  • 1. Data: 2010-02-17 19:03:23
    Temat: Odwołanie od mandatu - do kogo?
    Od: m...@p...onet.pl

    Witam

    Straż Miejska w Krakowie nałożyła na mnie mandat, który przyjąłem (mniejsza o
    sytuację), jednak zorientowałem się dzisiaj że wg. znaków wykroczenia jednak nie
    popełniłem. Ponieważ z tego co wiem mam 7 dni i jutro mija ten termin, prosiłbym
    o pomoc w jaki sposób mam się odwołać, czy to ma być polecony (rozumiem że
    adresuje do Straży Miejskiej w Krakowie, czy do kogoś konkretnego?), tak abym
    nie zrobił jakiegoś formalnego błędu. Dzięki za odpowiedź.

  • 2. Data: 2010-02-17 19:25:10
    Temat: Re: Odwołanie od mandatu - do kogo?
    Od: m...@p...onet.pl

> [...]
    > adresuje do Straży Miejskiej w Krakowie, czy do kogoś konkretnego?), tak abym
    > nie zrobił jakiegoś formalnego błędu. Dzięki za odpowiedź.

    Ok już wiem że do sądu grodzkiego, tego w rejonie którego zostało popełnione
    wykroczenie? Wie ktoś ile będę musiał uiścić opłaty?

  • 3. Data: 2010-02-17 19:58:15
    Od: amos <g...@g...com>

    On 17 Lut, 19:25, m...@p...onet.pl wrote:

    > Ok już wiem że do sądu grodzkiego, tego w rejonie którego zostało popełnione
    > wykroczenie? Wie ktoś ile będę musiał uiścić opłaty?

    Naprawde jestem ciekaw co powiesz w sadzie grodzkim.
    Ze byles niepoczytalny w chwili przyjmowania mandatu czy ze strazak
    byl bardzo przekonywujacy albo nie smiales mu odmowic?

    Powaznie, jest mozliwosc odwolania swojej zgody na przyjecie mandatu?

    --
    pozdrawiam
    amos

  • 4. Data: 2010-02-17 20:35:19
    Od: to <t...@a...xyz>

    amos wrote:

> [...]
    > przekonywujacy albo nie smiales mu odmowic?
    >
    > Powaznie, jest mozliwosc odwolania swojej zgody na przyjecie mandatu?

    Pogooglaj na hasło "wady oświadczenia woli" i te okolice.

    --
    cokolwiek

  • 5. Data: 2010-02-17 21:17:23
    Od: amos <g...@g...com>

    On 17 Lut, 20:35, to <t...@a...xyz> wrote:

    > Pogooglaj na hasło "wady oświadczenia woli" i te okolice.

    No rzeczywiscie, ciekawy temat.

    Dla przykladu sporo napisali tutaj: http://www.bi.org.pl/index.php?a=89

    Do dzis czytajac posty na pmsie krazacych wokol tematu przyjetych
    mandatow bylem przekonany, ze decyzja przyjecia jest nieodwolalna.

    Dzieki za info!

    --
    pozdrawiam
    amos

  • 6. Data: 2010-02-17 21:37:56
    Od: m...@p...onet.pl

    > Naprawde jestem ciekaw co powiesz w sadzie grodzkim.
    > Ze byles niepoczytalny w chwili przyjmowania mandatu czy ze strazak
    > byl bardzo przekonywujacy albo nie smiales mu odmowic?

    Nie patrzyłem na znaki - uwierzyłem mu że tam jest B-1. I faktycznie był, ale z
    tabliczką która mi pozwala wjechać.

  • 7. Data: 2010-02-17 23:41:10
    Od: to <t...@a...xyz>

    maciusuper wrote:

    > Nie patrzyłem na znaki - uwierzyłem mu że tam jest B-1. I faktycznie
    > był, ale z tabliczką która mi pozwala wjechać.

    To po pierwsze przejdź się do nich i pogadaj. Możliwe, ze sami anulują
    ten mandat.

    --
    cokolwiek

  • 8. Data: 2010-02-18 08:39:48
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Naprawde jestem ciekaw co powiesz w sadzie grodzkim.
    > Ze byles niepoczytalny w chwili przyjmowania mandatu czy
    > ze strazak
    > byl bardzo przekonywujacy albo nie smiales mu odmowic?

    Mogę podać przykład swojej żony, która parę lat temu
    przyjęła niesłuszny mandat, ponieważ "policjanci" (a w
    zasadzie dwóch gnojków na motocyklach) wykorzystali
    sytuację. Zachowywali się dość arogancko, do tego stopnia że
    córka zaczęła ryczeć, a żona żeby tylko dali jej spokój,
    przyjęła mandat. Tylko że ja później złożyłem odwołanie do
    naczelnika wydziału ruchu drogowego z dokładnym opisem
    sytuacji, miejsca i zachowania gliniarzy (akurat miałem
    świadków, ponieważ zdarzenie miało miejsce dosłownie 300
    metrów od domu). Po jakimś czasie dostałem oficjalne pismo o
    anulowaniu mandatu (chłopcy nie zauważyli że ograniczenie
    jest tylko z jednej strony), punktów oraz o pouczeniu
    nadgorliwców. Tak więc można :-)

  • 9. Data: 2010-02-18 08:42:10
    Temat: Re: Odwo?anie od mandatu - do kogo?
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > To po pierwsze przejdź się do nich i pogadaj. Możliwe, ze
    > sami anulują
    > ten mandat.

    Dokładnie. Identycznie było w przypadku, który opisałem
    wyżej :-). Chłopcy wyszli z założenia, że jak widzą
    ograniczenie "40" w jedną stronę, to na 100% jest ono też z
    przeciwka...

  • 10. Data: 2010-02-18 10:39:07
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    m...@p...onet.pl pisze:

    > Ok już wiem że do sądu grodzkiego, tego w rejonie którego zostało popełnione
    > wykroczenie?

    Czasem to może być kłopotliwe. Wie ktoś może jak najlepiej i najskuteczniej
    uzasadniać wniosek o przeniesienie sprawy do sądu miejsca zamieszkania?
    Najlepiej z praktyki :)