  • 1. Data: 2012-12-10 22:20:01
    Temat: Operator usługi powszechnej?
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Czy to prawda, że regulator przestał wyznaczać takowego?
    A jeśli tak, to dlaczego?

    MJ

  • 2. Data: 2012-12-10 22:25:49
    Temat: Re: Operator usługi powszechnej?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michal Jankowski napisał:

    > Czy to prawda, że regulator przestał wyznaczać takowego?
    > A jeśli tak, to dlaczego?

    Chyba dlatego, że żaden się nie zgłasza.

    Jarek

    --
    siekiera motyka
    bimbru szklanka

  • 3. Data: 2012-12-10 23:19:40
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> writes:

    > Chyba dlatego, że żaden się nie zgłasza.

    A musi się zgłosić? Myślałem, że to nie jest konkurs piękności,
    pardon, licytacja, tylko obowiązek narzucany odgórnie.

    MJ

  • 4. Data: 2012-12-10 23:22:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 10 Dec 2012 23:19:40 +0100, Michal Jankowski napisał(a):

    > A musi się zgłosić? Myślałem, że to nie jest konkurs piękności,
    > pardon, licytacja, tylko obowiązek narzucany odgórnie.

    O ile pamietam to licytacja moze byc, ale z braku chetnych mozna wyznaczyc.

    Moze sie cos zmienilo, a moze regulator doszedl do wniosku ze faks to nie
    jest usluga powszechna, a reszte zalatwi komorka ... szczegolnie jak MTR
    spadnie ..

    J.

  • 5. Data: 2012-12-10 23:42:47
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > jest usluga powszechna, a reszte zalatwi komorka ...

    Są miejsca bez zasięgu.

    MJ

  • 6. Data: 2012-12-10 23:49:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > A musi się zgłosić? Myślałem, że to nie jest konkurs piękności,
    > pardon, licytacja, tylko obowiązek narzucany odgórnie.

    Nie litytacja, tylko właśnie *konkurs* -- art. 81 pkt. 1 PT: "Prezes UKE
    ogłasza w dzienniku o zasięgu ogólnokrajowym konkurs na przedsiębiorcę
    wyznaczonego na obszarze wskazanym przez Prezesa UKE, do którego może
    przystąpić każdy przedsiębiorca telekomunikacyjny".

    Poprzednio od razu zgłosiła się tepsa i natychmiast została "wyznaczona".
    Już następnego dnia po wyznaczeniu nasza piękność z maślanymi oczkami
    zorientowała się, że z tego tytułu są nie tylko zyski, ale i obowiązki.
    I to nie tylko takie, że coś trzeba będzie zrobić w niezbyt określonej
    przyszłości, ale takie do realizacji od zaraz. Do tego byli zupełnie
    nieprzygotowani. Chyba się nieźle przejechali, więc nie zgłosili się
    ponownie.

    W tym przypadku powinien być zastosowany art. 83, nakazujący Prezesowi
    wyznaczyć takowego w drodze decyzji -- spośród tych, którzy posiadają
    "znaczącą pozycję na rynku detalicznym". O ile wiem, to znaczącą pozycję
    wciąż ma tylko jeden operator. Może dlatego tak trudno podjąć decyzję?

    Jarek

    --
    Osiołkowi w żłoby dano,
    W jeden owies, w drugi, siano.

  • 7. Data: 2012-12-10 23:52:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Moze sie cos zmienilo, a moze regulator doszedl do wniosku ze faks to nie
    > jest usluga powszechna, a reszte zalatwi komorka ... szczegolnie jak MTR
    > spadnie ..

    Kiedy ostatnio sprawdzałem, to od określenia co jest usługą powszechną,
    a co nie jest, była ustawa, a nie regulator. Ale może coś się zmieniło.

    Jarek

    --
    Kiedyś pijany zając włóczył się po rżysku,
    A spotkawszy niedźwiedzia, naprał go po pysku.

  • 8. Data: 2012-12-11 01:02:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 10 Dec 2012 22:49:08 GMT, Jarosław Sokołowski napisał(a):
> [...]
    > przystąpić każdy przedsiębiorca telekomunikacyjny".
    > Poprzednio od razu zgłosiła się tepsa i natychmiast została "wyznaczona".

    O ile pamietam to sie nie zglosila. Zreszta to "natychmiast" troche
    potwierdza.

