  • 11. Data: 2019-12-17 16:20:54
    Temat: Re: P.o.remier zwariował
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    W dniu 2019-12-16 o 23:18, r...@k...pl pisze:

    > Odpisywanie świadczą, że nie doczytałem następnych światłych myśli -- że też
    > posłużę się pokraczną polszczyzną :)

    Świadczą o twojej inteligencji -- a raczej o jej braku -- że też
    posłużę się twoją polszczyzną. :-)

    > Ehem...

    :-)

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2019-12-18 02:05:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Shrek" 5df62043$0$541$6...@n...neostrada.pl

    > 1 - pierwszeństwo pieszych,
    > 2 - 50 w zabudowanym przez całą dobę

    Dałbym w zabudowanym 50/35 -- 35 nocą. :)
    Nocą ludzie chcą spać (chcą ciszy) a ulice są mniej zatłoczone
    (im większa szybkość, tym większa przepustowość) więc i trzeba
    zwolnić, i można...

    Widoczność nocą też bywa gorsza niż w dzień.
    (choć w zabudowanym zazwyczaj świecą latarnie)

    > 3 - prawko- za 50+ na wszystkich drogach (również autostradach).

    Skąd wezmą kierowców do BORu? ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 13. Data: 2019-12-18 02:28:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <r...@k...pl> v...@4...com

    > Podwyżki cen kiedyś były za PO a teraz są za PiSu.

    : Jakie podwyżki za PO, skoro była niemal deflacja.

    Cały VAT podnieśli -- czyżbyś nie wiedział?
    Z 22 na 23 i 7 na 8, ale też przesunęli to i owo z 7/8 na 22/23...
    Czy także z 3/5 na więcej? -- nie wiem.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Stawka_podatku
    IMO Wiki nie podaje wszystkich obecnie obowiązujących VATów w RP.

    -=-

    IMO teraz są makabryczne podwyżki!
    I w sklepach czy u fryzjera,
    i energii elektrycznej bądź śmieci itd...

    Ale też są nowe ,,matryce VAT'' -- ponoć częściowo
    cofające Tuskowe (7/8 --> 22/23) przesunięcia...

    -=-

    - Jakim VATem objęta jest woda w Polsce?
    - Jaka woda? Źródlana, mineralna,
    kranowa, święcona, ognista?...

    IMO VAT jest cudownym ośrodkiem rozwoju mafijnego...

    -=-

    IMO Tusk odkrył ;) zasadę VAT -- chciał ją ukazać (zdyskredytować)
    publiczności i zniszczyć jako szkodnika... Co wówczas, gdy kolejni
    władcy będą odkrywali kolejny raz Amerykę, ;) będą ostrzyli sobie
    pazury i zęby, po czym przywrócą dane zwyczaje, widząc swą niemoc?...

    -=-

    BTW Tuska -- słyszałem niedawno w TV fajny tekst mniej więcej taki:

    DT - nie żałuję, że nie dałem 500+...

    Ja żałuję! Gdyby Tusk dał -- nie musieliby dawać podatnicy!

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 14. Data: 2019-12-18 12:09:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jakos nie widze drastycznych podwyżek w sklepach. U fryzjera kilka dni temu płaciłem
    tyle co zawsze. Były oficjalne informacje o cenach pradu. Tylko jeden dostawca dostal
    zgode na podwyżkę o 9% reszta w okolicach 2%. Smieci to inna para kaloszy. Ceny
    ustaliły lokalne władze a nie wolny rynek czy rząd. Z podwyżek będą podwyżki placy
    minimalnej i rent i emerytur. Wczoraj na onanecie pisali że podatek dochodowy będzie
    niższy ale nie chciało mi się czytać i tylko tytuł znam.

  • 15. Data: 2019-12-18 16:19:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Jakos nie widze drastycznych podwyżek w sklepach.

    A to dziwne. Chyba, ze nie w tym miesiacu.

    Juz nawet oficjalnie mowia, ze Wigilla w tym roku bedzie kilkanascie %
    drozsza niz w ubieglym.

    >U fryzjera kilka dni temu płaciłem tyle co zawsze.

    Moj sie podniosl.

    >Były oficjalne informacje o cenach pradu. Tylko jeden dostawca dostal
    >zgode na podwyżkę o 9% reszta w okolicach 2%.

    Reszta ma uzupelnic wnioski i wtedy moze dostana zgode.

    >Smieci to inna para kaloszy. Ceny ustaliły lokalne władze a nie wolny
    >rynek czy rząd.

    Co by nie mowic - smieciarze tez chca wiecej zarabiac.

    >Z podwyżek będą podwyżki placy minimalnej i rent i emerytur.

    no jak ? Przeciez to lokalne wladze, a one nie placa rent i emerytur.

    Chyba ze chodzi o:
    podwyzka placy minimalnej -> wieksze koszta dla niektorych firm

    wieksza skladka na ZUS i podatki -> wiecej pieniedzy na emerytury

    >Wczoraj na onanecie pisali że podatek dochodowy będzie niższy ale nie
    >chciało mi się czytać i tylko tytuł znam.

    W swym wyborczym pedzie PiS obnizyl PIT do 17%, od 1.10.2019.
    I teraz juz ni ch* nie wiadomo, jak policzyc podatek za rok 2019.
    Dodatkowo te kwoty towarzyszace zmienili.

