  • 11. Data: 2022-05-02 21:57:09
    Temat: Re: PGE / G12 godziny
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 2 maja 2022 o 13:18:58 UTC+2 M M napisał(a):
> [...]
    za krótko - a zmywarka i tak daje radę w nocy, akurat zwykle na wieczór się uzbiera).
    > W różnych miejscach kraju u różnych OSD jest różnie - Energa dla odmiany ma do
    wyboru: G12 (taniej 13-15, 22-6), G12W (taniej 13-15, 22-6, dni wolne całą dobę),
    G12R (jeszcze taniej 13-16, 22-7 za to drożej w pozostałych godzinach). I pełna
    inwigilacja - inteligentne liczniki komunikują się przez GSM codziennie, na stronie
    da się sprawdzić historię zużycia każdego dnia z podziałem co godzinę).

    U mnie debil deweloper pozamykał liczniki za litymi drzwiami przeciwpożarowymi i
    odmówił wydania kluczy do dorobienia.
    Żeby sprawdzić muszę iść po tzw. ochroniarza.
    Nie wiem, jak ich zmusić, żeby dali - wjęc stoenowi wierzę na słowo, mniej więcej
    G12W mi się zgadza, choć nie wierzę, że licznik jest na tyle cwany (bez gsmu), żeby
    wszystkie święta uwzględniał - sądzę, że tylko soboty i niedziele jako wolne liczy.

  • 12. Data: 2022-05-02 22:14:56
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W poniedziałek, 2.05.2022 o 21:52, Dawid Rutkowski napisał:

    > A tak przyszło mi do głowy - są zmywarki 60cm i 45cm szerokości,oba typy na 60cm
    głebokości.
    > To jak w tych 45cm jest zrobione, że wkda z tych wiatraczków dociera do
    odleglejszych boków prostokąta?

    Kosz w tych węższych ma rozmiar 35x45 cm, śmigiełko 35 cm sieje na
    końcach pod kątem, a 5 cm po dwóch stronach więcej to nie jest dużo
    do ogarnięcia przez tak ustawione spryskiwacze.

    --
    Collie

  • 13. Data: 2022-05-04 08:56:18
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 02.05.2022 21:57, Dawid Rutkowski wrote:
    > nie wierzę, że licznik jest na tyle cwany (bez gsmu), żeby wszystkie święta
    uwzględniał - sądzę, że tylko soboty i niedziele jako wolne liczy.

    Mam ten sam licznik co wątkotwórca i do połowy 2019 faktycznie były to
    tylko soboty i niedziele, ale potem widziałem auto PGE koło licznika i
    faceta który coś dłubał z małym komputerem. Później dostałem żółty
    formularz z wydrukiem że licznik został przeprogramowany i od tamtej
    pory zlicza też pozostałe dni ustawowo wolne nawet te ruchome jak
    Wielkanoc czy Boże Ciało.

    Jak pamiętam Windows 95 nie potrzebował internetu żeby znać kalendarz.
    Potrzebne było tylko ustawienie daty i czasu.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 14. Data: 2022-05-04 09:01:49
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 02.05.2022 21:52, Dawid Rutkowski wrote:
    > Moja ma program eco-eco (to chyba ecolo+econo) na 2:55 - i co najmniej przez
    ostatnią godzinę suszy.
    > To przecież takie samo grzanie wody.
    > Zaczyna od płukania zimną.
    > Ma też econo-fast, dużo krótszy, ale niedosusza i czasrm niedomywa.

    A patrzyłeś zużycie energii na tych programach? Bo producent w
    instrukcji u mnie podaje że krótki eco 00:55h to 0,92kWh, a długi eco
    03:12h to 1,17kWh.

    Ja korzystam z tego długiego w okienku dziennym. Ostatnie ponad 60min to
    i tak mielenie wentylatorkiem w środku w celu obniżenia temperatury
    przed samo otwarciem.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 15. Data: 2022-05-04 14:35:24
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 4 maja 2022 o 08:56:20 UTC+2 Mateusz Bogusz napisał(a):
> [...]
    >
    > Jak pamiętam Windows 95 nie potrzebował internetu żeby znać kalendarz.
    > Potrzebne było tylko ustawienie daty i czasu.

    Ale co to windows 95 "znało z kalendarza"?
    Życzenia na Wielkanoc wyświetlało?
    Hmm, właściwie jak się tak zastanowiłem to chyba tylko właśnie Wielkanoc - i związane
    z nią Boże Ciało - to jedyne święta ruchome - inne mają ustalone daty.
    Jako że taki licznik ma i tak legalizację na 8 lat, to w czym problem po prostu wgrać
    mu nawet nie tylko wszystkie święta ruchome, ale wręcz po prostu wszystkie dni wolne,
    z sobotami i niedzielami, na te 8 lat - i nie trzeba programować żadnych kalendarzy.
    Oczywiście w ciągu 8 lat może pojawić się nowe święto, jak ostatnio Trzech Króli.

    Ale, jak pisałem, mam mocno utrudnione sprawdzanie licznika, więc nie dałem jeszcze
    rady zrobić dokładnego testu, jak to jest na moim G12W.

    Zaś programowanie kalendarzy to zuo - m.in. przez to UE wciąż nie może zlikwidować
    zmiany czasu - bo za dużo jest komputerów, które tą zmianę czasu mają wprogramowaną,
    a nie np. braną z netu.

