  • 1. Data: 2021-10-02 17:25:30
    Temat: Oprawa porcelanowa kanałowa OPKZ-60 POLAM Mysłakowice i zatrzaski do klosza
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    Hej.

    Zgarnąłem kilka lamp - opraw kanałowych z porcelitu z kloszami,
    produkcji zakładów POLAM Mysłakowice - model OPKZ-60. Leżały na osiedlu
    u moich rodziców, na trawniku koło komory zsypowej przy wejściu do
    klatki schodowej jednego z bloków. Spółdzielnia wymieniała windę w bloku
    i wypruli te lampy z szybu. Wyglądają jak te w dawnej ofercie sklepu z
    artykułami z PRL-u -
    <https://loftdizajn.pl/sklep/takie-rzeczy-mielismy/l
    ampa-hermetyczna-opkz-60-e-27-polam-myslakowice/>

    Udało mi się uratować kilka sztuk. Ze 2 są bez ubytków i mają klosze.
    Jednak do żadnego z klosza nie ma siatek z zatrzaskami do
    przytrzymywania kloszy przy oprawie.

    Czy ktoś ma jakiś pomysł czym dałoby się zastąpić takie zatrzaski, by
    klosz nie spadał z oprawy? Może przyjdzie coś komuś do głowy? Z góry
    dziękuję za różne koncepcje.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 2. Data: 2021-10-02 23:50:30
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 2 października 2021 o 17:25:33 UTC+2 Krystek napisał(a):
> [...]
    >
    > Czy ktoś ma jakiś pomysł czym dałoby się zastąpić takie zatrzaski, by
    > klosz nie spadał z oprawy? Może przyjdzie coś komuś do głowy? Z góry

    Kup dobre jakościowo żarówki i przyklej szkło do porcelany klejem do szyb
    samochodowych.

  • 3. Data: 2021-10-04 21:01:20
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 2 października 2021 o 23:50:31 UTC+2 4...@g...com napisał(a):

    ampa-hermetyczna-opkz-60-e-27-polam-myslakowice/>

    > Kup dobre jakościowo żarówki i przyklej szkło do porcelany klejem do szyb
    samochodowych.

    Albo LEDy wklej w środek, będą na zawsze.
    U mnie lustro w łazience po 7,5 roku depilowania brody pęsetą nie wykazuje śladu
    zużycia. Nazywa się Helios Led - i całe szczęście że wzieliśmy led, bo był też
    jeszcze w sprzedaży model z tradycyjnymi, takimi malutkimi żarówkami.

  • 4. Data: 2021-10-05 20:11:06
    Od: t-1 <t...@t...pl>

> [...]
    jeszcze w sprzedaży model z tradycyjnymi, takimi malutkimi żarówkami.

    Do łazienki lepsze były żarówki.
    Lustro w naturalny sposób nie parowało.
    Chyba, że mówisz o wc.

  • 5. Data: 2021-10-05 21:41:46
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 5 października 2021 o 20:11:08 UTC+2 t-1 napisał(a):
> [...]
    jeszcze w sprzedaży model z tradycyjnymi, takimi malutkimi żarówkami.

    Lepsze póki się nie przepaliły ;>

    A na parowanie to dobre są naklejki - w tym miejscu, gdzie była naklejka, paruje
    najpóźniej i najszybciej wysycha.
    Ciekawe, ze nie zmienia tego żadne szorowanie - widać klej wniknął w szkło.

    > Chyba, że mówisz o wc.

    W WC też mam z LEDami, tyle że z tyłu na obwodzie.
    Do depilacji się to nie nadaje, ale do nocnego sikania jest niezłe - nie daje tak po
    oczach jak górne światło.

  • 6. Data: 2021-10-06 00:38:32
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 02.10.2021 o 17:25, Krystek pisze:

> [...]
    >
    > Czy ktoś ma jakiś pomysł czym dałoby się zastąpić takie zatrzaski, by
    > klosz nie spadał z oprawy? Może przyjdzie coś komuś do głowy? Z góry

    Nie umisz sam zrobić z drutu? :D Megaproste.

    Tutaj masz inny przykład mocowania, bez "klamerki".

    https://allegro.pl/oferta/oprawa-kanalowa-siatka-met
    alowa-ip54-e27-gtv-czarn-7838954706
    a tak w ogóle, to 20zł i masz nówkę.

    Trytytki kup. Tak, wiem, skruszeją po 3 latach.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 7. Data: 2021-10-06 02:25:55
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2021-10-06 o 00:38, LordBluzg(R) pisze:

    ampa-hermetyczna-opkz-60-e-27-polam-myslakowice/>

    > Nie umisz sam zrobić z drutu? :D Megaproste.
    >
    > Tutaj masz inny przykład mocowania, bez "klamerki".

> [...]

