  • 1. Data: 2009-02-16 14:16:49
    Temat: Oscyloskop dla amatora
    Od: "jowar" <m...@o...pl>

    Z wykształcenia jestem technologiem chemikiem ale bardzo mnie wciągnęła
    mechanika samochodowa i diagnostyka
    Pisze tu bo chciał bym byście mi poradzili jak nauczyć sie obsługi
    oscyloskopu ?

    Są gdzieś jakieś materiały w tym temacie ?

    i ewentualnie jaki polecacie oscyloskop na symym początku choć to już dobry
    pare lat siedzenia w tym dzień w dzień

  • 2. Data: 2009-02-16 17:00:50
    Temat: Re: Oscyloskop dla amatora
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

> [...]
    > Pisze tu bo chciał bym byście mi poradzili jak nauczyć sie obsługi
    > oscyloskopu ?
    >
    > Są gdzieś jakieś materiały w tym temacie ?

    Gooogle!
    Zacznij od tego, jak działa, co ma wpływ na pasmo przenoszenia i
    dokładność pomiaru.

    zyga

  • 3. Data: 2009-02-20 10:59:02
    Od: <b...@s...pl>

    jeżeli chcesz dłubać w pasmach akustycznych - najprościej ściągnąć winscope
    i oglądać przebiegi na komputerze - karta audio ma 2 kanały i w wielu
    przypadkach się sprawdza (do tego daje sporo możliwości drogich zabawek,
    typu zrzut próbek do pliku, pamięć, rozkład widma, no i da się łatwo zrobić
    skrinszota). Minus - trzeba mieć na uwadze że wejście audio wytrzyma
    maksymalnie tylko kilka woltów, nie nadaje się do przebiegów wolnozmiennych
    i że często jest to wejście odwracające :).

    "Zygmunt M. Zarzecki"
    <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.n