> [...]
    > przyszłości, ale takie do realizacji od zaraz. Do tego byli zupełnie
    > nieprzygotowani. Chyba się nieźle przejechali, więc nie zgłosili się

    Wydaje mi sie ze wlasnie byli w miare przygotowani. Tylko ze w ich
    interesie bylo pietrzyc trudnosci ... i podnosic koszta, refundowane :-)

> [...]
    > "znaczącą pozycję na rynku detalicznym". O ile wiem, to znaczącą pozycję
    > wciąż ma tylko jeden operator. Może dlatego tak trudno podjąć decyzję?

    A moze juz troche stracila pozycji ? Tych WLR troche jest ..

    J.

  • 9. Data: 2012-12-11 01:30:05
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > O ile pamietam to sie nie zglosila. Zreszta to "natychmiast" troche
    > potwierdza.

    Jak się nie zgłosiła, skoro był konkurs?

    "Na podstawie art. 104 oraz 108 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r.
    Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2000 r. Nr 98,
    poz. 1071 z późn. zm.) w związku z art. 85 ust. 1 i 2, art. 91 ust. 1,
    art. 15 oraz art. 206 ust. 1 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. -- Prawo
    telekomunikacyjne (Dz. U. Nr 171, poz. 1800 z późn. zm.), zwanej
    dalej Ustawą albo Pt, po przeprowadzeniu konkursu na przedsiębiorcę
    wyznaczonego do świadczenia usługi powszechnej oraz postępowania
    konsultacyjnego..."

    (Decyzja Nr DRTD - WUD - 6070 - 1/06 (29) z dnia 7 listopada 2006 r.)

    > Wydaje mi sie ze wlasnie byli w miare przygotowani. Tylko ze w ich
    > interesie bylo pietrzyc trudnosci ... i podnosic koszta, refundowane :-)

    "W miarę". Mnie płacili kasę z powodu tego nieprzygotowania. Nikt im
    tego nie zwracał, wręcz przeciwnie -- UKE interweniowało. Wiem, ja
    zwykły abonent jestem, który sam siebie wyznaczył do skontrolowania
    poziomu przygotowania do świadczenia usługi powszechnej, więc i sumy
    bardzo duże nie były. Ale przecież moja pozycja nie jest uprzywilejowana
    ani wyjątkowa, takich przypadków mogło być więcej.

    > A moze juz troche stracila pozycji ? Tych WLR troche jest ..

    WLR?! To znaczy co, mam (jako przedziębiotca telekomunikacyjny) umowę WLR,
    wyznaczają mnie do świadczenia usługi powszechnej, zgłasza się abonent ze
    wsi Głucha Dolna -- i kto mi tam druta pociągnie żebym chłopu dał telefon?
    A jak koleś będzie chciał wykręcić numer w budce telefonicznej, to też ona
    ma być na WLR?

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2012-12-11 21:29:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 11 Dec 2012 00:30:05 GMT, Jarosław Sokołowski napisał(a):
> [...]
    > dalej Ustawą albo Pt, po przeprowadzeniu konkursu na przedsiębiorcę
    > wyznaczonego do świadczenia usługi powszechnej oraz postępowania

    Z tego jeszcze niewiele wynika, w jakim trybie wyznaczono,
    ale znalazlem wlasciwy opis - faktycznie sie zglosila, jedyna
    http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead24&new
    s_cat_id=261&news_id=1054&layout=8&page=text

    > "W miarę". Mnie płacili kasę z powodu tego nieprzygotowania.

    No wiesz - zasadniczo to niemal w kazdej wsi soltys telefon mial.
    Byli w stanie podlaczyc bardzo wielu, czego o innych powiedziec sie nie da.

    A jakby sie nie zglosili, to by ich prezes wyznaczyla.

    > Nikt im
    > tego nie zwracał, wręcz przeciwnie -- UKE interweniowało.

    Ale doplaty byly w ustawie przewidziane.
    Tylko ze prezes odmowila
    http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead24&new
    s_cat_id=261&news_id=2406&layout=8&page=text

    Wiec pod tym wzgledem faktycznie "sie przeliczyla"

    Ale pozniej doplacali .... drobne, bo coz to jest 55 mln :-)
    http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Menu01&new
    s_cat_id=261&layout=8

> [...]
    > wsi Głucha Dolna -- i kto mi tam druta pociągnie żebym chłopu dał telefon?

    Nie nie - podskubia ci pasozyty troche linii, i juz nie jestes o "znaczącą