    From: "identifikator: 20040501" <N...@o...eu>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: [PC] zwisy dysku
    Date: Sun, 25 Oct 2009 14:22:02 +0100

    słyszałem na pl.comp.pecet że inni też mają ten problem... chodzi o to, że
    podczas startu windowsa dysk się zawiesza albo zawiesza się kontroler dysku
    nie wiem... podczas uruchamiania windows xp zaraz na początku jest taki
    krótki przestój zanim pokaże się logo windows xp ładowania... gdy następuje
    próba odczytu zaraz po tym krótkim przestoju coś się zawiesza i komputer nie
    startuje...
    używam dwóch kanałów IDE... zwykle mam dołączony tylko jeden dysk, a drugi
    dołączam czasami...
    zauważyłem, że gdy dołączę dwa dyski komp mi się nigdy nie zawiesza, tylko
    gdy jeden chodzi czasem (bo nie zawsze) mam zwis...
    zauważyłem, że w momencie zwisu komputer próbuje odczytywać coś z drugiego
    dysku, może pojawiają się jakieś odbicia i się zawiesza gdy na drugiej
    taśmie nie ma dysku...

    co myślicie? co można zrobić?