  • 1. Data: 2013-02-04 18:17:20
    Temat: PC nie widzi drugiego HD
    Od: p47 <k...@w...pl>

    Jest PC z zainstalowanym XP Pro.
    Jako pierwszy HD pracuje w nim ExcelStor Technology 160GB, J8160S. Nie
    wiem, czy pracuje on w trybie SATA, czy ATA, bo wprawdzie fizycznie
    połączony jest z płytą kabelkiem do gniazda SATA, ale wg menadżera
    sprzętu PC-et ma wprawdzie kontrolera SATA, ale pracuje on natywnie w
    trybie IDE.
    Do komputera zamontowałem właśnie drugi HD Seagate Barracuda 7200.10
    500GB 16MB (ST3500630A)do wolnego gniazda SATA i...nic, komputer go nie
    widzi, nie ma go ani w menadżerze sprzetu, ani w narzedziach
    administratora- zarzadzanie dyskami.
    Co ciekawe przy rozrchu, w ustawianiu biosu pokazany jest w odpowiednim
    gnieździe.
    Co robić?

  • 2. Data: 2013-02-04 18:19:36
    Temat: Re: PC nie widzi drugiego HD
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2013-02-04 18:17, p47 pisze:
> [...]
    > administratora- zarzadzanie dyskami.
    > Co ciekawe przy rozrchu, w ustawianiu biosu pokazany jest w odpowiednim

    Dodam, że dysk pochodzi z aledrogo, a więc (pomijając to, ze może być
    zepsuty, choc oczywiscie sprzedający przysięgał, ze super;-) to nie
    wiadomo, co na nim było, czy sformatowany, w jakim formacie itp.

  • 3. Data: 2013-02-04 18:26:46
    Od: DooMiniK <b...@p...pl>

    On 04/02/2013 17:19, p47 wrote:

    > Dodam, że dysk pochodzi z aledrogo, a więc (pomijając to, ze może być
    > zepsuty, choc oczywiscie sprzedający przysięgał, ze super;-) to nie
    > wiadomo, co na nim było, czy sformatowany, w jakim formacie itp.

    Jak nie jest uszkodzony (przetestuj przez jakiś adaptor USB), to zacznij
    od http://www.seagate.com/support/seatools
    Jak tam go nie widać, to nie jest ciekawie.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 4. Data: 2013-02-04 18:42:50
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-02-04 18:19, Użytkownik p47 napisał:

    > Dodam, że dysk pochodzi z aledrogo, a więc (pomijając to, ze może być
    > zepsuty, choc oczywiscie sprzedający przysięgał, ze super;-) to nie
    > wiadomo, co na nim było, czy sformatowany, w jakim formacie itp.

    Skoro dysk widać w BIOSie to powinien być dobry.
    Skoro nie widać go w systemie to trzeba założyć mu partycję
    i sformatować go. O narzędzia to partycjonowania pytaj na forum
    dotyczącego systemu którego używasz.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2013-02-04 19:06:30
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2013-02-04 18:42, RadoslawF pisze:

> [...]
    > Skoro nie widać go w systemie to trzeba założyć mu partycję
    > i sformatować go. O narzędzia to partycjonowania pytaj na forum

    Tak jak napisałem w pierwotnej wiadomości system to Win XP Pro.
    Jak jednak mam założyć partycje i sformatować dysk którego system nie
    widzi?!

  • 6. Data: 2013-02-04 19:13:20
    Od: "Kamil" <n...@g...com>

    Użytkownik "p47" napisał:

    > Jak jednak mam założyć partycje i sformatować dysk którego system nie

    Poduczyć się, albo zlecić to komuś kto ma choć zielone pojęcie o komputerze.

    Pzdr

  • 7. Data: 2013-02-04 19:18:26
    Od: "Andy Niwinski" <a...@i...pl>

    "p47" <k...@w...pl> schrieb im Newsbeitrag

    > Tak jak napisałem w pierwotnej wiadomości system to Win XP Pro.
    > Jak jednak mam założyć partycje i sformatować dysk którego system nie
    > widzi?!

    Ściągnij sobie ISO GParted - odpalisz z płyty i powinien go zobaczyć. Jak
    nie, to .....
    Tu go znajdziesz http://gparted.sourceforge.net/download.php

  • 8. Data: 2013-02-04 19:23:24
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2013-02-04 19:06, p47 pisze:

    > Tak jak napisałem w pierwotnej wiadomości system to Win XP Pro.
    > Jak jednak mam założyć partycje i sformatować dysk którego system nie
    > widzi?!

    W sytuacji gdy na komputerze nie ma jeszcze żadnego systemu, jak
    założysz partycje i sformatujesz dysk?
    No właśnie, jest od groma możliwości, nic tylko próbować.
    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2013-02-04 19:30:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.02.2013 19:06, p47 pisze:

    > Tak jak napisałem w pierwotnej wiadomości system to Win XP Pro.

    To idź na grupę o windows.

    > Jak jednak mam założyć partycje i sformatować dysk którego system nie
    > widzi?!

    Nauczyć się, spytać gdzie trzeba lub zatrudnić fachowca.

  • 10. Data: 2013-02-04 19:35:25
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 04 Feb 2013 19:06:30 +0100, p47 napisał(a):

    > Jak jednak mam założyć partycje i sformatować dysk którego system nie
    > widzi?!

    Partycjonerem z dyskietki floppy lub płytki CD. Ja zwykle robię to
    HirensBoot CD.
    --
    Jacek