    Zaś sam kalendarz to jeszcze większe zuo.
    wiki podaje, że póki co jako ostatnia wprowadziła kalendarz gregoriański Arabia
    Saudyjska, żeby mniej płacić robotnikom - rok muzułmański ma ma o 11 dni mniej niż
    niż gregoriański.
    Ciekawe, czy to prawda, że taki np. ramadan sobie wędruje - z drugiej strony
    większość arabusów i tak żyje w klimacie, w którym lato się nie tak bardzo różni od
    zimy, więc pewnie to dla nich i tak bez różnicy.

    Równie ciekawie było, jak z października 1582 wyparowało 10 dni (i tak za mało, przez
    co Boże Narodzenie nie wypada w przesilenie zimowe) - wybuchły zamieszki, bo wypłata
    wg dniówek, ale czynsze za miesiąc ;>
    W UK czekali z tym do 1752 (bo Henryk VIII i papież się obrazili ok. 1530) i usunęli
    we wrześniu - co widać pięknie w programie cal wołanym
    $ cal -my 1752
    Przez to podobno chyba Cervantes i Szekspir mają tak, że jeden z nich umarł
    wcześniej, ale ma datę śmierci późniejszą ;>
    Nie należy zapomnieć też oczywiście o Rewolucji Październikowej z listopada.

  • 16. Data: 2022-05-04 14:39:01
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 4 maja 2022 o 09:01:51 UTC+2 Mateusz Bogusz napisał(a):
> [...]
    >
    > Ja korzystam z tego długiego w okienku dziennym. Ostatnie ponad 60min to
    > i tak mielenie wentylatorkiem w środku w celu obniżenia temperatury

    U mnie nie stwierdziłem wentylatorka, a grzać/suszyć wydaje się do samego końca.
    W instrukcję może zajrzę, można jeszcze sprawdzić zużycie wody (ale to pewnie
    mniejsza
    część kosztów, 1kWh to ponad 50gr, a litr wody to grosz - a ZTCP zmywarki zużywają
    tak z 10l na pranie),
    ale różnica niewielka - a wg mnie różnica jakości zmywania, a szczególnie suszenia,
    spora.
    Na krótkim potrafi niedomyć - i nawet ceramika zostaje mokra (plastiki to zawsze - po
    umyciu
    muszą się na ręczniku dosuszyć).

  • 17. Data: 2022-05-04 16:00:25
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 04.05.2022 14:35, Dawid Rutkowski wrote:
> [...]
    wolne, z sobotami i niedzielami, na te 8 lat - i nie trzeba programować żadnych

    Może być i tak.

    > Ale, jak pisałem, mam mocno utrudnione sprawdzanie licznika, więc nie dałem jeszcze
    rady zrobić dokładnego testu, jak to jest na moim G12W.

    Na tym moim liczniku aktualną taryfę widać po literze którą wyświetla -
    A, B, C lub D - w G12W wyświetla mi A albo B, stąd mogę łatwo sprawdzić
    w danym momencie jak zlicza.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 18. Data: 2022-05-04 22:53:19
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 4 maja 2022 o 16:00:28 UTC+2 Mateusz Bogusz napisał(a):
> [...]
    wolne, z sobotami i niedzielami, na te 8 lat - i nie trzeba programować żadnych

    Ale jak jest to pewnie tajemnica.

> [...]
    > Na tym moim liczniku aktualną taryfę widać po literze którą wyświetla -
    > A, B, C lub D - w G12W wyświetla mi A albo B, stąd mogę łatwo sprawdzić

    A ta litera to na pewno pokazuje aktualnie obowiązującą taryfę?
    Czy może jednak to, w której taryfie jest zliczone aktualnie wyświetlane zużycie?
    Pamiętam licznik w poprzednim mieszkaniu - pokazywał właśnie takie 4 zliczenia - tzn.
    3 z nich były zerowe, bo miałem G11, i się trzeba było naczekać, żeby zobaczyć
    sensowne wskazanie.
    Obecny pokazuje po kolei: datę, godzinę, stylizowane G12W i dwa zliczenia.
    Śmieszne było jak zmieniałem taryfę, gdzieś po 6 latach uzywania pierwszego licznika
    - zliczenie "dzienne" zostało,i było kilkanaście tysięcy, a nocne zaczęło liczyć się
    od zera.
    Do tego prognozę mi zrobili jedynie wg jednego ze wskazań...

  • 19. Data: 2022-05-05 08:32:04
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 04.05.2022 22:53, Dawid Rutkowski wrote:
    > A ta litera to na pewno pokazuje aktualnie obowiązującą taryfę? > Czy może jednak
    to, w której taryfie jest zliczone aktualnie
    wyświetlane zużycie?

    Litera pokazuje "wskaźnik aktywnej strefy czasowej, w której w danej
    chwili rejestrowane jest zużycie energii elektrycznej".

    Zużycie dla każdej strefy można podejrzeć za pomocą przycisków
    niezależnie od aktualnie aktywnej.

    -
    https://pgedystrybucja.pl/content/download/256/file/
    informator_komunalne.pdf

    > Śmieszne było jak zmieniałem taryfę, gdzieś po 6 latach uzywania pierwszego
    licznika - zliczenie "dzienne" zostało,i było kilkanaście tysięcy, a nocne zaczęło
    liczyć się od zera.

    "Kalendarz z możliwością ustawienia dni specjalnych, świąt stałych i
    ruchomych na 20 lat"

    -
    http://www.apator.com/uploads/files/Produkty/Licznik
    i_elektroniczne/corax3/karta-katalogowa-corax3.pdf

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz