  • 1. Data: 2019-10-13 23:38:13
    Temat: Odszumianie fotek
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Co proponujecie?
    Najlepiej coś z dobrym trybem auto.

    Manualnie próbowałem z GIMP-em, ale raczej tak sobie mi wychodzi :)

  • 2. Data: 2019-10-14 10:44:45
    Temat: Re: Odszumianie fotek
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2019-10-13 23:38, r...@k...pl wrote:
    > Co proponujecie?
    > Najlepiej coś z dobrym trybem auto.
    >
    > Manualnie próbowałem z GIMP-em, ale raczej tak sobie mi wychodzi :)

    Do RAW-ów u mnie najlepiej sprawdza się tryb Prime w Dx0 Photolab. Inni
    chwalą Lightroom. Do JPG, TIFF itp. - bardzo dobry jest np. Noise Ninja.

  • 3. Data: 2019-10-14 20:19:11
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 13.10.2019 o 23:38, r...@k...pl pisze:
    > Co proponujecie?
    > Najlepiej coś z dobrym trybem auto.
    >
    > Manualnie próbowałem z GIMP-em, ale raczej tak sobie mi wychodzi :)

    Topaz DeNoise AI.

    P.P.

  • 4. Data: 2019-10-22 20:19:16
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 14 Oct 2019 20:19:11 +0200, w
    <5da4bc1f$0$17359$65785112@news.neostrada.pl>, Paweł Pawłowicz
    <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom> napisał(-a):

    > Topaz DeNoise AI.

    Rzeczywiście fajnie odszumia.
    Tylko, że obrobione zdjęcia mają zimniejsze kolory niż oryginał, a to już
    niefajne :/

  • 5. Data: 2019-10-22 21:31:25
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 22.10.2019 o 20:19, r...@k...pl pisze:
> [...]
    >
    > Rzeczywiście fajnie odszumia.
    > Tylko, że obrobione zdjęcia mają zimniejsze kolory niż oryginał, a to już

    Ale łatwe do poprawienia.

    P.P.

  • 6. Data: 2019-10-22 22:25:32
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 22 Oct 2019 21:31:25 +0200, w <5daf590c$0$521$65785112@news.neostrada.pl>,
    Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom> napisał(-a):

    > Ale łatwe do poprawienia.

    Ale problem wygląda na bardziej skomplikowany:
    1. IrfanView - oryginał zimny, odszumiony - cieplejszy
    2. Przeglądarka Windowsa - oba cieplejsze
    3. PS4/TV - oryginał ciepły, odszumiony - zimny

    Ech...

  • 7. Data: 2019-10-22 22:44:58
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "r...@k...pl" <r...@k...pl> writes:

    > Ale problem wygląda na bardziej skomplikowany:
    > 1. IrfanView - oryginał zimny, odszumiony - cieplejszy
    > 2. Przeglądarka Windowsa - oba cieplejsze
    > 3. PS4/TV - oryginał ciepły, odszumiony - zimny

    Pomieszanie przestrzeni kolorów?
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 8. Data: 2019-10-23 08:48:46
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 22 Oct 2019 22:44:58 +0200, w <m...@p...waw.pl>, Krzysztof Halasa
    <k...@p...waw.pl> napisał(-a):

    > Pomieszanie przestrzeni kolorów?

    W Topazie ustawiłem przestrzeń sRGB (źródłowy JPG też jest sRGB).
    Ustawiłem w Irfanview, aby nie korzystał z profilu kolorów monitora i teraz
    odszumiony wygląda identycznie w Irfan i przeglądarce Win.
    Zaraz porównam na PS4.

    PS. W samym Topazie przed zapisem wygląda OK, ciepławo.

  • 9. Data: 2019-11-25 22:25:02

    Mon, 14 Oct 2019 20:19:11 +0200, w
    <5da4bc1f$0$17359$65785112@news.neostrada.pl>, Paweł Pawłowicz
    <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom> napisał(-a):

    > Topaz DeNoise AI.

    Po kilkudziesięciu próbach stwierdzam, że faktycznie odszumia bardzo dobrze.
    Ale zawsze potrzebna jest weryfikacja fotek, bo algorytmy są dosyć silne.

    Śmiechłem za to, gdy z muru z cegły zrobił mi jedną wielką ceglastą cieniowaną
    plamę :) (Na szczęście taka wtopa była tylko raz)