-
1. Data: 2015-05-20 10:14:04
Temat: Opony Yokohama
Od: EiNStEiN <e...@i...pl>
Witam
Poprzedni właściciel wymienił z przodu komplet opon letnich jakieś 2
lata temu, z tyłu zaś założone są opony letnie oryginalne z 2007 roku,
tak jak rok produkcji samochodu. Autko to Toyota Yaris. Tył z racji
wieku jest już do wymiany, co robić zatem z oponami z przodu? Czy lepiej
kupić 4 szt. nowe i "stare" przednie 2 opony oddać gumiarzowi za parę
złotych? Aktualnie na felach są 185/60R15 Yokohama, czy zatem coś
lepszego polecacie w tej kwocie cenowej?
Pozdrawiam
-
2. Data: 2015-05-20 11:02:42
Temat: Re: Opony Yokohama
Od: Jacek <k...@a...com>
W dniu 2015-05-20 o 10:14, EiNStEiN pisze:
> Tył z racji
> wieku jest już do wymiany,
Oponiarze wmówili kierowcom, że opona starsza, niż 5 lat to już
"zagrożenie w ruchu lądowym". Większość w to wierzy i biznes się kręci.
Zasadnicza sprawa, to warunki w jakich opony spędziły te ostatnie 8 lat.
Jeżeli na słońcu i mają widoczną siateczkę spękań, to nie ma o czym
gadać. Jeżeli auto było garażowane i opony nie miały za dużo ekspozycji
na destrukcyjne promieniowanie UV ze słońca, to nie widzę żadnych
powodów do wymiany (poza czysto finansowymi).
Jacek
-
3. Data: 2015-05-20 11:56:58
Temat: Re: Opony Yokohama
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2015-05-20 o 11:02, Jacek pisze:
> W dniu 2015-05-20 o 10:14, EiNStEiN pisze:
>
>> Tył z racji
>> wieku jest już do wymiany,
> Oponiarze wmówili kierowcom, że opona starsza, niż 5 lat to już
> "zagrożenie w ruchu lądowym". Większość w to wierzy i biznes się kręci.
> Zasadnicza sprawa, to warunki w jakich opony spędziły te ostatnie 8 lat.
> Jeżeli na słońcu i mają widoczną siateczkę spękań, to nie ma o czym
> gadać. Jeżeli auto było garażowane i opony nie miały za dużo ekspozycji
> na destrukcyjne promieniowanie UV ze słońca, to nie widzę żadnych
> powodów do wymiany (poza czysto finansowymi).
> Jacek
>
Hmm no jakoś nie chciałbym jeździć na starszej niż 5 lat oponie
zwłaszcza tzw zimowej, która w warunkach do których została stworzona
zaczyna zachowywać się gorzej niż nowa "letnia"
--
Pozdrawiam
Lewis
-
4. Data: 2015-05-20 12:34:03
Temat: Re: Opony Yokohama
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Lewis" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:mjhlpa$4em$...@n...news.atman.pl...
W dniu 2015-05-20 o 11:02, Jacek pisze:
>> Tył z racji wieku jest już do wymiany,
>> Oponiarze wmówili kierowcom, że opona starsza, niż 5 lat to już
>> "zagrożenie w ruchu lądowym". Większość w to wierzy i biznes się
>> kręci.
>> Zasadnicza sprawa, to warunki w jakich opony spędziły te ostatnie 8
>> lat.
>> Jeżeli na słońcu i mają widoczną siateczkę spękań, to nie ma o czym
>> gadać. Jeżeli auto było garażowane i opony nie miały za dużo
>> ekspozycji
>> na destrukcyjne promieniowanie UV ze słońca, to nie widzę żadnych
>> powodów do wymiany (poza czysto finansowymi).
>Hmm no jakoś nie chciałbym jeździć na starszej niż 5 lat oponie
>zwłaszcza tzw zimowej, która w warunkach do których została stworzona
>zaczyna zachowywać się gorzej niż nowa "letnia"
Bez przesady, na starszych letnich ludzie jezdzili, i jakos te opony
nie pekaja, ani do rowu nie zjezdzaja.
Nawet jak sa widocznie spekane - bo to tylko na powierzchni.
Natomiast co do zimowek ... ADAC kiedys badal, i wyszlo mu ze starsze
sa gorsze, zalezy jeszcze od rodzaju opony, warunkow itp.
Ale czy mozna ADAC wierzyc ?
J.
-
5. Data: 2015-05-20 12:50:20
Temat: Re: Opony Yokohama
Od: EiNStEiN <e...@i...pl>
W dniu 2015-05-20 o 12:34, J.F. pisze:
> Użytkownik "Lewis" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:mjhlpa$4em$...@n...news.atman.pl...
> W dniu 2015-05-20 o 11:02, Jacek pisze:
>>> Tył z racji wieku jest już do wymiany,
>>> Oponiarze wmówili kierowcom, że opona starsza, niż 5 lat to już
>>> "zagrożenie w ruchu lądowym". Większość w to wierzy i biznes się kręci.
>>> Zasadnicza sprawa, to warunki w jakich opony spędziły te ostatnie 8 lat.
>>> Jeżeli na słońcu i mają widoczną siateczkę spękań, to nie ma o czym
>>> gadać. Jeżeli auto było garażowane i opony nie miały za dużo ekspozycji
>>> na destrukcyjne promieniowanie UV ze słońca, to nie widzę żadnych
>>> powodów do wymiany (poza czysto finansowymi).
>
>> Hmm no jakoś nie chciałbym jeździć na starszej niż 5 lat oponie
>> zwłaszcza tzw zimowej, która w warunkach do których została stworzona
>> zaczyna zachowywać się gorzej niż nowa "letnia"
>
> Bez przesady, na starszych letnich ludzie jezdzili, i jakos te opony nie
> pekaja, ani do rowu nie zjezdzaja.
> Nawet jak sa widocznie spekane - bo to tylko na powierzchni.
>
> Natomiast co do zimowek ... ADAC kiedys badal, i wyszlo mu ze starsze sa
> gorsze, zalezy jeszcze od rodzaju opony, warunkow itp.
>
> Ale czy mozna ADAC wierzyc ?
>
> J.
>
Ale mówimy o oponach letnich!!
-
6. Data: 2015-05-20 13:41:58
Temat: Re: Opony Yokohama
Od: "samochodowy" <j...@w...pl>
>>>> Tył z racji wieku jest już do wymiany,
>>>> Oponiarze wmówili kierowcom, że opona starsza, niż 5 lat to już
>>>> "zagrożenie w ruchu lądowym". Większość w to wierzy i biznes się kręci.
>>>> Zasadnicza sprawa, to warunki w jakich opony spędziły te ostatnie 8
>>>> lat.
>>>> Jeżeli na słońcu i mają widoczną siateczkę spękań, to nie ma o czym
>>>> gadać. Jeżeli auto było garażowane i opony nie miały za dużo ekspozycji
>>>> na destrukcyjne promieniowanie UV ze słońca, to nie widzę żadnych
>>>> powodów do wymiany (poza czysto finansowymi).
Mój przykład jest taki:
Mechelin Primacy opony z 2009, made in germany, użytkowane od 2010r.
W tym sezonie mają po zamianie przód tył, po ok. 5,5 - 6 mm bieżnika.
Michelin ma to do siebie, że robi "miękkie" boki opony.
Chyba dlatego raczej wszystkie które miałem, mimo że nie były jakoś
nadzwyczajnie
nastawione na ekspozycję słoneczną mają spękania po bokach i z bliska
wyglądają jakby były sparciałe.
Jechałem na nich 140km/h na autostradzie przez kilka godzin.
Czy powinienem je już zuytylizować z uwagi na te spękania?
Powietrza nie ubywa, opony dobrze się wyważają, nie ma żadnego bicia itp.
-
7. Data: 2015-05-20 13:47:50
Temat: Re: Opony Yokohama
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "samochodowy" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:mjhrua$epd$...@n...vectranet.pl...
>Mój przykład jest taki:
>Mechelin Primacy opony z 2009, made in germany, użytkowane od 2010r.
>W tym sezonie mają po zamianie przód tył, po ok. 5,5 - 6 mm bieżnika.
>Michelin ma to do siebie, że robi "miękkie" boki opony.
>Chyba dlatego raczej wszystkie które miałem, mimo że nie były jakoś
>nadzwyczajnie
>nastawione na ekspozycję słoneczną mają spękania po bokach i z bliska
>wyglądają jakby były sparciałe.
>Jechałem na nich 140km/h na autostradzie przez kilka godzin.
>Czy powinienem je już zuytylizować z uwagi na te spękania?
Opona sie nie trzyma na gumie na boczkach, tylko na kordzie pod ta
guma ukrytym.
Ktorego stan nie ma nic wspolnego ze sparcialym wygladem ..
J.


do góry
7 pułapek i okazji - zobacz co cię czeka podczas kupna mieszkania na wynajem