    Na szczescie podatek policzy ministerstwo ... ale jakbym tak chcial
    sprawdzic czy mnie nei orzneli ?
    Albo prowadzil dzialalnosc i musial rozliczac sam ?

    J.

  • 16. Data: 2019-12-19 01:09:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak ktoś nie mieszka na zadupiu gdzie jest jeden fryzjer to ma możliwość wyboru.
    Fryzjerka która mnie strzygla wiele lat z czapy podniosła ceny o 50%. W okolicy
    znalazłem taki zakład w którym teraz mnie strzyga taniej niż w poprzednim przed
    podwyzka. Nic gorzej nic lepiej nie strzyga. Inna sprawa że w moim wieku żadnych
    specjalnych wymagań nie miałem i nie mam. Jedyne co smuci ze po każdym kolejnym
    strzyżeniu coraz mniej włosów na podłodze. Przed świętami jedne rzeczy tanieja inne
    drożeją. W telewizji reklamy ze jak teraz kupić samochód to kilka-kilkanascie procent
    od ceny opuszcza. Systemem bezinflacyjnym był PRL. Za to co jakiś czas rada
    czerwonych ministrów ogłaszają nowe ceny na żywność i szyny kolejowe. Wtedy ludzie
    wychodzili na ulice. Zbierał się komitet centralny i w efekcie jego ustalen grabaze
    mieli dodatkowa prace. Dzisiejszy system ze cos drozeje ale i tanieje jest lepszy.
    Wczoraj byłem w markecie i była promocja na banany 1,99, mandarynki 3,99, skrzydełka
    z kurczaka 3,99. Na piersi z kurczaka nie było i były po 16. Kupilem dwa kilogramy
    skrzydełek bo lubię je ogryzać. Przyprawione i zamrożone leżą i czekają na swoją
    kolej. Dwa skrzydelka, troche ziemniaków, surówka i jedna porcja obiadowa wychodzi
    2,50. Paczka warzyw na patelnie, troche wody, cztery skrzydelka, kostka rosolowa i
    mam spory garnek zupy warzywnej. Paczka kotletow sojowych 2,19. Niby pisza zeby z
    ziemniakami je jesc. Ale glupka z siebie przed soba nie bede robil ze fasolę z
    kartoflami jem. Zjadam pol paczki usmazonych zgodnie z przepisem na opakowaniu z
    surówką. To gdzie tu drożyzna? Chyba że ktoś w hipermarketach w wędliny się
    zaopatruje. Drogie w stosunku do małych sklepów są okrutnie a nic lepsze. Po wielu
    latach odkad zajmuje się w domu zarciem mam tak obcykane sklepy w okolicy ze wiem co
    gdzie i kiedy kupić.

  • 17. Data: 2019-12-19 01:27:44
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-12-19 01:09, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    latach odkad zajmuje się w domu zarciem mam tak obcykane sklepy w okolicy ze wiem co

    To może byś mi obiady robił w łikendy?

  • 18. Data: 2019-12-19 07:19:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >Fryzjerka która mnie strzygla wiele lat z czapy podniosła ceny o 50%.
    >W okolicy znalazłem taki zakład w którym teraz mnie strzyga taniej

    To masz szczescie. Ale kiedys sie skonczy i tanszego juz nie
    znajdziesz :-)

    >Przed świętami jedne rzeczy tanieja inne drożeją.

    No tak mowia, ze maslo np potanialo. Tylko ze ono podrozalo mocno rok
    temu :-)

    > W telewizji reklamy ze jak teraz kupić samochód to kilka-kilkanascie
    > procent od ceny opuszcza.

    Ale o ile ceny bazowe sie podniosly ?

> [...]
    >żywność i szyny kolejowe. Wtedy ludzie wychodzili na ulice.
    >Zbierał się komitet centralny i w efekcie jego ustalen grabaze mieli

    Tak to jakos bylo. Czerwona ekonomia - jakby podnosili o 1-5%, to by
    nikt nie zauwazyl.

    Ale co robi PiS ? Zatrzymuje podwyzki pradu, bo mu nie pasuja do
    wizerunku, a kiedys to pierdolnie i bedzie dwa razy.

    >Dzisiejszy system ze cos drozeje ale i tanieje jest lepszy.
    >Wczoraj byłem w markecie i była promocja na banany 1,99, mandarynki
    >3,99, skrzydełka z kurczaka 3,99.

    A jablka 3-3.50. Dwa lata temy byly po 1.49.
    Ziemniaki to sa juz jakies jaja ... na szczescie mozna tanie banany
    jesc, ale jakze to tak - schabowy z bananem ?

> [...]
    >zaopatruje.
    >Drogie w stosunku do małych sklepów są okrutnie a nic lepsze.

    A to u mnie inaczej. Wedliny imo w marketach najtansze. Ale czy rownie
    dobre ?

    Wedliny akurat jakby malo podrozaly.

    J.

  • 19. Data: 2019-12-19 07:57:02
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 18 Dec 2019 03:09:02 -0800 (PST), w
    <4...@g...c
    om>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

    > Ceny ustaliły lokalne władze a nie wolny rynek czy rząd.

    Bzdurzysz. Cenę ustalił rynek, a dokładnie oferty złożone przez firmy.

  • 20. Data: 2019-12-19 09:31:27
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Co do 50 w W-wie mam uczucia wstrząśnięte i mieszane.
    Oczywiście mogą podostawiać znaków (60), ale to wtedy szwagrowie złowrogiego
    P0-wskiego samonierządu zarobią.

    -----