    W sumie to też o tym myślałem, ale na razie nie mam drutu. Tylko trzeba
    by było skręcać obcęgami - na środku (jeśli bym zrobił uszka po obu
    bokach), lub na jednym boku gdybym zaczepił pod którymś z nich skręcony
    drut.

    Widziałem te nowe odmiany lamp kanałowych, ale na tak tanie jak ta z
    linku to nie trafiłem. Dzięki.

    > a tak w ogóle, to 20zł i masz nówkę.

    Kupować nie zamierzam, bo po prostu chcę wykorzystać te posiadane.
    Szkoda wyrzucać. Mam znajomych, którzy zbierają takie rzeczy, więc
    oddam, ale chcę pouzupełniać braki w nich. Sobie też zostawię i powieszę
    tam, gdzie miałyby świecić.

    > Trytytki kup. Tak, wiem, skruszeją po 3 latach.

    Mocnej tradycyjnej żarówki wstawiać raczej tam nie zamierzam ze względu
    na zużycie prądu i nagrzewanie się takiego klosza (w jednej z opraw w
    środku była papierowa naklejka znamionowa, która od żarówki się zapaliła
    - jakiś geniusz ją tam wkleił na produkcji), więc i trytytka pewnie się
    nada. Mam nawet w domu takie trytytki wielokrotnego użytku, tylko nie
    wiem, czy aż tak długie, żeby objąć obudowę oprawy wraz z kloszem.

    W ostateczności kupię regulowane opaski zaciskowe z metalu -
    <https://www.wentylator.co/pl/p/Opaski-zaciskowe-met
    alowe-cybant-CM/396>, o
    ile znajdę odpowiedni rozmiar.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 8. Data: 2021-10-06 02:58:37
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 06.10.2021 o 02:25, Krystek pisze:

> [...]
    > drut.
    >
    > Widziałem te nowe odmiany lamp kanałowych, ale na tak tanie jak ta z

    Dlaczego uparłeś się na drut stalowy? Miedziane 4 kwadrat da się ładnie
    wyprofilować i polutować i NIGDY nie rdzewieje :)

> [...]
    > nada. Mam nawet w domu takie trytytki wielokrotnego użytku, tylko nie
    > wiem, czy aż tak długie, żeby objąć obudowę oprawy wraz z kloszem.

    To kup długie...ja bym jednak z miedzi porobił...albo z mosiądzu
    (imituje ZŁOTO) :D

    > W ostateczności kupię regulowane opaski zaciskowe z metalu -
    > <https://www.wentylator.co/pl/p/Opaski-zaciskowe-met
    alowe-cybant-CM/396>, o
    > ile znajdę odpowiedni rozmiar.

    Utnij sobie 1m drutu/miedzi 4kwadrat i pokombinuj kombinerkami. Jak
    ładnie polutujesz to będzie wypas :) Jak Ci kolor nie pasi, to jebnij
    srebrzanką w sprayu :D

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 9. Data: 2021-10-06 10:51:57
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

> [...]
    najpóźniej i najszybciej wysycha.
    > Ciekawe, ze nie zmienia tego żadne szorowanie - widać klej wniknął w szkło.

    To jest efekt reakcji między grupami OH szkła (pochodzącymi od
    krzemionki) i polimerem kleju z naklejki. W ten sposób powstaje
    powierzchnia hydrofobowa, efekt można usunąć mocnym roztworem
    wodorotlenku sodu. Istnieją też preparaty hydrofobizujące powierzchnię
    szkła.

    P.P.

  • 10. Data: 2021-10-09 13:49:37
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 6 października 2021 o 10:52:47 UTC+2 Paweł Pawłowicz napisał(a):

> [...]
    > powierzchnia hydrofobowa, efekt można usunąć mocnym roztworem
    > wodorotlenku sodu. Istnieją też preparaty hydrofobizujące powierzchnię

    Czego to się człowiek nie dowie w offtopie na usenecie...
    W tzw. "normalnym życiu" powiedziałbyś tak i może echo by się tym zainteresowało - a
    tutaj odpowiedź...
    Przypomina mi to rozmowy na spotkaniu warszawskiej mensy - niestety jedynym, na jakie
    poszedłem, bo odbywały się w pizzy hut na pl. Bankowym - klatwa DC, w takim Krakowie
    chodzili do winiarni :(
    A na lustrze wciąż widać, że naklejka miała zaokrąglone rogi i była przyklejona pod
    kątem.
    Ciekawe jak długo była przyklejona, że wystąpił efekt.
    Szkoda że nie obklejają całej powierzchni lustra.

    Co do stężonego wodorotlenku sodu używanego do czyszczenia luster, to bym dopisał
    "don't do it - YHBW", choćby jako disclaimer, bo p.m.e. czytają raczej świadomi, ale
    w internecie nic nie ginie, a gógiel potrafi być złośliwy ;>

    Zaś co do tego hydrofobizowania - nie wpływa to negatywnie na przejrzystość szkła?