  • 11. Data: 2017-12-27 08:40:49
    Temat: Re: Oficjalnie - spowalniamy stare iPhone'y
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-12-27 o 04:21, Pszemol pisze:
    > "Irokez" <n...@w...pl> wrote in message

    > Nóweczkę 4S? Gdzie?

    > Oj, chyba coś inaczej czytamy...

    Takoż i ty :)

    > Ficzer polega na wykrywaniu starego, zużytego akumulatora
    > który poległby w czasie piku poboru prądu przez procesor
    > bo z racji dużej oporności wewnętrznej takiego starego aku
    > nie jest on w stanie dostarczyć dużego prądu nawet chwilowo.

    Ładne, tyle że nieprawda. Wszak nawet kilkuletnie akumulatory sprostają
    "pikom" telefonu. Nie słyszałem bowiem, aby na Androidzie masowo
    wyłączały się telegony, po prostu krócej działają. Ficzer polega na tym
    jednak, że takie kilkuletnie aku zamiast wytrzymywać dnia, wytrzymują 3
    godziny. I tu w sukurs przychodzi emejzing ajfona - taktowanie zwalnia
    się tak, że jajogłowy emejzing z ajfonem ciągle będzie trzymał 1 dzień.
    Cnota zachowana (mimo że dawno stracona), telefon ciągle trzyma dzień na
    baterii (inaczej po pół roku zaczęłoby się już irytowanie, że bateria
    starcza na pół dnia), a że z czasem zwalnia - jak widać po Pszemolu,
    wyznawcy zawsze znajdą usprawiedliwienie.

    > Przy wykryciu takiego starego aku pobór prądu procesora
    > w szczycie jest niwelowany poprzez modulację taktowania zegara.
    >
    > Bardzo podobne zachowanie się do tego w procesorach Pentium
    > Intela, które przy wykryciu niedostatecznego chłodzenia (czyli
    > zbyt wysokiej temperatury rdzenia) zabezpieczają się przed
    > sfajczeniem przez wstrzymywanie sygnału zegarowego...

    Tylko że niedostateczne chłodzenie skutkuje uszkodzeniem procesora, i
    tutaj ochrona jest uzasadniona, a stara bateria skutkuje tylko irytacją
    ajfoniarza, koniecznością jej ładowania 3 razy dziennie i brakiem
    możliwości jej wymiany, czyli jednorazowe jajo ląduje w koszu.

    > Jak masz rzeczywiście stary aku (ja mam taki w swoim iPhone4
    > którego używam na wyjazdach do Kanady czy Polski) to się
    > iPhone niestety lubi wyłączyć gdy aku pokazuje 30% naładowania

    Łał, ficzer nieznany większości androidowców :) Masz po prostu kiepski
    telefon. Normalnie doradziłbym ci wymianę baterii nawet na taką podróbę
    za 30zł, ale...

    > ale np. temperatura na zewnątrz bliska zera C i trzymam go w ręce.
    > Pracuje tam stary iOS który nie ma tego ficzerka i aku lubi
    > paść gdy wystąpi impuls prądu z którym sobie aku nie radzi...
    > Ale tu mówię o prawdziwych, zuzytych starociach: iOS 7 @ iP4.
    > Nawet nie iP4S.

    "Prawdziwie zużyty akumulator" - jajfonowcy są jak komunizm - rozwiązują
    problemy nieznane w żadnym innym normalnym ustroju.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2017-12-27 09:05:47
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2017-12-27, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > "Prawdziwie zużyty akumulator" - jajfonowcy są jak komunizm - rozwiązują
    > problemy nieznane w żadnym innym normalnym ustroju.

    Przecietni ajfonowcy mają rzeczy, o których się tu z pasją deliberuje
    zwyczajnie w d... bo ten akumulator wytrzyma praktycznie bez widocznego
    wpływu na telefon do momentu zmiany telefonu na nowszy. A będą chceli
    zmienić bo nowy model będzie dostępny, a nie bo coś nie tak będzie ze
    starym.

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2017-12-28 21:56:38
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 22-12-2017 o 13:29, Irokez pisze:

    > http://www.komputerswiat.pl/nowosci/smartfony/2017/5
    1/apple-rzeczywiscie-spowalnia-starsze-iphone-y-i-za
    mierza-to-robic-w-przyszlosci.aspx

    Poczytałem o co chodzi i szczerze mówiąc nie bardzo wiem po co ten
    dziwny "ficzer" poza programowym postarzaniem urządzeń. Nigdy nie miałem
    do czynienia z tą marką, korzystam z Androida a tu jak akumulator
    zdycha, to albo częściej go muszę ładować albo wymienić i tyle. Żadne
    cuda z telefonem się nie dzieją. Miałem i mam wiele smartfonów w tym
    systemie, od tanich do najdroższych. Nie przypominam sobie restartów na
    mrozie itp. Przecież to nie samochód, w którym oleje i smary gęstnieją
    gdy stoi nieużywany. W czym zatem rzecz?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 14. Data: 2017-12-28 22:12:40
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-12-28 o 21:56, Marek S pisze:

    > W czym zatem rzecz?

    W tym, że kasa musi się zgadzać na koncie
    Resztę jak widać mają w głębokim poważaniu.

    --
    Irokez

  • 15. Data: 2017-12-29 00:40:53
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 28-12-2017 o 22:12, Irokez pisze:

    > W tym, że kasa musi się zgadzać na koncie
    > Resztę jak widać mają w głębokim poważaniu.

    Ciekaw jestem czy UE ich w końcu wykopie z rynku za takie praktyki...
    Czasem komuś dowalą milionowe kary za podobne praktyki ale Apple wygląda
    na uprzywilejowaną w tym względzie firmę.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 16. Data: 2017-12-29 09:01:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-12-29 o 00:40, Marek S pisze:

    > Ciekaw jestem czy UE ich w końcu wykopie z rynku za takie praktyki...
    > Czasem komuś dowalą milionowe kary za podobne praktyki ale Apple wygląda
    > na uprzywilejowaną w tym względzie firmę.

    Bardziej bym wolał, aby to konsumenci ich wykopali z rynku.

    A jeśli nie... Cóż, chcącemu nie dzieje się krzywda.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2017-12-29 10:34:05
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-12-29 o 09:01, Liwiusz pisze:
    > A jeśli nie... Cóż, chcącemu nie dzieje się krzywda.

    Ale to jest jawne oszustwo.
    Oszukuje się klienta że jego sprzęt jest wolniejszy niż gdy był nowy.
    W podtekście zwalając winę na postęp technologiczny i ukrywając
    rzeczywisty stan sprzętu.
    Wszystko oczywiście w celu uzyskania korzyści majątkowej ...

    Jak da się to zauważyć jeszcze za gwarancji rękojmi/gwarancji to
    roszczenia konsumentów nieuniknione a jak jeszcze wkroczy uokik to kara
    gwarantowana :-)
    Pamiętając cały czas o paragrafie karnym który istnieje na takie
    postępowanie.

  • 18. Data: 2017-12-29 11:26:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-12-29 o 10:34, z pisze:

    > Ale to jest jawne oszustwo.
    > Oszukuje się klienta że jego sprzęt jest wolniejszy niż gdy był nowy.

    Oszustwem było do tej pory. I za to można jakieś kary nałożyć, albo po
    prostu dopuścić, aby każdy mógł zwrócić swojego jajfona i otrzymać
    zapłaconą cenę.

    Natomiast od tej pory to już jest jawne, i każdy świadomie wybiera taki
    wybrakowany towar.

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2017-12-29 13:21:02
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-12-29 o 11:26, Liwiusz pisze:
    > Oszustwem było do tej pory. I za to można jakieś kary nałożyć, albo po
    > prostu dopuścić, aby każdy mógł zwrócić swojego jajfona i otrzymać
    > zapłaconą cenę.

    Cieszę się że się zgadzamy

    > Natomiast od tej pory to już jest jawne, i każdy świadomie wybiera taki
    > wybrakowany towar.

    Skoro można zabraniać produkcji odkurzaczy o mocy ponad...
    i wszyscy o tym wiedzą że są "słabe"
    To oczywistym jest że taka praktyka powinna być penalizowana dla dobra
    człowieka narodu społeczeństwa.
    Nie będzie ajfon pluł nam w twarz :-)

  • 20. Data: 2017-12-29 23:11:30
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 29-12-2017 o 13:21, z pisze:

    > Skoro można zabraniać produkcji odkurzaczy o mocy ponad...
    > i wszyscy o tym wiedzą że są "słabe"
    > To oczywistym jest że taka praktyka powinna być penalizowana dla dobra
    > człowieka narodu społeczeństwa.

    Nie do końca masz rację. Właśnie sztuczne postarzanie sprzętu jest
    penalizowane przez UE.

    http://www.benchmark.pl/aktualnosci/ue-vs-planowane-
    postarzanie-produktow.html

    W dziwny sposób nie dotyczy to Apple, które przez megafon krzyczy do
    ucha UE, że to czyni i ma ich w głębokim poważaniu.

    Obniżenie mocy odkurzaczy do bezużytecznej w przypadku maszyn
    profesjonalnych (czego osobiście doświadczam) i tym samym jakości tego
    typu sprzętu, to dyrektywa unijna. Sam siebie nie ukażą nawet jeśli
    działanie jest pozbawione racjonalnego sensu.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek