Potem będzie bardzo trudno. Pistolet za kilkanaście złotych do
    wyciskania z kartuszy będzie najodpowiedniejszy

  • 6. Data: 2009-08-16 18:48:38
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    > nie było w masie.
    > A rurka termokurczliwa nie może być? 8 zł mb.

    Jeszcze nocnik z gwizdkiem i trochę oleju do głowy by się przydało niektórym.

  • 7. Data: 2009-08-16 19:49:55
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 16 Sie, 12:12, Paweł <p...@n...pl> wrote:

    > Mam do sklejenia około 1000 takich elementów.

    Może Distal?
    2-3 opakownia powinny wystarczyć na tę ilość,
    a tanie są. Nakładasz wykałaczką i wio,
    fabryczna łopatka jest do dupy, wykałaczka
    idealnie dozuje klej ;)

    Pzdr.
    L.

  • 8. Data: 2009-08-16 20:20:37
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Może Distal?
    > 2-3 opakownia powinny wystarczyć na tę ilość,
    > a tanie są. Nakładasz wykałaczką i wio,
    > fabryczna łopatka jest do dupy, wykałaczka
    > idealnie dozuje klej ;)

    Zdaje się, że ta fabryczna łopatka jest właśnie z PP lub PE. Po
    wyschnięciu klej z niej odpada. Tak więc Distal raczej się nie nadaje.
    Jedyne co znalazłem to Loctite 3030. Jest dość drogi. 35 ml kosztuje
    około 100 zł+100 zł za pistolet. Jest to jeszcze do zaakceptowania.
    Zawsze jednak warto poszukać rozwiązania alternatywnego.

    Paweł

  • 9. Data: 2009-08-16 20:49:19
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Jeszcze nocnik z gwizdkiem i trochę oleju do głowy by się przydało niektórym.

    Przy pomocy typowego pistoletu nie raczej nie uda mi się nałożyć
    precyzyjnie małych ilości silikonu. Myślę, że ten pomysł ze strzykawką
    nie jest taki zły. Mam nawet sprzęt do wyciskania takiej gęstej pasty z
    plastikowych strzykawek. Z silikonem sobie też pewno poradzi.
    Mam jednak wątpliwości co zastosowania silikonu.
    Silikon jest pakowany w tuby z HDPE tworzywa o podobnych właściwościach
    do PP. Właśnie sprawdziłem, że po wyschnięciu silikon sanitarny
    bezbarwny (taki akurat miałem) w zasadzie sam odpada od tej dyszy
    służącej do wyciskania. Obawiam się, że z tego powodu nie uszczelni on
    trwale połączenia PP z PCV.

    Paweł

  • 10. Data: 2009-08-16 21:23:53
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>