  • 51. Data: 2017-08-11 11:40:42
    Temat: Re: Osobowy diesel w PRL
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:omjtjh$mqs$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2017-08-11 o 04:16, J.F. pisze:

    >Jeśli dobrze widzę to 50 litrów.
    >Pod nadrukiem w kolorze tych szlaczków z tła.

    czyli dla duzej ciezarowki :-)

    >Nawet jakiś czas obowiązywał zakaz sprzedaży ciężarówek w dizlu
    >osobom prywatnym. Zmienili jak się okazało że trzeba utylizować
    >pierwsze jelcze.

    Ciekawe jaki to mialo cel.

    >Rolnicy to kupowali na beczki od kierowców, za pół ceny państwowej.
    >Ale może w żniwa jeździli i tankowali w CPNie.

    Mial beczki w stodole.

    >A jak dostał kartki to na nich pisało na jakie paliwo i innego
    >mu nie zatankowali, przynajmniej oficjalnie.

    No ale posiadacz osobowego diesla jednego kuponiku na 50l nie dostal.
    Pewnie byly i mniejsze kupony, ale pasowaloby, zeby dostal kartke jak
    na benzyne.

    Byly i takie ?

    J.

  • 52. Data: 2017-08-11 11:41:25
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-08-11 o 10:13, Tomasz Pyra pisze:

    > A ten?
    > http://allegro.pl/zuk-silnik-2-4-d-andoria-4c90-gwar
    ancja-i6768871204.html

    > W sumie to ja nie wiem - "znam" tylko jeden egzemplarz Żuka i był z
    > dieslem. Może i prototyp, ale nie sądzę ;)

    https://pl.wikipedia.org/wiki/4C90
    O seryjnych egzemplarzach Żuka czy Nysy z takim silnikiem nie
    słyszałem. Wikipedia twierdzi że Żuki były.

    Pozdrawiam

  • 53. Data: 2017-08-11 12:02:09
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2017-08-11 o 11:41, RadoslawF pisze:

    > https://pl.wikipedia.org/wiki/4C90
    > O seryjnych egzemplarzach Żuka czy Nysy z takim silnikiem nie
    > słyszałem. Wikipedia twierdzi że Żuki były.

    Co prawda miałem tylko Żuki benzynowce, ale jeździłem sporo Żukiem
    blaszanką z silnikiem 4c90, skrzynia 4-biegowa.
    Mój ostatni Żuk był rocznik 1992, benzyna. Ale z mnóstwem części już od
    diesla. Widocznie produkcja wtedy szła równolegle. Sporo problemów to
    stwarzało. Ani od typowej benzyny, ani od diesla nie pasowała rura
    wydechowa. Raz jeden robiłem wydech na zamówienie i to nie był tuning,
    ale konieczność :)

    Nysy diesla nie widziałem.

    --
    viktorius

  • 54. Data: 2017-08-11 12:32:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >https://pl.wikipedia.org/wiki/4C90
    >O seryjnych egzemplarzach Żuka czy Nysy z takim silnikiem nie
    >słyszałem. Wikipedia twierdzi że Żuki były.

    Twierdzi nawet, ze od 1991.

    A od kiedy robili ten silnik ? Jakos dziwnie brak danych.
    Czyzby wszystkie szly do Honkera ?

    A skad w ogole nazwa "Honker" ?

    J.

  • 55. Data: 2017-08-11 12:32:24
    Od: adam <a...@a...pl>

    W dniu 2017-08-11 o 11:12, RadoslawF pisze:

    > Pamięć jest zawodna, pomyliłeś Kamazy z Ziłami.
    Absolutnie, to były Kamazy.

  • 56. Data: 2017-08-11 13:32:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "adam" napisał w wiadomości grup
    >Absolutnie, to były Kamazy.

    Kamazy pamietam.
    Zil niezbyt. Ale ciezarowki mnie nie interesowaly.

    Ale na jakim paliwie jezdzily, to nie mam pojecia.

    J.

  • 57. Data: 2017-08-11 15:14:48
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-08-11 o 12:32, adam pisze:

    > Absolutnie, to były Kamazy.

    Ciężarowe Kamazy od zawsze były na ropę.
    Nic w tym dziwnego bo zaczęto je produkować w 76 roku.
    My ciężarówki na ropę zaczęliśmy produkować w latach sześćdziesiątych.
    Natomiast tekst o o rosyjskich ciężarówkach na benzynę
    przerabianych potem na ropę pasuje jak ulał do Ziła.
    Konkretnie do Ziła 130 w nieśmiertelnym biało niebieskim
    malowaniu. :-)

    Pozdrawiam

  • 58. Data: 2017-08-11 15:28:58
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-08-11 o 11:40, J.F. pisze:

    > czyli dla duzej ciezarowki :-)

    Pamięć bywa zawodna ale na ropę widziałem 50 i 20 a na etylinę
    20 i 10. Ale jeśli nie widziałem nie oznacza że nie było innych.
    W firmie był jeszcze jeden Ził130 na benzynę. Legendy opowiadali
    ile kierowca dał żeby załatwić nie wymienianie silnika na ropniaka
    w ramach remontu.
    To był generalnie samochód szczególnej troski.
    Normy miał w tabelce, tona różnicy w wadze ładunku i już
    inna norma. W zimie pracował jako piaskarka, pół tony rozrzutnika
    i max pół tony piasku. Ale najczęściej stał pod płotem a
    kierowca leżał pod nim i kręcił licznik. Normę miał ponad
    trzydzieści litrów niebieskiej na sto kilometrów.

    > Ciekawe jaki to mialo cel.

    Ograniczenie prywatnej przedsiębiorczości przez państwo.

> [...]
    >
    > No ale posiadacz osobowego diesla jednego kuponiku na 50l nie dostal.
    > Pewnie byly i mniejsze kupony, ale pasowaloby, zeby dostal kartke jak na

    Pewnie były.
    W firmie na ropę to były ciężarówki i ciężki sprzęt więc
    ja widziałem tylko 50 i dwudziestki. Były dwa cygańskie Ara na
    ropę ale tego nikt w trasę nie wysyłał.

    Pozdrawiam

  • 59. Data: 2017-08-11 16:04:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 2017-08-10 o 13:47, adam pisze:
    [...]

    >Mi sie wydaje, ze legenda powstala w latach 80-tych.
    >I wydaje mi sie, ze uslyszalem o tym w telewizji, rzadowej.

    O, macie
    https://www.youtube.com/watch?v=qCBooD5w11c

    Kronika Filmowa 1981/13a
    Jakby nie patrzec - rzadowa. Ale taka jakas niezbyt prorzadowa :-)
    I cala Polska wie.

    https://www.youtube.com/watch?v=FuFJseXapVA

    J.

  • 60. Data: 2017-08-11 16:12:33
    Od: adam <a...@a...pl>

    W dniu 2017-08-11 o 15:14, RadoslawF pisze:

> [...]
    > przerabianych potem na ropę pasuje jak ulał do Ziła.
    > Konkretnie do Ziła 130 w nieśmiertelnym biało niebieskim

    Masz rację, jednak ta pamięć jest zawodna. Poszukałem zdjęć, i
    rzeczywiście, chyba ZIŁ