  • 31. Data: 2013-12-10 20:04:32
    Temat: Re: PCB
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > A jakie są terminy wykonania? Jeżeli z dnia na dzień i jeżeli potrzebna jest ta
    płytka "na wczoraj", to być może ma to sens. Jeżeli terminy powyżej tygodnia, to
    absolutnie nie ma to sensu. Za 8-warstwową płytkę z wszelakimi wodotryskami
    (metalizacja, s-maska i takie tam pierdulamenty..) bulę w pcbcart przy duperelnym
    zamówieniu 0.4PLN/cm^2. Jakość wykonania: PERFEKT!!

    tylko podaj jeszcze cenę przesyłki i termin :)

  • 32. Data: 2013-12-10 23:54:59
    Od: l...@g...com

    użytkownik Marek napisał:

    > A po co cynowac? Ładniej wyglada czysta miedź pokryta (po wlutowaniu
    >
    > elem.) specjalnym bezbarwnym lakierem umożliwiającym ewentualne
    >
    > późniejsze lutowanie (pcc).

    Cynowac dla efektu. Przemysl powiedzial NIE - dla cynowania chemicznego w elektronice
    jako wykonczenia koncowego pcb, to byla jedna wielka pomylka. Przemyslowe cynowanie
    chemiczne jest matowe i kilku etapowe, mimo to po miesiacu od wykonania obwodu byly
    problemy.
    Zabawa z marketowa pasta:
    http://www.youtube.com/watch?v=WAAdBIsvacs

    Ruscy wrzucaja plytke do wrzatku ze stopem nisko topliwym, ktos tym nawet handluje na
    allegro. A bez zabawy to "plastik 70". Sami producenci czesto pomijaja dla taniosci
    koncowe pokrycie czymkolwiek, dziala to roznie, pady nie sa zwilzone lutem do konca.

  • 33. Data: 2013-12-11 08:28:05
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości
    > chochlik_drukarski <c...@w...pl> wrote:.
    >
    > Ja kupiłem, pieniądze wyrzucone w błoto.
    >
    > Macie jakiegoś linka do tej pasty do lutowania rur miedzianych? Jakoś
    > Allegro
    > nie chce wypluć niczego sensownego...

    Ja nie mam linka. Kiedyś też szukałem i wszędzie padały nazwy środków
    których
    potem nigdzie nie dało się znaleźć. W końcu poszedłem i kupiłem chyba w obi
    to co akurat było.

  • 34. Data: 2013-12-11 08:33:57
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    > Czym? Jakimś specjalnym lakierem?

    Takie różne farby do szkła (witrażowe). Po wygrzaniu jest to dosyć
    odporne mechaniczne i całkiem odporne na wszelkie rozposzczalniki.
    Ale niestety dużo z tym roboty i nie zawsze wychodzi dobrze.

  • 35. Data: 2013-12-11 09:18:31
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > Zagrzać do stosownej temperatury garnek oleju palmowego z lekkim
    > dodatkiem kalafonii, wsadzic na chwilę taką płytkę - od razu lutownośc
    > wzrośnie. Najprawdopodobniej płytki cynowane galwanicznie - ale nie
    > obtopione. Cyna nakładana galwanicznie jest porowata jak gabka,
    > rozwinięta powierzchnia na potęgę się utlenia - to i lutownośc do bani.
    > Po obtopieniu w oleju z kalafonią pory poznikają, tlenki się zredukują -
    > i lutownośc będzie dobra.

    Wystarczy jedna kropla wody, która dostanie się do garnka a cala zawartość
    garnka "wyskoczy" na zewnątrz. Daruj, ale proponujesz bardzo niebezpieczną
    "zabawę" w domu.
    Życie można stracić przy byle pomyłce.
    K.

  • 36. Data: 2013-12-11 17:21:17
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik John Smith napisał:

> [...]
    > garnka "wyskoczy" na zewnątrz. Daruj, ale proponujesz bardzo niebezpieczną

    Smalcu waszmość nigdy nie wytapiałeś? Niczego w głębokim tłuszczu nie
    smażyłeś? Nie rozśmieszaj mnie, bo mi się zajady porobią - takie grzanie
    tłuszczu to każdy kucharczyk ci bezpiecznie przeprowadzi! Szefa kuchni
    do tego nie trzeba.

    --
    Darek